[PSemu.pl] Working PS3 emulator

[1] # PSemu.pl | Wtorek, 1 Kwietnia 2014 12:32CET

[PSemu.pl] Working PS3 emulator

Które z projektów i wydarzeń emu-sceny opisalibyście zwrotem przełomowe? Czy do tego określenia bardziej pasuje publikacja (dokładnych i pracujących w pełnej prędkości) VGS i bleem! czy raczej PSEmu Pro wyznaczający standardy (zewnętrzny BIOS i system pluginów), wedle których tworzone są emulatory do dnia dzisiejszego? Co można uznać najistotniejszym osiągnięciem w historii PCSX2 - możliwość uruchomienia homebrew, zbootwania BIOSu konsoli, odpalenia pierwszego komercyjnego tytułu, kop wydajnościowy uzyskany przy wykorzystaniu DX9 i umożliwiający (nie w pełni komfortowe, ale jednak) granie na PC w tytuły takie jak Final Fantasy X, czy w końcu wysoką kompatybilność jaką emulator oferował w wydaniach z serii 0.9.x? Czy w przypadku emulacji PSP określeniem przełomowy nazwalibyście pojawienie się JPCSP - aplikacji poprawnie obsługującej komercyjne tytuły, na dodatek emulatora konsoli nowej generacji napisanego w Javie... czy też może bardziej cenicie osiągnięcia jakie w emulacji PlayStation Portable poczynił PPSSPP i to właśnie jemu przypniecie etykietkę rewolucyjnego programu?

A może, opisane powyżej informacje są Wam kompletnie obce, nie mieliście okazji śledzić poczynań w/w projektów, a gdzieś tam w głębi tli się żal i smutek, że coś istotnego przeszło bokiem niezauważone? Szczęśliwie tak się akurat złożyło, że dzisiejszy nius dotyczy programu, który w mojej opinii aspiruje do określenia przełomu. Projekt rpcs3, bo o nim traktuje niniejsza notka, jest aplikacją naśladującą działanie konsoli PlayStation3. Nie bez powodu użyłem określenie program naśladujący, gdyż do niedawna głównym założeniem autorów było stworzenie debuggera przeznaczonego dla programistów tworzących homebrew na w/w konsolę. Przetwarzanie kodu chlebaka, samo w sobie jest osiągnięciem wartym uwagi, niemniej do tej pory informacje o rpcs3 nie zagościły na łamach PSEmu.pl. No właśnie, do tej pory... i tu dochodzimy do meritum sprawy oraz tytułowego przełomu. Z początkiem marca, rozwojowa wersja rpcs3, jako pierwsza aplikacja w historii, z powodzeniem uruchomiła i obsłużyła komercyjną grę wydaną na PlayStation 3. Pozycja Arkedo Series - 02 Swap! nie dorasta do pięt tytułom takim jak Metal Gear Solid 4, God of War 3, czy serii Uncharted, przypomina bardziej złożoną gierkę napisaną we flashu, a na dodatek pracuje jedynie w kilku klatkach na sekundę. Niemniej jest pierwszą pozycją z PS3 w pełni emulowaną na PC, tym samym przejdzie do historii jako tytuł, który uczynił rpcs3, pełnoprawnym emulatorem PlayStation3. Poza jednym w pełni emulowanym tytułem, emulator z powodzeniem uruchamia gry: Go! Sudoku, TOP GUN HARD LOCK, Hasbro Family Game Night 3, Groovin Blocks, Terraria, Battle of Tiles EX, Arkedo Series - 03 Pixel!, jednak z uwagi na błędy w generowanym obrazie, częste zwisy i niska prędkość nie pozwalają nazwać niniejszych pozycji grywalnymi. Wszystkich nieprzekonanych powyższymi argumentami, może zaciekawi zaś fakt, że wśród tytułów które można odpalić za pomocą rpcs3 i obejrzeć ekran startowy znajdują się gry takie jak: Batman: Arkham City, Oddworld: Munch's Oddysee HD, Disgaea D2, Persona 4 Arena, The Legend of Spyro: Dawn of the Dragon, Virtua Fighter 5: Final Showdown, Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX i God of War: Collection. Zaintrygowany... zapraszam do śledzenia informacji o projekcie, bo pewnie nie raz jeszcze u nas zagości... i oczywiście pozostawiania w komentarzach własnych opinii co do programu, jak i w/w przełomowych kwestii.

Tagi: Playstation, Vgs, Bleem, Bios, Gry, Romy

wstecz01/04/2014 12:32
Inne treści związane z tematem
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3041-gac1bc9d6f 2019-04-16 22:51:17 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3041-gac1bc9d6f 2019-04-16 22:51:17
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-107-g8d4ab57b4 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-107-g8d4ab57b4
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3042-gac89730a4 2019-04-18 17:57:55 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3042-gac89730a4 2019-04-18 17:57:55
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[psx] Highly-Experimental Playstation Simulator x64 0.025.0
Wśród nowych projektów emulatorów (a jak chce autor symulatorów) konsol Sony, warto rzucić okiem na hpsX, wymagającego 64-bitowej dystrybucji Windows. Autor projektu, ukrywający się pod nickiem TheGangster wykorzystując kod MESS i PCSX i dzięki pomocy Martina Kortha (seria no$cash, w tym no$psc) i drHell twórcy emulatora Xebra/Abrex, serwuje nam ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3043-g4d88a57f2 2019-04-20 04:52:28 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3043-g4d88a57f2 2019-04-20 04:52:28
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
Komentarze

T-shirt "Infestation Psygnosis 1990"

Retro T-Shirt Infestation Psygnosis 1990 - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt