[Atari] AtariOnLine: Milionerzy i RodMän – aktualizacja

[3] # AtariOnLine | Niedziela, 10 Marca 2019 16:44CET

[Atari] AtariOnLine: Milionerzy i RodMän – aktualizacja

W Wigilię pisałem o polskiej wersji gry Millionaire (której oryginał zwyciężył w ostatnim konkursie ABBUC) i o komercyjnej grze RodM?n wydanej jednocześnie na 8 platform ośmiobitowych. Dzisiaj prezentujemy finalną wersję polskich Milionerów i 2 dema gry RodM?n do ściągnięcia.


  • Millionerzy

  • w styczniu PG przygotował nową wersję ekranu tytułowego, z polską wersją tytułu. Zaktualizowaną, ostateczną wersję gry możecie pobrać stąd. Jeśli chodzi o pytania, to nic się nie zmieniło w stosunku do grudnia – przypomnę tylko, że polskie pytania nie są powtórzeniem tych z anglojęzycznej i niemieckojęzycznej wersji ABBUC-owej.



    • kod: Marek „MaPa” Pavl?k,
    • grafika, muzyka: Zden?k „PG” Eisenhammer
    • przygotowanie polskich pytań: Michał „Miker” Szpilowski


  • RodM?n Demo (v1.2)

  • Jak już pisałem, autorem gry jest Misfit, czyli Mika Ker?nen, to jego pierwsza produkcja na małe Atari. Prosta gra RodM?n mieści się w 16KB, łączy w sobie elementy Pac-Mana i Bombermana, a została wydana jednocześnie na 8 platform.

    W styczniu pojawiła się wersja 1.2 darmowego dema: plik z wersją kolorową (w niższej rozdzielczości) możecie ściągnąć stąd, a monochromatyczną hiresową stąd.



    W wariancie barwnym liczba możliwych kolorów przeciwników zwiększyła się do dwóch – Niegrzeczny Nic i Brudny Tim już nie są niebiescy. Z tego co widzę, w obu wersjach wprowadzono też drobne korekty rozgrywki w stosunku do pierwotnej wersji, takie jak poprawienie wykrywania kolizji.


    Co odróżnia rozgrywkę od Pac-Mana?
    • Możemy zbierać bomby i ich używać (widzimy je u dołu ekranu po lewej). Bombę aktywizujemy przez wciśnięcie FIRE i musimy szybko schować się za jakimś załomem, inaczej zmiecie nas eksplozja.
    • Przeciwnicy poruszają się tylko w obrębie tych fragmentów korytarzy, w których nie ma kulek – a ich kontakt z ograniczającą ruchy kulką powoduje jej niszczenie: zwykle po dwóch kontaktach dana kulka znika.
    • Jest kilka pomieszczeń połączonych ze sobą, które stanowią całość danego poziomu: w wersji demo 2, w wersji pełnej 3.


    Ekran tytułowy w wersji w wysokiej rozdzielczości



    Wybuchy w wersji hires wyglądają znacznie lepiej


    Nadal nie jest używana grafika PMG do lepszego zróżnicowania wyglądu różnie zachowujących się przeciwników, ale Jos? Pereira deklaruje, że skontaktuje się z autorem gry i przedstawi mu swoje propozycje usprawnień kolorystycznych (widoczne w tym wątku na AtariAge).

    Zestaw pełnych wersji gry na kasetach wraz z możliwością pobrania plików w wersji elektronicznej można kupić na tej stronie.

    2019-03-10 16:44 by "Adam"
    komentarzy: 3
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Poprawki gier w Basicu
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nasi grają u dra Albana
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Silly Venture 2k19 na pełnych obrotach!
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowy FLOP i nowe gry
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Wyniki konkursu ABBUC 2019
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Silly Venture 2k19 - garść informacji i nowa invitka!
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Klan Atari na Retrospekcji
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Duddie's Goodies
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: W sklepie u Gwintera
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Relacja z KWAS #16

    Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

    wstecz10/03/2019 16:44
    Inne treści związane z tematem
    [Atari] AtariOnLine: Zapowiedź KWAS #26 w Tarnowie [Atari] AtariOnLine: Zapowiedź KWAS #26 w Tarnowie
    Jeszcze nie opadł kurz z naszych stóp, zmęczonych zwiedzaniem niezwykle ciekawej warszawskiej Pragi, a już trzeba przetrzeć sandały i kierować się na południowy wschód Polski, by zaznać rozkoszy odwiedzin w Tarnowie, gdzie będzie miał miejsce kolejny KWAS. Nie, to nie jest przemyślane i zaplanowane przez nas, by tak "cisnąć" te ...
    [Atari.Area] Rozmowa z Maciejem Sysakiewiczem (Eden) [Atari.Area] Rozmowa z Maciejem Sysakiewiczem (Eden)
    Weekendy to czas na odpoczynek i relaks. Dlatego zapraszamy do zaparzenia herbatki lub kawusi i przeczytania rozmowy z Maciejem Sysakiewiczem - jednym z twórców polskiej protosceny atarowskiej, autorem dwóch dem (Robocop i Eden Demo) i członkiem silnej ówcześnie śląskiej giełdowej społeczności Atari. Rozmowa dostępna jest w dziale wywiady, zapraszamy.
    [Atari] AtariOnLine: Streaming z KWAS #25 [Atari] AtariOnLine: Streaming z KWAS #25
    Niedługo Kuba zaczyna streaming ze spotkania na YT, a może potem uda się też na FB. 2022-01-15 15:06 by Kaz komentarzy: 0
    [Atari.Area] LiteDOS-SE Build 2022 January 14 [Atari.Area] LiteDOS-SE Build 2022 January 14
    Ukazała się nowa wersja minimalistycznego w rozmiarze DOS dla ośmiobitowych komputerów Atari. W inaugurującej 2022 rok wersji zauważymy następujące zmiany: Fixed MAC65 stack usage induced bug Some cosmetic bugs Conditional BT-support Archiwum dystrybucyjne zawiera również kompleksową instrukcję użytkowania wraz z informacjami technicznymi. Pobieramy ze strony projektu.
    [Atari] AtariOnLine: Wywiad z Pazurem [Atari] AtariOnLine: Wywiad z Pazurem
    Już dziś wieczorem, o godzinie 20:00 premiera kolejnego nagrania z cyklu "Spowiedź autora", w której gościmy sympatycznych ludzi, opowiadających swoje historie związane z tworzeniem programów dla Atari. Pojawili się już na spotkaniach Shanti77, Tbxx, mgr_inz_Rafał, PeBe, Muro, Falcon030, JAD, a na początku stycznia, na dobre rozpoczęcie roku, 2 ...
    Komentarze
    Ostatnio dodane pliki

    T-shirt "Turbograpx 16 Bong Style "

    Retro T-Shirt Turbograpx 16 Bong Style   - męski podkoszulek
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2022 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt