Od publikacji ostatniej stabilnej wersji emulatora minęły dwa miesiące, dlatego warto się przypatrzeć jakie modyfikacje, od tego czasu poczyniono w projekcie PCSX2.
Lista najistotniejszych zmian rozwojowej wersji emulatora przedstawia się następująco:
- poprawiono obsługę najnowszej wersji bibliotek Mesa oraz OGL/GL4.1 pod linuxem,
- znacząco rozbudowano narzędzia developerskie takie jak: zaawansowany podgląd deasemplera R5900 i R3000, podświetlana lista zmian w rejestrach, skanowanie funkcji i widok makr, przerwania warunkowe, widok pamięci z możliwością edycji, itp.,
- usprawniono obsługę pamięci, poprawiając funkcje odpowiedzialne za emulację DMA,
- skorygowano ustawienia synchronizacji pionowej dla obrazu wyświetlanego z przeplotem,
- naprawiono błędy wystÄ™pujÄ…ce przy emulacji VIF, GIF i SPR, kilka dziÄ™cioÅ‚ów we wtyczce SPU2-X oraz zintegrowanej bazie gier,
- z kolei w pluginie graficznym GSdx zaimplementowano obsÅ‚ugÄ™ funkcji DATE, wykorzystywanej do generowania cieni i innych efektów, oraz anizotropowe filtrowanie tekstur zwiÄ™kszajÄ…ce jakość obserwowanego pod kÄ…tem obrazu,
- zaimplementowano szereg funkcji mających w przyszłości umożliwiać uruchamianie na emulatorze gier z pierwszego PlayStation.
Ok, czas na tradycyjne posÅ‚owie praktyczne. Jak każdy widzi, zmian mogÅ‚oby być wiÄ™cej, co wiÄ™cej fixy poprawiajÄ… kompatybilność programu jedynie wzglÄ™dem kilku tytuÅ‚ów, tj.: Syphon Filter - Omega Strain, Final Fantasy XII, All Star Pro Wrestling, Legendz Gekitou! Saga Battle oraz seria Gromit. Niemniej, jeÅ›li ktoÅ› doÅ›wiadczyÅ‚ problemów grajÄ…c w jednÄ… z wymienionych pozycji, ewentualnie posiada przyzwoity sprzÄ™t z wypasionÄ… grafikÄ… i chciaÅ‚by uzyskać jak najlepszy efekty wizualny emulujÄ…c gry z PlayStation2... zdecydowanie powinien zainteresować siÄ™ rozwojowÄ… wersjÄ… PCSX2, tym samym odwiedzić nasz Download w celu pobrania stosownego pliku, ewentualnie stronÄ™ domowÄ… projektu w poszukiwaniu szczegóÅ‚owych informacji na temat najnowszego wydania.