[PSemu.pl] PCSX2 SVN r5726

[1] # PSemu.pl | Niedziela, 8 Września 2013 12:43CET

Czy to tylko ja, czy Wy również macie wrażenie, że w bieżącym roku PCSX2 trzyma się ciut z boku. Rozumiem, że publikacja programu oznaczonego magicznym znacznikiem 1.0 była wielkim wydarzeniem, a co najmniej dobra kompatybilność względem 90% dostępnych tytułów to nie małe osiągnięcie. Całkiem miło jest również patrzeć, na postępy poczynione przez projekty udające pozostałe systemy z rodziny PlayStation, którym to tytułowy PCSX2 udostępnił pola do popisu...


... niemniej nie o nich dziś piszę, toteż powstaje pytanie czy dwadzieścia-kilka poprawek poczynionych w przeciągu ostatnich czterdziestu-paru dni daje powód do zadowolenia? Zastanówmy się nad tą kwestią, przyglądając się najistotniejszym zmianom poczynionym w projekcie:
  • we wtyczce gsdx ogl wprowadzono możliwość przełączania trybu generowania obrazu klawiszem F9,
  • zrezygnowano z MSAA na rzecz FXAA oraz wewnętrznego podbicia rozdzielczości,
  • rozbudowano funkcje odpowiedzialne za obsługę tekstur i shaderów,
  • usprawniono wyświetlanie w trybie widescreen,
  • zwiększono kompatybilność pluginu względem kart ATI/AMD,
  • eksperymentalnie zaimplementowano obsługę OGL4,
  • wykryto błąd przy generowaniu pliku NVM przez emulator i naprawiono go, co rozwiązało problem nieoczekiwanego kończenia programu w przypadku kilku tytułów,
  • poprawiono obsługę multitap,
  • usprawniono obsługę kart pamięci oraz zaimplementowano wsparcie czystych danych (RAW) pochodzących z kart pamięci pierwszego PlayStation.
Biorąc po uwagę powyższe, z jednej strony (jak zwykle) cieszy fakt, że prace posunęły się do przodu, podobnie jak kompatybilność emulatora względem gier takich jak: Timesplitters, Persona 3 i 4, Metal Gear Solid 3 oraz Age of Empires 2. Zdecydowanie in plus należy zaliczyć ukłon w stronę osób pracujących na sprzęcie ATI/AMD oraz pod kontrolą systemów Linux, polegający na zwiększeniu osiągów programu dla ww. sprzętu/systemu. Niebywale istotnym, wydaje mi się również próba zaciągnięcia do pracy OpenGL4 - biorąc pod uwagę fakt, że implementacja (dosłownie) kilku rozwiązań z wspomnianego API poskutkowała wzrostem wydajności rzędu 5-8%. Wszystko to jest jak najbardziej pozytywne i sprawia, że z wypiekami na twarzy czekam na kolejne wydania emulatora. Z drugiej zaś strony nie potrafię pozbyć się uczucia niedosytu, ubolewam nad zasięgiem wprowadzanych zmian i z utęsknieniem czekam na krzykliwą innowacje. Zanim to jednak nastąpi, standardowo odsyłam Was do naszego Downloadu po najnowszą wersję rozwojową tytułowego emulatora oraz na stronę domową PCSX2 .
wstecz08/09/2013 12:43
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-825-gca7c14e51 [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-825-gca7c14e51
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.7.0-dev-1290-g33d8290fd 2021-06-18 04:40:34 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.7.0-dev-1290-g33d8290fd 2021-06-18 04:40:34
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.6.0.
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-823-g906b38e1b [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-823-g906b38e1b
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-821-g5ccac1712 [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-821-g5ccac1712
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-819-gc92775d26 [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.3-819-gc92775d26
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
Komentarze

T-shirt "Inestation Amiga Disc Cover"

Retro T-Shirt Inestation Amiga Disc Cover - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2021 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt