[AtariOnLine] Gridrunner – port z VIC-20

[1] # atarionline.pl | środa, 19 Października 2016 02:46CET

[AtariOnLine] Gridrunner – port z VIC-20
Skomentuj



Karolj „Heaven” Nadj jest ostatnio aktywny przede wszystkim jako koder dem grupy Desire, ale jeszcze kilka lat temu zdarzało mu się również tworzyć gry. Na AtariAge wspominał wielokrotnie o swojej nieopublikowanej konwersji Gridrunnera , jednej z wczesnych gier legendarnego Jeffa Mintera i dzisiaj w końcu swoje dzieło udostępnił (w wersji beta).

Bardzo dynamiczna rozgrywka Gridrunnera była zainspirowana atarowską grą arcade Centipede , a tytuł przyszedł Jeffowi do głowy, gdy zobaczył pierwsze plakaty filmu Blade Runner , który wówczas miał premierę. Gridrunner został już wydany na małym Atari w 1983 roku, ale jak sam Minter wspominał, kod powstał zbyt pospiesznie i grywalność była niższa niż oryginału na Commodore VIC-20 (1982).


Nowa wersja na Atari została właśnie oparta na tej pierwszej wersji, zajmującej zaledwie 3 i pół kilobajta pamięci. Co ciekawe, Minter jeszcze kilka razy wracał do tego tytułu na różnych platformach, oczywiście mocno wzbogacając gameplay – m.in. w ostatnich latach ukazały się Gridrunner Revolution (2009) oraz Gridrunner iOS (2012).

Tak wygląda rozgrywka w nowej wersji na Atari. Poza inną, mniej gęstą siatką linii i większymi obiektami warto zwrócić uwagę na digitalizację mowy:



Heaven stworzył tę konwersję w 2009 roku, ale nie publikował jej z powodu drobnych błędów (o niektórych sam już nie pamiętał). Najwyraźniej uznał jednak, że zbyt długo leży w jego szufladzie i trzeba ją w końcu pokazać światu. Muszę jednak zmartwić wielu graczy – na fizycznym sprzęcie ta wersja zawiesza się po ekranie tytułowym. Heaven obiecał poprawkę, miejmy nadzieję pojawi się wkrótce.


Twórcy gry:

Oryginalny kod na VIC-20: Jeff Minter
Kod wersji Atari: Karolj „Heaven” Nadj
Muzyka tytułowa i digitalizowane sample: Michał „Miker” Szpilowski
Obrazek tytułowy (konwersja z okładki gry): Terrence „Tezz” Derby

Plik (wersję beta) można pobrać stąd , a instrukcja w postaci XEX znajduje się tutaj .



2016-10-18 23:27 by "Adam"
komentarzy: 0
Inne treści związane z tematem
[FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 [FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 ;
SpeedVicio udostępnił pełną wersję nakładki MedGUI - bardzo wygodnego interfejsu dla multiemulatora Mednafen, który sam w sobie jest raczej mało przyjazny w konfiguracji.
[multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15 [multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15;
Po dlugiej przerwie pojawiła się aktualizacja multiemulatora DSP pozwalającego pobawić się maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB. Dość nietypowy projekt na pierwszy rzut oka, ...
[Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167 [Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167;
MameSick opublikował wersję swojej mutacji MAME 0.167 - MameUIFX. MameUiFX może poszczycić się jednym z ładniejszych GUI wśród klonów MAMEUI i jest jednym z najlepiej działających klonów tego multiemulatora.  
[arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167 [arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167;
HbMame (HomeBrewMame) jest modyfikacją MAME umożliwiającą odpalenie nieoficjalnych gier na sprzęt arcade obsługiwany przez MAME - nieoficjalne, amatorskie to wcale nie znaczy, że gorsze.
[AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix) [AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix);
Po makabrycznie długim czasie Frode Solheim twórca emulatora FSUAE Frode Solheima, bazującej na kodzie pozostałych emulatorów z rodziny UAE, a w zasadzie bardzo przyjemnego połączenie pythoona z WinUAE, w końcu zdecydował się zakończył pracę nad nową wersją swojego ...