[Atari] AtariOnLine: Adventure Ponies i inne gry w produkcji

[3] # AtariOnLine | Niedziela, 31 Marca 2019 23:50CET

[Atari] AtariOnLine: Adventure Ponies i inne gry w produkcji

  • Adventure Ponies


  • Dzięki Danielowi Blevinsowi na małe Atari trafiły w końcu popularne bajkowe kucyki – na razie mamy grę w wersji roboczej v0.8, będzie jeszcze poprawiana i optymalizowana, ale już można pobrać sobie plik XEX.


    Zacznijmy jednak od początku: historia marki "My Little Pony" rozpoczęła się w 1982 roku od sprzedaży figurek kucyków – od tamtego czasu biznes bardzo się rozrósł, licencjonowane gadżety można liczyć w tysiącach, a zyski firmy Hasbro w setkach milionów dolarów. Ostatnia fala większej popularności związana jest z sukcesem telewizyjnego serialu animowanego (emitowanego od 2010 roku), którego akcja toczy się w fikcyjnej krainie Equestria. Jego bohaterkami jest 6 postaci: Twilight Sparkle, Rainbow Dash, Applejack, Pinkie Pie, Rarity i Fluttershy. Każdej z nich przypisany jest jeden Klejnot Harmonii, a pełen zestaw tych kamieni szlachetnych ma ogromną magiczną moc.

    Bezpośrednio do tego serialu odwołuje się się prosta gra flashowa Adventure Ponies (2012), która w stylu grafiki i rozgrywki nawiązywać miała luźno do dawnych gier 8-bitowych. Daniel Blevins od dawna chciał napisać coś na małe Atari i uznał, że ten tytuł doskonale się do tego nadaje.

    Oryginalna gra wygląda jak poniżej i można w nią zagrać np. tutaj:



    Rozgrywka jest dość wiernie oddana na 8-bitowym Atari:



    W grze mamy 6 poziomów, celem każdego z nich jest zdobycie jednego Klejnotu Harmonii. Zaczynamy od rozgrywki jako Twilight Sparkle, a kolejna bohaterka serialu jest odblokowywana po ukończeniu wszystkich poziomów przez poprzednią.

    Każdy level kończy się walką z bossem – prawdziwy fan serialu pewnie bez problemu rozpozna każdą z tych postaci: duch niezgody Discord, minotaur Iron Will, Psy na Diamenty, gryfica Gilda, Hydra, Smok.



    Co można znaleźć podczas gry:
    • jabłka - zwiększają punktację,
    • serduszka - uzupełniają siły,
    • ikona kucyka - daje dodatkowe życie,
    • Klejnot Harmonii - magiczny artefakt do zebrania, dotknięcie go powoduje zakończenie levelu.

    Sterowanie:
    • lewo, prawo - ruch kucyka w odpowiednim kierunku,
    • góra - skok,
    • dół - strzał/ uderzenie (efekt zależy od postaci),
    • FIRE - specjalna umiejętność danej postaci (np. Twilight Sparkle i Rarity: używanie teleporterów, Rainbow Dash: latanie, Applejack i Pinkie Pie: hmm... wspinanie się po drabinie).

    Jest to debiut autora na małym Atari, kod napisał w C (CC65) i powoli przepisuje kolejne fragmenty na asembler, aby przyspieszyć działanie całości.

    Plik z wersją v0.8 gry pobieramy stąd, uruchamiamy ją przy wyłączonym BASIC-u.


  • Castle Defender


  • Wygląd roboczej wersji gry sprzed kilku miesięcy

    Na 8-bitowym Atari nie było dotychczas produkcji, która mieściłaby się w gatunku określanym współcześnie jako tower defense – przy czym nie chodzi tutaj o wszelkie gry, w których bronimy dostępu przed przeciwnikami (począwszy od prekursora, czyli Missile Command), ale o takie produkcje strategiczne, w których stawiamy opór kolejnym falom wrogów przez tworzenie na ich drodze różnych przeszkód, przede wszystkim budowanie struktur typu wieże obronne. Uściślam terminologię, bo pojawiały się głosy na naszym forum, że należy do tego gatunku również zręcznościowa Wojna TDC-a czy Orc Attack.

    Martin "MatoSimi" Sime?ek (znany m.in. z Ridiculous Reality, Skyscraper, Xirius Defect XXL) przy poszukiwaniach 8-bitowych gier tower defense natknął się na dość świeżą (rok 2017) produkcję na brytyjski komputer BBC Micro, zatytułowaną Castle Defender i uznał, że będzie to dobra gra do przeportowania.

    Ze względu na to, że sercem BBC Micro jest również procesor 6502 (tyle że nieco szybszy niż na małym Atari), stosunkowo łatwe było przeniesienie 1:1 logiki gry. MatoSimi będzie jeszcze musiał rozwiązać problem umieszczenia na ekranie informacji dostępnych na panelu gry – BBC Micro wyświetla w pionie 256 linii, na małym Atari w systemie PAL widocznych jest maksymalnie do 240 (i nieco mniej w NTSC).

    Odpowiedni wątek na forum użytkowników BBC Micro znajduje się tutaj, a na naszym forum tu.


  • LiteRally


  • Robocza testowa animacja


    Kamil "Gorgh" Trzaska kilka dni temu rozpoczął prace nad swą nową autorską produkcją, tym razem ma to być gra motocyklowa o nazwie LiteRally, kolejne postępy możecie śledzić w tym wątku na naszym forum.

    Gorgh pisał w nim m.in. tak:
      "Jakiś czas temu wypytałem ludzi jaką grę by chcieli i Bocianu zaproponował Lotusa. Pomyślałem, że zrobię grę wyścigówkową, ale w pełnym 3d, nie w pseudo 3d jak to zazwyczaj bywa w grach samochodowych."

      "Trasa wygląda na 3d, ale w rzeczywistości jest to sprytny trick, który polega na odpowiednim modyfikowaniu przesunięcia kolejnych pixli w górę i na boki, dzięki temu jest szybko, będzie jeszcze szybciej, no i obroty trasy robią się same."

      "Gra będzie działać w 2 ramkach PAL i 3 NTSC."


    To dopiero początki, więc ostateczny wygląd może się jeszcze zmienić. Trzymamy kciuki!

    2019-03-31 23:50 by "Adam"
    komentarzy: 0
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Poprawki gier w Basicu
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nasi grają u dra Albana
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Silly Venture 2k19 na pełnych obrotach!
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowy FLOP i nowe gry
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Wyniki konkursu ABBUC 2019
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Silly Venture 2k19 - garść informacji i nowa invitka!
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Klan Atari na Retrospekcji
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Duddie's Goodies
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: W sklepie u Gwintera
    → NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Relacja z KWAS #16

    Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

    wstecz31/03/2019 23:50
    Inne treści związane z tematem
    [multi] BizHawk x64 2.4.2 [multi] BizHawk x64 2.4.2
    Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, SuperGrafx, Atari 2600, Atari 7800, Atari ...
    [Atari] AtariOnLine: Lech Bąk i "Świat Młodych" [Atari] AtariOnLine: Lech Bąk i "Świat Młodych"
    Krzysztof "Kaz" Ziembik napisał:Jednym z filarów mojego dzieciństwa były czasopisma drukowane, które namiętnie czytałem, nie zawsze rozumiejąc czytane treści z powodu ich zaawansowania merytorycznego. Ale wystarczało mi, że traktują o moich ulubionych tematach - astronautyce, technice, komputerach, nauce - żeby po nie sięgać, ...
    [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 Final [ATARI] Altirra x86 i x64 3.90 Final
    Nowa wersja emulatora Altirra, emulatora Atari XE, XL, a także konsoli ATARI 5200. Oczywiście polujących na pełne wersje emulatora zapewne zdziwi obszerność changelogu, dla śledzących wersje testowe to oczywista oczywistość.
    [Atari.Area] Altirra 3.90 [Atari.Area] Altirra 3.90
    Nowa wersja jednego z najpopularniejszych emulatorów 8-bitowego Atari oraz konsoli Atari 5200 już dostępna. A oto, co w niej nowego znajdziemy (w języku angielskim): Accuracy: 800 System Reset timing fixed, undocumented RMW and WSYNC timing fixes, several fixes to 65C816 direct page wrapping and Veronica, many fixes to FDC/RIOT/6809 for full disk drive emulation, improved POKEY two-tone mode ...
    [Atari] AtariOnLine: SV 2019 - relacja subiektywna [Atari] AtariOnLine: SV 2019 - relacja subiektywna
    Plan na dojazd wyklarował się w ostatniej chwili. Musiałem ogarnąć rano logistykę rodzinną dlategoż umówiłem się z Blasphem o 07:55 w piątek pod jedną z Bierdonek we Wrocławiu. Nie wypaliło ze względu na zapomniane obuwie zmienne przez moją pierworodną przeto Blasph czekał na mnie jakieś 4 minuty na mrozie. Przecieki ...
    Komentarze

    T-shirt "Sinclair 128k"

    Retro T-Shirt Sinclair 128k - męski podkoszulek
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2020 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt