M64p, którego przyznam się szczerze rozwój średnio obserwuje, pozwala na emulację Nintendo 64 pod Windowsy i Linuksa - robi to w miarę poprawnie i nie można w żaden sposób odebrać mu całkiem zacnej emulacji tej konsoli Nintendo. Dzięki fuzji muppen64 z paraLLEl-RDP (emulacja chipu graficznego N64, napisanego praktycznie od nowa i wykorzystującej Vulcan, czyli jest ciut szybciej) i frontendu mupen64plus-gui jest to ciekawa alternatywa dla statecznych, emerytowanych projektów emulacji tej konsoli - jak to jednak z alternatywami bywa rzadko po nią sięgam (oprócz momentów, kiedy prawie nieświadomienie człowiek wykorzystuje core muppen'a np. w retroarch w konsoli PSX Classic).
Być może jednak teraz będzie warto - do listy gadżetów z N64 dołączyła emulacja modułu VRU ([tsearch=https://nintendo.fandom.com/wiki/VRU]Voice Recognition Unit[/url]) i jak podkreślają osoby odpowiedzialne za M64p jest to pierwsze takie rozwiązanie wśród emulatorów Nintendo 64. Moduł jest wykorzystywany tylko w dwóch tytułach "Hey You Piachu" i "Densha Go" co mocno ograniczy nam pole eksperymentów.
M64p 21/06/21
- This release now includes mupen64plus's "new dynarec". It's enabled by default for new installs. For existing installs, you can enable it by going Settings->Core and Video Settings and setting "R4300Emulator" to "2". This should reduce the load on the CPU for most games.
- A first for any N64 emulator: VRU (Voice Recognition Unit) support! Only 2 games made use of it: Hey You, Pikachu! and Densha de Go! (English translation here: https://www.romhacking.net/translations/2947/)
- Both of these games expect the VRU to be connected to controller port 4.
- Once you click "Emulate VRU", it will begin to download an English language voice model, which is required for speech-to-text recognition. It only does this the first time.
- It will download the model into the same directory as the EXE, so that directory needs to be writeable.
- You need a microphone to use the VRU. You can search on YouTube for some gameplay footage of Hey You, Pikachu! to see how it's used.
- Only English is supported.
Inne treści związane z tematem
[SNES] Snes9x 1.63.3 (0ae69cd) DevBuild 18/04/2024
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.
[Java] Multi - Emulicious 30/03/2023
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear), MSX2 i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024
Nowa wersja nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia. Najwięcej zmian w obsłudze FTLK, na otarcie łez obsługa nowych mapperów.
[multi] DSP 0.23VIP1 25/03/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.