[Atari] AtariOnLine: Major Blink

[2] # AtariOnLine | Sobota, 15 Września 2018 01:22CET

[Atari] AtariOnLine: Major Blink


(okładka wersji na C16 i Plus/4, źródło: Plus/4 World)

Niedawno pisałem o powrocie do kodowania na Atari Jona Williamsa, autora m.in. klasycznej gry „Jet Boot Jack”. Opublikowane przez niego „Baby Berks” były nieco okrojoną wersją pierwszej części jego trylogii o Berkach. Nie minęło dużo czasu, a Jon zdążył przenieść na Atari drugą część (z 1985 roku), zatytułowaną „Major Blink”.


Oryginalnie miała to być odrębna produkcja, ale wydawca nalegał, aby powiązać ją z Berkami i dopisać podtytuł „Berks 2”. Jaką więc historyjkę wymyślił Jon, aby połączyć fabularnie te dwie gry? Po wydarzeniach pierwszej części wszyscy Berkowie zostali wybici, a rozczarowany tym faktem człowiek, który ich stworzył, tytułowy major Blink, postanowił się przekwalifikować i popracować jako malarz, chodząc z wałkiem i pokrywając farbą ściany kolejnych pomieszczeń.

Nie jest to łatwa fucha, bo przeszkadzają mu stale podążające za nim powolne drony (wyglądające jak diamenty) oraz „spoko misie” (cool bears), które z premedytacją zdejmują ze ścian nałożoną już farbę.

Na szczęście mamy ze sobą podręczne działko laserowe: misie można ustrzelić, natomiast diamenty jedynie na chwilę dezaktywować.



Garść informacji o rozgrywce:

• Na ekranie widać zmniejszający się licznik bonusowych punktów – tyle ich dostaniemy w momencie ukończenia danej planszy. Uwaga: jeśli ten licznik dojdzie do zera, to gra się kończy!

• Misie wychodzą z górnej krawędzi planszy i schodzą powoli w dół. Ale dopóki nasz bohater będzie przebywał w górnej części pola gry (oznaczonej zielonym kolorem ścianek), żaden nowy miś się nie pojawi.

• Każdy obszar do zamalowania ma przypisaną liczbę punktów, którą za niego dostaniemy. Jeśli później misie zdejmą z danego obszaru całą farbę, tracimy dwukrotnie tyle punktów.

• Po każdych 4 ekranach dostajemy nowe życie.

• Łącznie jest 8 różnych układów ekranów, pojawiających się losowo. Po przejściu wszystkich całość się zapętla, tylko z wyższym poziomem trudności.

• Na ekranie tytułowym możemy ustawić dżojstikiem początkowy poziom (cymbał/ nowicjusz/ normalny/ ekspert/ mistrz), na tej podstawie przypisywany jest poziom trudności między 1 a 16, zwiększany po przejściu kolejnych plansz.

• Sterujemy dżojstikiem, aby oddać strzał trzeba nacisnąć FIRE łącznie ze wskazaniem kierunku. Spacją pauzujemy grę i ponownie ją wznawiamy.

Grę można pobrać stąd.

2018-09-15 01:22 by "Adam"
komentarzy: 0

Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

wstecz15/09/2018 01:22
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: Nowa gra "Flob" [Atari] AtariOnLine: Nowa gra "Flob"
Wojciech "Bocianu" Bociański dał znać, że właśnie zakończyły się prace nad nową grą, pod tytułem Flob, której byl pomysłodawcą i głównym wykonawcą:W związku z tym, że udało mi się skończyć grę nad którą pracowałem ostatnie dziewięć miesięcy, to w końcu mogę się ...
[Atari.Area] Wywiad z Jarkiem Kiersznowskim - Zoltarem [Atari.Area] Wywiad z Jarkiem Kiersznowskim - Zoltarem
Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Jarkiem Kiersznowskim, koderem z Siedlec, który na początku lat 90. podpisywał się w swoich demach pseudonimem Zoltar. W ogóle zacząłem od BASIC, pewnie jak sporo innych osób, które tak zaczynały. W pewnym momencie napotkałem na spore ograniczenia. Na przykład: chciałem mieć swój loader, który by wgrywał resztę programu z moimi inicjałami, ...
[Atari] AtariOnLine: Tomasz Dajczak [Atari] AtariOnLine: Tomasz Dajczak
Gdy w 2013 roku kolega Karol "CharlieCherry" Wiśniewski przeprowadzał wywiad z Leszkiem Łuciowem z grupy Opacus Chiroptera, który możecie przeczytać tutaj, padły ze strony rozmówcy między innymi takie słowa, że z niektórymi członkami grupy całkowicie stracił kontakt. Na przykład z Tomaszem Dajczakiem, który był koderem i ...
[Atari.Area] zmarł jason "T.M.R" kelk [Atari.Area] zmarł jason "T.M.R" kelk
Jak się można dowiedzieć z postu na atari.age opuścił nas Jason "T.M.R" Kelk, znany z tworzenia gier na Atari i Commodore. Należał do grupy Cosine Systems, przyczyną śmierci były powikłania pocovidowe. Spoczywaj w Pokoju, Jason.
[Atari.Area] Prince of Persia dla Atari 8-bit - nowe demo [Atari.Area] Prince of Persia dla Atari 8-bit - nowe demo
Ukazała się kolejna wersja demo nadchodzącego portu klasycznej gry Prince of Persia dla Atari XL/XE. Tym razem możemy zagrać w demo, które zawiera aż dziewięć poziomów. A poza tym w changelogu podano, że: The focus for this release was on the attract mode & cutscenes which are now fully reenabled! (some assets may possibly not be final) TIX, our favourite overstretched artist drew ...
Komentarze

T-shirt "Eidolon Cover C64"

Retro T-Shirt Eidolon Cover C64 - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2021 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt