Larper64 jest nowym emulatorem Nintendo 64 - zbieżność z wymaganiami Cen64 (cycle exact) zaważył na posądzeniach, iż jest to jedynie jego mutacja. Ponoć, nie...
Emulator wymaga, podobnie jak CEN64, pliku pifdata.bin (console rom), który bez trudu znajdziecie w biosach MAME/MESS, obsługuje również jedynie pliki w formacie doctor64 (rozszerzenie z64) - tutaj przyda się albo najnowsze GameBase Nintendo64 (.mad, wrzucę w najbliższych dniach), albo wizyta na rosyjskiej stronie TV Roms (który i tak trzeba odwiedzić jeśli chce się korzystać z najnowszego GameBase'a).
Jak twierdzi autor emulator najgorzej radzi sobie pod Windowsami, cóż skoro kod jest taki sam to pewnie... to wina systemu;P
Spiderman (Activision Publishing, Inc., Nov 20, 2000). Faktycznie cudów nie oferuje pod W10.
Larper64 0.4
During last year, I switched from Windows to Linux fulltime. Today, I booted to Windows to build a Larper64 release after quite some time and noticed that Larper64 performance on Windows was dogshit for some reason. I have no idea why this has happened and didn’t have time to investigate it further. Its mostly the same code for all three platforms so its kind of a bummer and I will conveniently blame Windows for now. Anyways, I’m still putting up the binary for Windows.
- New platform native UI.
- Fixed sound.
- Save states support.
- Improved memory PAK initialization. Thanks to bryc.
- Interframe blending support.
- Rumble PAK support.
- Confgurable joypad/gamepad/keyboard support.
- Probably some other stuff I can't remember now.
Larper64 0.3
After quite some time, I’m releasing a new version of Larper64. Compatibility has been improved and many more games are now working. Sound support has been added as well. I couldn’t add gamepad and save state support in this release due to time constraints and I wanted to push out a release before I get busy with work. Full changes:
- Increased compatibility. Many more games now work including Golden Eye, Indiana Jones, Turok 2, Turok 3 and probably many more.
- Preliminary sound support. Emulation is synced to audio so it will pop if your computer can’t run a game fast enough. There is some minor crackling in some games also.
- PAL region support. You will need PAL PIF for many games to run.
- Flashram support added. A sample database file is included to detect game save types.
- Saving of game save types.
- Zip file support. Only first file will be loaded.
- New user interface.
- Linux support. There are some quirks. Read the included documentation.
Asteroids Hyper 64 (Crave Entertainment, Inc., Dec 01, 1999)
Larper64 0.2
- Fixed D-pad handling
- Implemented 60 FPS sync
- Improved speed a little
- Implemented fast-forward/unthrottle
Larper64 0.1
- First public release for speed testing only.
Unimplemented stuff
Controls
- 3D - Arrow keys
- A - A
- B - S
- Z - D
- Start : Enter
- L/R : Q/W
- C-pad: IKJL
- D-pad: HOME/END/DEL/PGDN
- TAB: Hard Reset
- BACKSPACE: Fast-forward/unthrottle (hold to fast-forward/release to resume normal)
Inne treści związane z tematem
[SNES] Snes9x 1.63.3 (0ae69cd) DevBuild 18/04/2024
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.
[Java] Multi - Emulicious 30/03/2023
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear), MSX2 i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024
Nowa wersja nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia. Najwięcej zmian w obsłudze FTLK, na otarcie łez obsługa nowych mapperów.
[multi] DSP 0.23VIP1 25/03/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.