[Atari] AtariOnLine: Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse

[3] # AtariOnLine | Poniedziałek, 22 Października 2018 23:04CET

[Atari] AtariOnLine: Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse


  • Laser Squad (uwaga: screenshoty pochodzą z wersji VBXE)

  • Dzisiaj opowiem o dwóch konwersjach na 8-bitowe Atari przygotowywanych przez Mariusza Wojcieszka. Pierwsza z nich – Laser Squad – to taktyczna gra turowa w klimatach SF, która została wydana w 1988 roku na ZX Spectrum i C64 (a potem na inne platformy). Bardzo popularna, stanowiła inspirację m.in. dla późniejszej serii gier X-COM i do dziś ma zagorzałych fanów (pozdrowienia dla Bocianu!). Dowodzimy w niej grupą żołnierzy i wykonujemy kilka zróżnicowanych misji specjalnych.


    Konwersja jest oparta na pełnej wersji z Commodore'a 64 obejmującej 7 misji. Mariusz i pomagający mu graficznie Jos? Pereira wstępnie próbowali użyć grafiki PMG do podkolorowania całości, ale okazało się to niezbyt wykonalne ze względu na możliwą liczbę kolorów w linii oraz konieczność bardzo dynamicznej obsługi kolorowania przy przesuwie mapy. Mariusz postanowił więc wykorzystać możliwości karty VBXE i na potrzeby tej gry przystosował do C64 bibliotekę VBXEFXULA autorstwa Mono opisaną w tym artykule na AtariOnline.

    Nie znaczy to, że nie będą jeszcze podejmowane próby dodania kolorów do zwykłego trybu hiresowego na standardowym Atari – jednak nie należy oczekiwać cudów, a główne okno gry na pewno nie będzie zbyt kolorowe.

    Jeśli chodzi o efekty dżwiękowe, to Mariusz dokonał ich konwersji dzięki procedurze przeliczania częstotliwości SID-a pochodzącej z SID playera napisanego przez Świętego.

    Gra powinna być gotowa w ciągu kilku miesięcy, być może uda się ją wypuścić jeszcze w tym roku.



  • Total Eclipse

  • Jak część z Was zapewne pamięta, w 2015 roku Mariusz opublikował wersję demo konwersji na małe Atari gry Total Eclipse (również pochodzącej z 1988 roku). Sama gra była konwertowana z powolnej wersji na Commodore'a 64, oczywiście realizacja na Atari jest nieco bardziej dynamiczna ze względu na szybszy procesor. Doszły do tego również pewne optymalizacje kodu wykonane przez Mariusza.

    Nie ma jednak co ukrywać: moc obliczeniowa 8-bitowców nie pozwala na szybką animację wielu brył 3D, więc nadal niektórzy mogą narzekać na tempo rozgrywki. O wiele płynniejszy efekt uzyskamy odpalając Total Eclipse na Atari z Rapidusem – gra została specjalnie dostosowana do szybszego procesora.

    W 2015 roku wstępną grafikę na podstawie C64 przygotował Jos? Pereira. Za kilka dni opublikujemy ostateczną wersję Total Eclipse, miałem przyjemność stworzyć do niej nową grafikę – tak wygląda ekran ładowania, który oparłem na wersji amigowej:


    Poprawiłem też większość elementów panelu gry, poniżej porównanie wersji bazowej i ostateczny efekt na Atari. Od lewej: zegarek pokazujący aktualny czas w grze, słoik z wodą, animowane serce (będące wskaźnikiem zdrowia) i kompas.



    A to fragment górnego panelu (punktacja liczona w funtach):


    Akcja gry toczy się 26 października 1930 roku w jednej z piramid w okolicy Kairu i trwa od 8:00 do tytułowego pełnego zaćmienia słońca (które nastąpi dwie godziny później). Otoczenie widzimy oczami naszego bohatera – brytyjskiego archeologa – w perspektywie 3D i przeżywamy przygodę w czasie rzeczywistym. Uzbrojeni w pistolet poruszamy się wewnątrz piramidy, odkrywamy jej sekrety, takie jak ukryte komnaty czy śmiertelne pułapki, a naszym celem jest zniszczenie świątyni boga Ra, co pozwoli zdjąć starożytną klątwę.


    (okładka wersji na Commodore, źródło: MobyGames)

    Wszystko jest osadzone w „prawdziwym 3D” dzięki silnikowi Freescape, który pozwalał modelować trójwymiarowe światy na maszynach 8- i 16-bitowych, a po raz pierwszy użyty był w grze „Driller” w 1987 roku.

    Premiera gry nastąpi 26 października, 88 lat od dnia, w którym rozgrywały się wydarzenia opisane w grze.

    Autorzy wersji na małe Atari:
    Kod: Mariusz Wojcieszek,
    Zmiany graficzne: Adam Wachowski,
    Cover oryginalnej muzyki, efekty dźwiękowe: Michał „stRing” Radecki,
    Pomocnicze prace graficzne: Jos? Pereira.

    2018-10-22 23:04 by "Adam"
    komentarzy: 38

    Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

    wstecz22/10/2018 23:04
    Inne treści związane z tematem
    [multi] BizHawk x64 2.4.2 [multi] BizHawk x64 2.4.2
    Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, SuperGrafx, Atari 2600, Atari 7800, Atari ...
    [Atari] AtariOnLine: KWAS i kolejne spotkania [Atari] AtariOnLine: KWAS i kolejne spotkania
    Zapraszam tradycyjnie na nasz kanał zoom. 1. Dzisiaj o 20:00 warsztaty TDC z programowania Atari przy użyciu języka Action!2. A jutro, jak w każdą środę o 20:00 odpalamy tradycyjny KWAS-a. Tym razem już post-pandemiczny, choć to kwestia czysto umowna. Jeszcze wczoraj nie było wiadomo, że się odbędzie, sprawa wisiała na włosku, bo ...
    [Atari] AtariOnLine: Dzisiaj KWAS i inne [Atari] AtariOnLine: Dzisiaj KWAS i inne
    KWASJak co tydzień w środę spotykamy się na KWAS-ie. W tym celu jak zwykle zapraszam tradycyjnie na nasz kanał zoom. Ten link jest stały do wszystkich naszych spotkań, także tych poniższych. Wystarczy tylko być tam o odpowiedniej godzinie.Programowanie ST/STEW czwartek o 18:00 Xorcerer kontynuuje pokaz programowania Atari ST/STE/TT/Falcon w ...
    [Atari] AtariOnLine: Lech Bąk i "Świat Młodych" [Atari] AtariOnLine: Lech Bąk i "Świat Młodych"
    Krzysztof "Kaz" Ziembik napisał:Jednym z filarów mojego dzieciństwa były czasopisma drukowane, które namiętnie czytałem, nie zawsze rozumiejąc czytane treści z powodu ich zaawansowania merytorycznego. Ale wystarczało mi, że traktują o moich ulubionych tematach - astronautyce, technice, komputerach, nauce - żeby po nie sięgać, ...
    [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 Final [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 Final
    Nowa wersja emulatora Altirra, emulatora Atari XE, XL, a także konsoli ATARI 5200. Oczywiście polujących na pełne wersje emulatora zapewne zdziwi obszerność changelogu, dla śledzących wersje testowe to oczywista oczywistość.
    Komentarze

    T-shirt "Lost Vikings"

    Retro T-Shirt Lost Vikings - męski podkoszulek
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2020 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt