[Atari] AtariOnLine: Radar Rat Race, prosty klon Rally-X

[2] # AtariOnLine | Niedziela, 9 Września 2018 22:33CET

[Atari] AtariOnLine: Radar Rat Race, prosty klon Rally-X

Zacznijmy od przypomnienia, że już 12 lat minęło od pojawienia się pierwszych informacji o pracach nad konwersją na 8-bitowe Atari samochodowo-labiryntowej gry arcade „New Rally-X”. Od tamtego czasu powstało kilka roboczych wersji, niestety prace zatrzymały się jakiś czas temu, tak wygląda ostatni stan kodu:



Gdyby ktoś chciał, może pomóc w dokończeniu tej produkcji – źródła można znaleźć tutaj, a odpowiedni wątek na Atari Age znajduje się tu.

Tamtej gry nadal nie mamy dokończonej, a tymczasem otrzymaliśmy prostszą wersję jej prequela. Gierka Radar Rat Race to klon „Rally-X” znany z VIC-20 czy Commodore'a 64, w którym zasady rozgrywki pozostały te same, ale ze świata samochodów trafiamy do labiryntu z myszami, kotami i kawałkami sera.


Grę przeportował Austriak Norbert Kehrer, który znany jest z przenoszenia gier pomiędzy maszynami wyposażonymi w procesory linii MOS 65xx – dzięki niemu na 8-bitowe Atari trafiły takie produkcje, jak „Asteroids Emulator” (dokładnie odwzorowujący automat do gry Asteroids), „PET Galaga” czy „Sprint I”.

W Radar Rat Race, tak jak to było również w przypadku poprzednich portów Norberta, program na Atari odpowiada 1:1 wersji oryginalnej (tutaj źródłem był kod na C64), z dokładnością do procedur odpowiadających za grafikę i dźwięki.

Naszym celem jest zebranie wszystkich kawałków sera umieszczonych na planszy. Użycie przycisku FIRE pozwala na zostawienie za sobą „magicznego pyłu”, który dezorientuje na kilka sekund goniące nas myszy.



Grafika PMG jest użyta do podkolorowania tła i wyróżnienia wszystkich myszy na pomocniczej mapce. Szkoda jednak, że Norbert nie wygospodarował chociaż jednego odrębnego playera do nadania dodatkowego koloru któremuś z elementów pola gry (np. głównemu bohaterowi).

Plusem w stosunku do oryginalnej wersji jest możliwość wyłączenia podczas gry krótkiej zapętlonej melodyjki, która potrafi dość szybko zirytować (wyłączamy/ włączamy przez naciśnięcie OPTION).

Grę pobieramy stąd: XEX, ATR.

2018-09-09 22:33 by "Adam"
komentarzy: 0

Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

wstecz09/09/2018 22:33
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: Nowości w świecie Atari [Atari] AtariOnLine: Nowości w świecie Atari
Kamil "Gorgh" Trzaska napisał:Z racji tego, że miałem trochę czasu, to postanowiłem skrobnąć krótki artykuł o tym, co aktualnie dzieje się w świecie Atari.1. Problemy ze stroną klubu ABBUCSasha Kriegel, obecny prezes klubu, wysłał do osób związanych z organizacją maila wyjaśniającego zawieszenie działania strony ...
[Atari.Area] Mountain, czyli obrób sobie film na Atari z 68030 [Atari.Area] Mountain, czyli obrób sobie film na Atari z 68030
Masz Duże Atari z procesorem 68030? To teraz możesz za darmo ściągnąć sobie edytor filmów Mountain. Jest to super gratka dla pasjonatów, polecam zajrzeć pod wspomniany link.
[Atari.Area] Materiał z Giełdy Komputerowej w lubelskim Staszicu [Atari.Area] Materiał z Giełdy Komputerowej w lubelskim Staszicu
Dziś prezentujemy materiał z giełdy komputerowej, która odbywała się w Lublinie w Liceum im. Stanisława Staszica. Nagranie miało miejsce 1 stycznia 1993, była to nietypowa giełda z uwagi nowego roku, więc wyjątkowo znajdowało się wtedy mało ludzi, dlatego pewnie też powstał ten materiał - był to czas kiedy wchodziło prawo autorskie i niedługo potem giełda została ...
[Atari.Area] Adam Dyba - Orko [Atari.Area] Adam Dyba - Orko
Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Orko, protoscenowym koderem z Lublina, autorem m.in. Syf-On Demo, The MTV Demo, a także programu Master SAM. Przy okazji, komu się udało otrzymać poniższy easter egg z Master SAM? "Jest w Master SAM także smaczek, bo co około 10 ładowanie programu demo, zamiast demo ładuje się programik wirus, który pokazuje animację wirusa, który wypowiada ...
[Atari.Area] Wywiad z Krzysztofem Kobusem (K.K. / WFMH ^ Quartet) [Atari.Area] Wywiad z Krzysztofem Kobusem (K.K. / WFMH ^ Quartet)
Z przyjemnością zapraszamy do przeczytania wywiadu z Krzysztofem Kobusem, ówcześnie znanym jako K.K./WFMH^Quartet, jednym z pionierów atarowskiej protosceny. Członkiem WFMH, później również Quartetu, autorem takich kultowych dem z końca lat 80. jak First Try, Yo Every Lamer, The Last Scroll. Rozmowa jest dostępna w dziale Wywiady.
Komentarze

T-shirt "Sega Sonic"

Retro T-Shirt Sega Sonic - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2021 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt