[Atari] AtariOnLine: Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2”

[2] # AtariOnLine | Piątek, 19 Października 2018 22:19CET

[Atari] AtariOnLine: Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2”


Już w tę sobotę poznamy wyniki tegorocznego konkursu programistycznego niemieckiego klubu ABBUC, zrzeszającego miłośników 8-bitowego Atari. Zgłaszanie prac trwało do końca lipca, a wyniki głosowania zostaną opublikowane na dorocznym walnym zgromadzeniu klubu – tym razem odbędzie się ono nie w ostatni weekend października (jak to bywało ostatnimi laty), a w przedostatni.

Poniżej zaprezentuję krótko prace zakwalifikowane do konkursu oraz prostą gierkę Get Up! 2, która nie została do niego dopuszczona i można w nią sobie pograć już teraz…

  • Kowalsky's Fury



  • • pomysł, kod, grafika: Kamil „Gorgh” Trzaska,
    • muzyka: Michał „Caruso” Brzezicki,
    • ekran tytułowy: Raphis.

    Zacznijmy od gry, która prawdopodobnie ma największe szanse na wygraną. Fabuła wygląda mniej więcej tak: spółka Erodine otrzymała zgodę rządu na masową produkcję stworzeń będących hybrydami ludzi i zwierząt. Bohater gry Kowalsky postanowił temu zapobiec, w tym celu wtargnął do głównej siedziby Erodine – i w tym właśnie momencie zaczyna się rozgrywka. Kowalsky musi zniszczyć 7 serwerów z pełną dokumentacją pozwalającą na produkowanie tych istot...

    Gorgh ma ostatnio dobrą passę koderską i wypuszcza regularnie swoje kolejne gry i dema (nie zawsze na małe Atari – w kolejce czekają m.in. konwersje Yoompa na inne 8-bitowce). Wygrał poprzedni konkurs ABBUC z „New Atari Game”, już niedługo (bo na Silly Venture) powinniśmy cieszyć się „The Rescue Expedition”, a grę „Kowalsky's Fury” stworzył w rekordowym dla siebie tempie.


    Powstała – jak sam Gorgh ją określił – „platformówko-strzelanka z zupełnie losowym układem i wyglądem lokacji”. Jest zrealizowana w trybie najwyższej rozdzielczości, z postaciami delikatnie podkolorowanymi duszkami hardware'owymi. Możemy chodzić, schylać się, strzelać i wspinać używając pionowych elementów konstrukcji (gracz musi się przyzwyczaić do sposobu obsługi przez grę wchodzenia/ schodzenia, na początku może ona sprawiać pewne trudności).

    Po naciśnięciu spacji wyświetlana jest mapa gry z zaznaczonym położeniem serwerów, niestety trochę mało wyraźne jest oznaczenie pozycji gracza.
    [aktualizacja: Gorgh wprowadził już poprawkę i w nowej wersji pozycja gracza będzie bardzo czytelnie oznaczona]


    (wylosowana mapa gry)


    O kulisach powstawania „Kowalsky's Fury” Gorgh napisał na swoim blogu (tutaj).




  • Millionaire



  • • kod: Marek „MaPa” Pavl?k,
    • grafika, muzyka, pytania w wersji anglojęzycznej: Zden?k „PG” Eisenhammer
    • pytania w wersji niemieckiej: Andreas „CharlieChaplin” Koch

    Jak część z was może pamiętać, w ostatnich latach pojawiły się na małym Atari dwie części gry "Chcete b?t milion??em", z rozgrywką opartą na czeskiej wersji popularnego programu telewizyjnego Milionerzy, a ich autorem był Petr „HardCore” Postava.


    (po wyborze podpowiedzi ze strony publiczności)

    Do tego samego tematu usiadł czeski duet MPG Productions (MaPa+PG) – w efekcie powstało dzieło o wiele bardziej efektowne, z dopracowaną szatą graficzną i muzyką oddającą klimat telewizyjnego show. Gra jest na razie dostępna w wersji językowej angielskiej (łącznie 400 pytań) oraz niemieckiej (547 pytań), ale planowane są kolejne: czeska, słowacka i polska, być może również rosyjska.



    Gra się bardzo przyjemnie. Poziom trudności w wersji EN jest raczej rozsądny, chociaż zdarzają się pytania zdradzające narodowość autorów (wśród bardzo łatwych pytań można natknąć się na takie, które sprawdza znajomość przepisów gry w hokeja).



  • Black Bouncy Blob


  • Autorzy:
    Martin „MatoSimi” Simecek - pomysł, kod, grafika, robocza muzyka,
    Jos? Pereira – konwersja ekranu tytułowego.

    MatoSimi jest rekordzistą jeśli chodzi o liczbę udziałów w konkursie ABBUC. W ostatnich edycjach miał skłonność do dawania sobie ekstremalnych wyzwań programistycznych i swoje prace tworzył np. w ciągu 1-dniowego maratonu. Tym razem nie było aż tak intensywnie, Martin dał sobie nieco więcej czasu i przez około tydzień napisał grę akcji na jeden przycisk.


    W grze musimy przeprowadzić przez kolejne przeszkody tytułową czarną, nieustannie skaczącą kulkę. Przy pokonywaniu przeszkód liczy się dobry timing: wciśnięcie FIRE w odpowiednim momencie podczas skoku powoduje, że następny skok staje się dłuższy.

    Wersja konkursowa jest grywalna, ale mocno robocza i tymczasowa (co podkreśla komunikat widoczny stale na ekranie) – produkt finalny dostępny po ogłoszeniu wyników ma być bardziej dopracowany, m.in. ostateczną muzykę ma stworzyć Zden?k „PG” Eisenhammer.

    Rozgrywka w wersji konkursowej wygląda tak:




  • Ski-It



  • Autor: Jason „TheRealBountyBob” Kendall

    Podobnie jak w ostatnich grach Jasona, mamy do czynienia z grą zręcznościową z przesuwem w pionie, i tak jak w „Ramp Rage” najlepiej nie zaczynać rozgrywki, dopóki nie przeczyta się instrukcji. Tym razem TheRealBountyBob zrealizował coś dla „amatorów białego szaleństwa”: w „Ski-It” mamy narty, śnieg i śrubowanie wyniku. Dostępne tryby rozgrywki to: slalom/ zjazd / quest (ostatnia opcja to połączenie slalomu, zjazdu i skoków). Instrukcja do gry znajduje się tutaj.



    W wersji konkursowej było jeszcze trochę bugów, miejmy nadzieję, że wkrótce po ogłoszeniu wyników zostanie opublikowana poprawiona wersja.






    To tyle na temat rywalizujących ze sobą 4 gier (w tym roku nie jest ich zbyt wiele w konkursie). A teraz przejdźmy do przypadku produkcji Get Up! 2, która wzbudziła pewne kontrowersje.


    Get Up! 2



    Autorzy:
    Pomysł, kod: Thomas „8BitJunkie” Schulz
    Muzyka: Jan-Soeren „VD TONIC” Hass

    Kilkuosobowe jury w ABBUC odrzuciło to zgłoszenie powołując się na zapis w regulaminie dotyczący wymogu wprowadzenia istotnych zmian w stosunku do pracy opublikowanej wcześniej.

    No i rzeczywiście, ten sequel można potraktować jako tylko nieco podrasowaną wersję poprzedniej gry „Get Up” zgłoszonej do konkursu ABBUC w 2016 roku – rozgrywka pozostała praktycznie bez zmian.


    8BitJunkie po sygnałach od ABBUC-a wycofał więc swą grę tuż przed zamknięciem zgłoszeń. W ostatniej chwili tuż przed deadline'em jeszcze 1NG dokonał desperackiej próby zgłoszenia tej samej produkcji, tyle że pod innym tytułem i z tekstowym wstępem, ale zgłoszenie to zostało odrzucone.

    Plik z grą pobieramy stąd.



    2018-10-19 22:19 by "Adam"
    komentarzy: 11

    Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

    wstecz19/10/2018 22:19
    Inne treści związane z tematem
    [Atari] AtariOnLine: Można zamawiać nową grę! [Atari] AtariOnLine: Można zamawiać nową grę!
    Najświeższe wiadomości z Retronics. Gra Gorgha, na którą wiele osób czekało, zachęconych najpierw raportami wrzucanymi przez autora na naszym forum, potem pierwszym trailerem, a potem artykułem w "Atari Fan", jest już w produkcji i można składać zamówienia. Retronics, pod którą to nazwą kryje się człowiek-orkiestra Jerzy ...
    [Atari.Area] Silly Venture 2k19 - 11 edycja coraz bliżej! [Atari.Area] Silly Venture 2k19 - 11 edycja coraz bliżej!
    SV odbędzie się w tym roku w dniach od 6-go do 8-go grudnia, a więc za nieco ponad 3 miesiące! Niedawno ukazała się invitka na małe Atari grupy LAMERS, a parę dni temu kolejna, tym razem na platformę Atari Falcon grupy Mystic Bytes. Organizator zapowiedział także pierwszych Gości Specjalnych, którzy uświetnią tegoroczną edycję - Wojciech Zientara, człowiek legenda, szef "Klanu ...
    [Atari] AtariOnLine: Niedokończona gra „Meebzork” [Atari] AtariOnLine: Niedokończona gra „Meebzork”
    Wypuszczona w 1982 roku konsola Atari 5200 z różnych powodów nie osiągnęła sukcesu rynkowego, a jednym z efektów kryzysu w branży gier wideo w Stanach było raptowne wstrzymanie przez firmę Atari w 1984 roku wszystkich toczących się projektów na tę maszynę. W efekcie, jak ocenia portal Atari Protos (poświęcony prototypom na ...
    [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 test XI 18/09/19 [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 test XI 18/09/19
    Nowe wersja testowa Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200. Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 3.20 z 23 czerwca 2019 r.
    [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 test XII 30/09/19 [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 test XII 30/09/19
    Nowe wersja testowa Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200. Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 3.20 z 23 czerwca 2019 r.
    Komentarze

    T-shirt "The Last Ninja"

    Retro T-Shirt The Last Ninja - męski podkoszulek
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt