Nawiązując do wcześniejszej wiadomości, tym samym kontynuując temat aplikacji dla smartfonów, chciałbym w dniu dzisiejszym, poświęcić słów kilka emulatorowi prężnie rozwijającemu się pod skrzydłami androida, a mianowicie ePSXe. Program bliski memu sercu i doskonale znany bywalcom naszego serwisu, toteż nikomu przedstawiać go chyba nie trzeba, zamiast tego, możemy spokojnie skupić się na zmianach jakie programiści poczynili w projekcie od stycznia bieżącego roku.

Oto i one, w postaci skondensowanej, acz pełnej listy:
- wprowadzono obsługę obrazów płyt w formacie ECM.
- dodano obsługę dla wielo-płytowych plików CUE,
- rozszerzono interfejs aplikacji o przeglądarkę gier z opcją wyszukiwania pozycji na karcie SD oraz wyświetlania informacji i okładki danego tytułu,
- dodano również opcję automatycznego wyszukiwania BIOSu na karcie SD,
- poprawiono działanie wtyczki opengl w poziomej orientacji ekranu,
- oraz pasek wyświetlający stan wtyczki we wspomnianym wyżej trybie wyświetlania,
- do przeglądarki gier dodano informacje o numerze płyty oraz testy sprawdzające poprawność danych
- dodano możliwość przypisania niektórych funkcji (np. zapisz / odczytaj stan gry) do sprzętowych klawiszy urządzenia,
- wprowadzono możliwość tworzenia skrótów przez długie przytrzymanie danej pozycji w przeglądarce gier,
- dodano obsługę dwóch zewnętrznych kontrolerów gier (padów),
- naprawiono błędy w jądrze programu, poprawiając tym samym kompatybilność względem gier takich jak: Street Fighter 2 Alpha czy NBA Live 98,
- dodano wsparcie dla panelu dotykowego telefonu Xperia Play,
- zoptymalizowano wtyczkę opengl pod kątem gier z dwuwymiarowymi elementami (Chrono Cross, czy Valkyrie Profile),
- eksperymentalnie dodano obsługę multitapa (zależnie od gry aktywowanego na 1- lub 2-gim porcie), tym samym umożliwiając jednoczesną rozgrywkę dla 4 osób.
Ładna lista, nieprawdaż? Z praktycznego punktu widzenia, odniosłem wrażenie, że w porównaniu do wersji 1.8.4 aplikacja pracuje dużo stabilniej (ff7 z frameskippem przestał mi skakać jak oszalały) i nieznacznie szybciej (5fps wzwyż w tekkenie 3 i na ogół pełna prędkość w ff7). Jak podkreśliłem jednak nie raz i nie będę ukrywał też dzisiaj, mój -fon do najnowszych wynalazków się nie zalicza, a opisana powyżej poprawa może nie tyle wynikać z aktualizacji programu, co z pełnego formatu jaki ostatnio wykonałem na urządzeniu :] Toteż, w kwestiach czysto praktycznych, zdaje się w pełni na Wasze opinie, do których pozostawiania w komentarzach bardzo serdecznie zapraszam. Ze swojej zaś strony, standardowo, odsyłam po szczegóły i plik na stronę aplikacji w serwisie Google Play .