[AMIGA] Winuae 2.6.0 beta 6

[1] # EAB | !!! Poniedziałek, 4 Lutego 2013 21:33 CET [04-02-2013 21:32 CET]

[AMIGA] Winuae 2.6.0 beta 6
Skomentuj

Kolejna seria testowych wersji emulatora WinUAE - pozwalającego na prawie wierną emulację całej rodziny komputerów AMIGA.

WinUAE 2.6 beta 6  [3/2/2012]

MMU emulation is now considered mostly done. Some minor bugs probably still exist but Amix, NetBSD, Debian Linux, Enforcer and WHDLoad MMU option seem to work fine.

  • SCSI and IDE emulation HD and CD read and write commands are now executed in background thread, slow devices (for example real optical drive) won't temporarily pause the emulation anymore.
  • ATAPI CD emulation didn't support split data transfers. Fixes NetBSD installer unpack error.
  • Show also error code converted to string if HD to HDF image creation fails.
  • Added mostly useless CD list to CD drive GUI. (Someday there will be more than 1 option)
  • Do not allow multiple identical HD/CD controllers (if not UAE).
  • Increased size of ATAPI data buffer and added size checks. 65536 was too low. (Debian installer)
  • SCSI emulation didn't handle WD33C93 Select-and-Transfer command scatter/gather DMA. (Debian installer)
  • CD led didn't flicker during SCSI and ATAPI CD access.
  • Fixed D3D shader error/warning string buffer overflow crash. Some shaders can output really long warning messages.
  • D3D internal texture size was incorrect in some situations, causing some shaders to have incorrect geometry.
  • Added support for "post" shader filters. Post = apply shader to final output (after scaling, D3D scanlines and RGB masks), Pre = apply shader to internal Amiga display (same as in previous versions).
  • D3D shaders can be "stacked", max 4 pre and post shaders supported. (-4 to -1 = pre, 1 to 4 = post), Output of previous shader is input to next shader. Can be useful if you want to have "normal" filter and CRT geometry filter active at the same time. Also stacking same filter multiple times makes interesting results D3D only, software filters not supported.
Inne treści związane z tematem
[c64] High Voltage SID Collection Update #67 [c64] High Voltage SID Collection Update #67;
High Voltage SID Collection (HVSC) to potężna dawka dźwięków zapisanych w formacie .sid a znanych dobrze każdemu kto kiedykolwiek spotkał się z Commodore C64. Prawdziwa gratka dla ludzi, którzy pamietają i cenią utwory Roba Hubbarda czy Martina Galwaya:). Wraz z nowymi ...
[multi] BizHawk 1.13.1/2.0.0 [multi] BizHawk 1.13.1/2.0.0;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[multi] BizHawk 2.0.1 Bugfix [multi] BizHawk 2.0.1 Bugfix;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[c64] WinVice 3.1 v2 by Cloanto [c64] WinVice 3.1 v2 by Cloanto;
Cloanto, odpowiedzialne, za dwa komercyjne projekty AmigaForever i C64Forever, stanowiące nomen omen jedno z nielicznych oficjalnych źródeł gier i plików systemowych Amigi i Commodore, od czasu, co czasu publikuje swoje wersje emulatorów, które stanowią podstawę ich ...
[c64] WinVice 3.1 v3 by Cloanto [c64] WinVice 3.1 v3 by Cloanto;
Cloanto, odpowiedzialne, za dwa komercyjne projekty AmigaForever i C64Forever, stanowiące nomen omen jedno z nielicznych oficjalnych źródeł gier i plików systemowych Amigi i Commodore, od czasu, co czasu publikuje swoje wersje emulatorów, które stanowią podstawę ich ...
Do ściągnięcia
winuae actual source.zip
Dodatkowe informacje
Komentarze

Tshirt "Eidolon"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt