[retro] Chimera +

[2] @ !!! Sobota, 14 Lutego 2015 01:03 CET [14-02-2015 00:46 CET]

[retro] Chimera +

Parę miesięcy temu pojawiła się całkiem udana próba poprawy Amaroute, tym przyszła pora na drugi - dramatycznie niegrywalny tytuł z czasów świetności Atari XE/XL - Chimera. Dzięki Tezz (ze wsparcie Phaerona) udało się z tej labiryntówki w rzucie izometrycznym usunąć gro problemów, które w oryginale doprowadzały do szewskiej pasji - najważniejszą zmianą dla gracza to uproszczonie (znaczne) sterowania (robot podąża na ruch pada w danym kierunku, nie wymaga siermiężnego okręcania), poprawiono błędy w grafice, podrasowano kolory i dźwięk (m.in. dodano wrzask, którego atarowcy nie słyszeli*, a który towarzyszył śmierci naszego kosmonauty np. na C64), dodano również z C64 kod SID'a Roba Hubbarda. Lista zmian jest całkiem pokaźna i naprawdę gra zyskała całkowicie nową oprawę. Na co więc czekać, czas samemu się zmierzyć się z labiryntem statku kosmicznego. Warto!

* Nie mam niestety słuchawek, ale coś mi się przypominą, że krzyk jakowyś na Atarce występował;) W bardziej sprzyjających warunkach przypomnę sobie oryginał.

Retro - Chimera + (Atari XE/XL). Tezz (org. FireBird), 2015 (1985)
Chimera + (Atari XE/XL). Tezz (org. FireBird), 2015 (1985)

Here's a summary of the new features:

  • The Spaceman (yes it's not a robot!) is now a masked hardware sprite procedure which means it's also independently coloured from the backgrounds.
  • The room sprites are now drawn and updated dirty rectangle
  • The game now has directional joystick movement like the c64 version rather than rotate and walk as the original Atari version had
  • The gameplay maintains a consistant speed regardless of the size of the room or what is occurring within it.
  • The rooms all have a new colour scheme designed instead of the ubiquitous shades of the same colour monochrome original
  • The vocal samples are now featured including the famous scream.
  • I disassembled and ported Rob Hubbard's c64 music player procedures which I'm playing via Święty/Saint's Pokey SID emulation procedures for the title music and game completion music.
  • There's a new title screen which is a mix of the c64 and original Atari version
  • The sound effects have been tweaked and there's no longer a clash of effects during gameplay. The walking and life support ECG sound effect have been changed.
  • The gameplay screen is slightly larger than the original version
  • Thanks to Popmilo and Phaeron for their support.

Credits

 

wstecz14/02/2015 01:03
Inne treści związane z tematem
[retro] ZEN [retro] ZEN
Stary i dobry pomysł - połącz wszystkie elementy na planszy w nowej aranżacji, tym razem autorstwa Einara Saukausa (Hobbit 128k), może przykuć nas na dłuższą chwilę do emulowanych i prawdziwych Spektrusiów. Sporo poziomów, całkiem niezła muzyka autorstwa Mr.Beep'a, cóż potrzeba więcej;)
[retro] Wacky Waste [retro] Wacky Waste
Nowa SEUCK'owa produkcja (jak spora grupa nowych tytułów dla C64) o całkiem miłej grafice i wyglądzie. Brak co prawda, jakiejś bardziej skomplikowanej legendy, która dosłodziła by tytuł - jednak widok mrówek (???) zmieniających się w kupkę czegoś, co przyciąga muchy wystarczająco to wynagradza;) A kolejne etapy są przecież jeszcze ciekawsze;)
[retro] Page\\\'s Castle Quest [retro] Page's Castle Quest
Nowy tytuł dla fanów rozrywki spod znaku JET SET WILLY - przyjdzie nam zwiedzać 30 lokacji, w których musimy pozbierać rozsypane skarby, które zostały porozrzucane w efekcie katastrofy latającego spodka. Gra powstała pod Arcade Game Designer.
[retro] Air Traffic Control: Rome [retro] Air Traffic Control: Rome
Coś dla fanów "Kennedy Approach", czyli znów mamy możliwość wcielenia się w role kontrolera lotów, od którego decyzji zależy często życie pasażerów samolotów pasażerskich. Z góry jednak ostrzegam, KA przy Air Traffic Control: Rome to bułka z masłem, program na ZX Spectrum wymaga od nas wpisywania kodów, a nie banalnym ...
[retro] Special Intergalactic Painter [retro] Special Intergalactic Painter
Pamiętacie GraviBots - wcześniejszą grę RetroSouls i Denisa Gracheva? W której pojęcie góra, dół, lewo i prawo jest czymś całkowicie niepotrzebnym i niezrozumiałym? Spodobało się? To S.I.P jest właśnie dla Was - 10 poziomowa zręcznościówka, w której musimy pomalować (jak na przykład w Gimmie Bright) poszczególne platformy unikając co ...
Do ściągnięcia
Komentarze

T-shirt "The Last Ninja"

Retro T-Shirt The Last Ninja - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt