[AMIGA] Winuae 3.5.0 Final

[7] @ Piątek, 16 Czerwca 2017 00:33CET

[AMIGA] Winuae 3.5.0 Final
Skomentuj

I kolejna cegiełka w emulację maszynek ze znaczkiem Amigi -  WinUAE 3.5.0.  Ogrom prac jakie zostały wrzucone w projekt najlepiej widać gdy człowiek wróci do wersji z prehistorii, a później odpali nową wersję.

→ [AMIGA] Winuae 3.4.0 Final
Deuteros: The Next Millennium

WinUAE 3.4.0 [21/12/2016]

New emulated hardware:

Graphics adapters:

  • ColorBurst
  • Harlequin
  • OpalVision (OpalPaint, King of Karate)

Accelerator boards:

  • Blizzard 1230 MK II and III.
  • IVS Vector 68030.

HD controllers:

  • Blizzard 1230 MK II and III SCSI Kit.
  • Buddha.
  • Expansion Systems Dataflyer Plus.
  • FileCard 2000/OSSI 500
  • Mainhattan A-Team.
  • Microbotics HardFrame.
  • SCRAM 500/2000.

Network adapters:

  • AmigaNet.
  • Ariadne.
  • Ariadne II.
  • LAN Rover/EB920.
  • NE2000 compatible PCMCIA.
  • NE2000 compatible ISA (x86 bridgeboard compatible).
  • X-Surf and X-Surf 100 (Partial).

American Laser Games arcade game hardware:

  • LaserDisc player (video file)
  • Genlock (using video file genlock mode)
  • Light gun and buttons.

New features:

  • RAM/RTG RAM handling updated, all size combinations are now supported.
  • Autoconfig board GUI list with custom sorting support.
  • RAM Z2/Z3 board full autoconfig data customization support.
  • Up to 4 Z2 and Z3 RAM boards can be enabled simultaneously.
  • Multiple display and sound boards can be now enabled simultaneously.
  • Genlock realtime custom image, video file or capture stream overlay.
  • Genlock mode screenshot/video alpha channel support.
  • Accelerator board 68000 fallback mode supported.
  • Game Ports panel custom mapping autofire support.
  • Network access on screen led.
  • Single step (emulate one frame + pause) input event.
  • MIDI and Genlock video volume control.

Updates:

  • Reduced input latency.
  • Reduced WASAPI sound mode latency.
  • WinPCap network mode now uses generated local MAC address, no more MAC conflicts between Windows and emulated Amiga.
  • If some RAM board is not JIT Direct capable, only board’s access mode changes to JIT Indirect. Global JIT Direct option is not switched off.
  • Most RAM size/position related JIT Direct restrictions are gone.
  • Environment variables in file paths (%VAR%) are now always expanded.
  • Implemented AGA only bitplane DMA overrun emulation (Moon Child).
  • Host path 260 character limit removed (Windows 10 v1607+ only).

Bug fixes:

  • Shortcuts with Shift key work again.
  • Custom Game Port remapping does not disappear mysteriously anymore.
  • Mounting file with size less than 512 bytes as a harddrive work again.
  • CDTV statefiles fixed.
  • On the fly directory/archive mounting only worked once under OS4.x.
  • Worms DC and ACSYS (possibly others) graphics glitch fixed.
  • Bad sprite collision optimization fixed (Jumpman Junior).
  • Stop PPC emulation first, before freeing any emulation resources to prevent random crashes at exit.
  • FPS.Adj config file handling fixed.
  • ATAPI CD emulation odd data size fix (HDToolbox hang)
  • default.uae with unplugged device: set to none, not layout A.

And more…

Do ściągnięcia
drive sounds-t2e.pl.zip
filtershaders-t2e.pl.zip
InstallWinUAE3500 x64-t2e.pl.msi
InstallWinUAE3500-t2e.pl.msi
portaudio-t2e.pl.zip
WinUAE3000 PPC plugin-t2e.pl.zip
WinUAE3500 translation-t2e.pl.zip
WinUAE3500 x64-t2e.pl.zip
WinUAE3500-t2e.pl.zip
Dodatkowe informacje
Inne treści związane z tematem
[PDF] Nowości w DLH's Commodore Archive [PDF] Nowości w DLH's Commodore Archive;
Serwis DLH's Commodore Archive to w chwili obecnej jeden z największych archiwum materiałów poligraficznych dla komputerów spod sztandaru Commodore (Amiga, C128, C64, C264, PET, VIC20), a od pewnego czasu także innych platform (Apple, Atari, Texas Instruments, PC). W jego ...
[c264] Yape x86/x64 1.1.5 [c264] Yape x86/x64 1.1.5;
Nowa wersja emulatora YAPE autorstwa Atilli Grósz, który pozwala odświeżyć tytuły z maszynek firmy Commodore C116, C+4, C16 - potocznie rodziny określanej skrótem C264.
[multi] BizHawk 2.2.1 [multi] BizHawk 2.2.1;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[MULTI] MessUI x86/x64 0.191 [MULTI] MessUI x86/x64 0.191;
Nieoficjalna dystrubucja MESSa, którą zaopatrzono w przyjazny interfejs graficzny, zbliżony do starego gui, jednak nieznacznie poszerzony doczekał się kolejnej odsłony - oprócz wszystkich zmian z messa poprawiono działanie także gui - dzięki, któremu podczas działania ...
[PDF] Nowości w DLH's Commodore Archive [PDF] Nowości w DLH's Commodore Archive;
Serwis DLH's Commodore Archive to w chwili obecnej jeden z największych archiwum materiałów poligraficznych dla komputerów spod sztandaru Commodore (Amiga, C128, C64, C264, PET, VIC20), a od pewnego czasu także innych platform (Apple, Atari, Texas Instruments, PC). W jego ...