!

[util] ReCoil 6.2.0 - przeglądarka plików graficznych

[1] # Piotr Fusik | !!! Wtorek, 12 Lipca 2022 13:30 CET [12-07-2022 13:26 CET]

[util] ReCoil 6.2.0 - przeglądarka plików graficznych

Niespełna rok po poprzedniej ukazała się wersja 6.2.0 projektu RECOIL - Retro Computer Image Library. Umożliwia on wyświetlanie i konwersję grafiki w formatach specyficznych dla komputerów XX wieku. Nowości to m.in  wtyczka do GIMP (Windows, macOS, Linux), apka Android używa teraz systemowej wybieraczki plików (można otwierać pliki lokalne jak i z chmury, np. Google Drive), 16 nowych formatów plików (łącznie 488!). poprawki już obsługiwanych formatów plików, obsługa dokładnych proporcji pikseli dla BBC Micro, Commodore 16/116/Plus4, VIC-20, Oric, ZX81, ZX Spectrum czy też możliwość wczytania palety Commodore 16/116/Plus4 z pliku w formacie VPL w recoil2png i RECOILWin

Na stronie domowej projektu  - http://recoil.sourceforge.net/ można znaleźć pełną listę obsługiwanych formatów oraz oczywiście pobrać programy i kod źródłowy. Recoil można również pobrać w Microsoft Store i Google Store

 

RECOIL - potężna przeglądarka plików graficznych z 8/16 bitowych konstrukcji.

RECOIL 6.2.0 (2022-07-12)

New formats:

  • Atari 8-bit: ASCII Maker (ASC), OD Font Editor (ODF), RastaConverter (MIC+PMG+RP+RP.INI), Visualizer (PIC)
  • Atari ST: ColorSTar (BIL), ColorSTar object (OBJ), MonoSTar object (OBJ)
  • VIC-20: Best Paint (BP), Picasso (PIC0+PIC1)
  • C64: CFLI Designer (CFLI), GoDot clip (CLP), Hires-Editor (HET), PetDraw64 (PDR)
  • HP 48: GROB (GRB/GRO)
  • Sam Coupe: SSX
  • ZX Spectrum Profi: GRF

Improved formats:

  • Additional variants of: GFA Artist (ART), Turbo Rascal Syntax Error (FLF), PI
  • Alias extensions: MonoSTar (ART), DDP, FLY, HFD, HRE, LRE

Rendering:

  • Pixel Aspect Ratio implemented for: BBC Micro, Commodore 16/116/Plus4, VIC-20, Oric, ZX81, ZX Spectrum
  • Commodore 16/116/Plus4 palette can be loaded from a VPL file in recoil2png and RECOILWin

Ports:

  • GIMP plugin (Windows/macOS/Linux)
  • Android app switched to system file picker. Requires Android 4.4 or newer. Supports local and cloud storage. For swiping and multi-file images, use ZIP files.
  • Improved Windows 10 app icons
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowy ASAP i RECOIL
NOWSZY [Atari.Area] ASAP 6.0.1 i RECOIL 6.4.0
→ [util] ReCoil 5.0.0 - przeglądarka plików graficznych

RECOIL 5.0.0 (2019-11-12)

  • New formats: AMOS (ABK), Z's Staff Kid98 (ZIM), Turbo Rascal Syntax Error (FLF).
  • Upgraded the Ć programming language and C code to C99.
→ [util] ReCoil 4.3.2 - przeglądarka plików graficznych
Recoil 4.3.2

RECOIL 4.3.2 (2019-07-06)

  • New formats: APS, G9S/SFD, HPS, ILS, INS, PLS, GR9P, AGS, Electronika BK (PIC), STL.
  • Additional variants of the Japanese formats: SC5, SC6, SC7, GL5, GL7, MAG, PI, PIC, SCC+S1C, SR6. Also new platforms: FM Towns, NEC PC-80 and NEC PC-88 VA.
  • Alias extensions: 256, HAM, APA.
→ [util] ReCoil 4.3.0 - przeglądarka plików graficznych

RECOIL 4.3.0 (2018-06-10)

New ports:

  • Plugin for XnView MP (Windows, macOS, Linux) - requires XnView MP 0.91 or newer
  • macOS binary of recoil2png

New formats:

  • Amstrad CPC: SymbOS graphic (SGX)
  • Atari 8-bit: Graph2Font (MIC+COL)
  • Atari ST: Canvas (CPT+HBL, FUL), Palette Master (ART)
  • C64: Pixel Perfect (PP, PPP), FLI Profi (FPR), Flip (FBI)
  • MSX: GFX9k (G9B), MIG
  • NEC PC-98: PI
  • PC: Handy Scanner 2000 POSTERING (HS2)
  • Psion Series 3: PIC/ICN

Improved formats:

  • Atari 8-bit: added VBXE color map (G2F), raster changes (PGR)
  • Atari ST: fixed Art Director colors (ART)
  • C64: fixed background color (CHE)
  • MSX: improved colors (SC2, SC3, SC8), fixed odd width (GL6, GL7)
  • Alias extensions: DHGR, HPL, FCP
→ [util] ReCoil 3.1.0 - przeglądarka plików graficznych

Formaty dodane od wersji 3.0.0:

  • Commodore 64: GoDot (*.4BT), *.VIC, FLI Designer (*.FD2), Multi-Lace Editor (*.MLE)
  • ZX Spectrum: *.3
  • Macintosh 128K: MacPaint (*.MAC)
  • MSX: *.SC2, *.GRP, *.SC8, Graph Saurus (*.SR8)
  • SAM Coupe: *.SCS4

Nowe porty:

  • wtyczka OS X Quick Look.
  • miniatury dla GNOME 3.
  • paczki Ubuntu (*.deb) i Fedora (*.rpm).

Zmiany w aplikacji Android:

  • Wyszukiwanie plików przy pomocy klawiatury ekranowej.
  • Dodane okna informacji o pliku oraz o aplikacji.
  • Przy obrocie urządzenia nie przestawia się wyświetlany plik.

Pozostałe zmiany:

  • Drobna poprawka formatu Funpaint (*.FUN).
  • Poprawka RECOILWin dla dużych obrazów.
→ [util] ReCoil 3.0.0 - przeglądarka plików graficznych
Util Recoil:Amiga:OneMan
Recoil 3.0.0

RECOIL 3.0.0 (2014-02-26)

RECOIL is a continuation of the First Atari Image Library (FAIL) project. In addition to the Atari 8-bit/Portfolio/ST/Falcon formats, RECOIL decodes Amiga, Commodore 64 and ZX Spectrum files.

Other changes from FAIL 2.0.2:

  • New ports: Android, Paint.NET plugin.
  • New Atari 8-bit formats: BGP, DGI, LEO, LUM, SIF.
  • The default Atari 8-bit palette is now Altirra’s PAL.
  • The XnView plugin is now a single file and requires XnView 2.11 or newer.

Supported file formats

Amiga

  • ACBM "Amiga Continuous Bitmap".
  • HAM6 "Hold-And-Modify 6", 4096 colors.
  • HAM8 "Hold-And-Modify 8", 16777216 colors.
  • IFF, LBM "Interchange File Format" / "Interleaved Bitmap", compressed.

Atari 8-bit

  • 256, AP2 80x96, 256 colors.
  • 4MI "AtariTools-800" 4 mono missiles 2x240 each.
  • 4PL "AtariTools-800" 4 mono players 8x240 each.
  • 4PM "AtariTools-800" 4 mono players 8x240 each plus 4 mono missiles 2x240 each.
  • A4R "Anime 4ever", 80x256, 16-level grayscale, compressed.
  • ACS "AtariTools-800" 4x8 font, 4 colors.
  • AGP "AtariTools-800" graphic.
  • ALL "Graph", 160x192, 5 colors.
  • AP3, APV, DGI, DGP, ILC "Digi Paint", 80x192, 256 colors, 2 frames.
  • APC, PLM "Any Point, Any Color" / "Plama 256", 80x96, 256 colors.
  • APL "Atari Player Editor", up to 16 16x48 frames, 4 colors.
  • APP 80x192, 256 colors, 2 frames, compressed.
  • ART "Ascii-Art Editor", up to 64x24 characters, mono.
  • ART "Artist" by David Eaton, 160x80, 4 colors.
  • BG9, G09 160x192, 16-level grayscale.
  • BGP "Bugbiter APAC239i", 80x239, 256 colors, 2 frames.
  • BKG "Movie Maker" background, 160x96, 4 colors.
  • CCI "Champions' Interlace", 160x192, 2 frames, compressed.
  • CHR "Blazing Paddles" font, mono.
  • CIN "Champions' Interlace", 160x192 or 160x200, 2 frames.
  • CPR "Trzmiel", 320x192, mono, compressed.
  • DIN 320x192, 10 colors, 2 frames.
  • DLM "Dir Logo Maker", 11x16 characters, mono.
  • DRG "Atari CAD", 320x160, mono.
  • ESC "EscalPaint", 80x192, 256 colors, 2 frames.
  • FNT 8x8 font, mono.
  • FWA "Fun with Art", 160x192, 128 colors.
  • G10 "Graphics 10", up to 80x240, 9 colors.
  • G11 "Graphics 11", up to 80x240, 16 colors.
  • GHG "Gephard Hires Graphics", up to 320x200, mono.
  • GR7 "Graphics 7", up to 160x120, 4 colors.
  • GR8 "Graphics 8", up to 320x240, mono.
  • GR9 "Graphics 9", up to 80x240, 16-level grayscale.
  • HIP "Hard Interlace Picture", 160x200, grayscale, 2 frames.
  • HPM "Grass' Slideshow", 160x192, 4 colors, compressed.
  • HR 256x239, 3 colors, 2 frames.
  • HR2 320x200, 5 colors, 2 frames.
  • ICE "Interlace Character Editor" font, 2 frames.
  • ICN "ICE CIN", 160x192, 80 colors, 2 frames.
  • IGE "Interlace Graphics Editor", 128x96, 16 colors, 2 frames.
  • IMN "ICE MIN", 160x192, 80 colors, 2 frames.
  • ING "ING 15", 160x200, 7 colors, 2 frames.
  • INP 160x200, 7 colors, 2 frames.
  • INT "INT95a", up to 160x239, 16 colors, 2 frames.
  • IP2 "ICE PCIN+", 160x192, 45 colors, 2 frames.
  • IPC "ICE PCIN", 160x192, 35 colors, 2 frames.
  • IR2 "Super IRG 2", 160x192, 25 colors, 2 frames.
  • IRG "Super IRG", 160x192, 15 colors, 2 frames.
  • IST "Interlace Studio", 160x200, 2 frames.
  • JGP "Jet Graphics Planner", 8x16 tiles, 4 colors.
  • LEO "Larka Edytor Obiektów trybu $4+", 8x16 tiles, 5 colors.
  • LUM "Technicolor Dream" luminance, 80x96, 16-level grayscale.
  • MAX "XL-Paint MAX", 160x192, 2 frames, compressed.
  • MBG "Mad Designer", 512x256, mono.
  • MCH "Graph2Font", up to 176x240, 128 colors.
  • MCP "McPainter", 160x200, 16 colors, 2 frames.
  • MCS 160x192, 9 colors.
  • MGP "Magic Painter", 160x96, 4 colors with optional rainbow effect.
  • MIC "Micro Illustrator" / "Graphics 15", up to 160x240, 4 colors.
  • MIC "AtariGraphics", 160x192, 4 colors.
  • MIS "AtariTools-800" missile, 2x240, mono.
  • NLQ "Daisy-Dot" 19x16 font, mono.
  • PIC "Koala MicroIllustrator", 160x192, 4 colors, compressed.
  • PLA "AtariTools-800" player, 8x240, mono.
  • PMD "PMG Designer" by Henryk Karpowicz.
  • PZM "Pryzm Artist", 80x192, 256 colors, 2 frames.
  • RAW "XL-Paint MAX", 160x192, 16 colors, 2 frames.
  • RGB "ColorViewSquash", up to 160x192, 3 frames.
  • RIP "Rocky Interlace Picture", up to 320x239, 1 or 2 frames.
  • RM0 "Rambrandt", 160x96, 99 colors.
  • RM1 "Rambrandt", 80x192, 256 colors.
  • RM2 "Rambrandt", 80x192, 104 colors.
  • RM3 "Rambrandt", 80x192, 128 colors.
  • RM4 "Rambrandt", 160x192, 99 colors.
  • SGE "Semi-Graphic logos Editor", 40x24 characters, mono.
  • SHC "SAMAR Hi-res Interlace with Map of Colours", 320x192, 2 frames.
  • SHP "Blazing Paddles" shape table, mono.
  • SHP "Movie Maker" shapes, 160x96, 4 colors.
  • SIF "Super-IRG" 4x8 font, 4 colors, 2 frames.
  • SPC "The Graphics Magician Picture Painter", 160x192, 128 colors.
  • SXS 16x16 font, mono.
  • TIP "Taquart Interlace Picture", up to 160x119, 2 frames.
  • VZI "VertiZontal Interlacing", 160x200, grayscale, 2 frames.
  • WND "Blazing Paddles" window, up to 160x192, 4 colors.
  • XLP "XL-Paint", 160x192 or 160x200, 7 colors, 2 frames, compressed.

Note: Artist, AtariGraphics, Magic Painter and Rambrandt had no default extensions, so I made them up. Documentation for Rambrandt suggests RM0-RM4 for the compressed files, I also use them for the raw format.

Atari Portfolio

  • PGC 240x64, mono, compressed.
  • PGF 240x64, mono.

Atari ST

  • ART "Art Director", 320x200, 16 colors.
  • BL1 "DEGAS Elite" block, 16 colors.
  • BL2 "DEGAS Elite" block, 4 colors.
  • BL3 "DEGAS Elite" block, mono.
  • BRU "DEGAS Elite" brush, 8x8, mono.
  • CA1 "CrackArt", 320x200, 16 colors, compressed.
  • CA2 "CrackArt", 640x200, 4 colors, compressed.
  • CA3 "CrackArt", 640x400, mono, compressed.
  • CPT "Canvas", compressed.
  • DOO "Doodle", 640x400, mono.
  • GFB "DeskPic".
  • ICN "DEGAS Elite" icon, mono.
  • IFF "Interchange File Format", compressed.
  • IMG "GEM Bit Image", compressed.
  • MPP "Multi Palette Picture", up to 416x273, 1 or 2 frames.
  • NEO "NEOchrome".
  • PAC "STAD", 640x400, mono, compressed.
  • PC1 "DEGAS Elite", 320x200, 16 colors, compressed.
  • PC2 "DEGAS Elite", 640x200, 4 colors, compressed.
  • PC3 "DEGAS Elite", 640x400, mono, compressed.
  • PCS "PhotoChrome", 320x199, 1 or 2 frames, compressed.
  • PI1 "DEGAS", up to 416x560, 16 colors.
  • PI2 "DEGAS", 640x200, 4 colors.
  • PI3 "DEGAS", 640x400, mono.
  • SPC "Spectrum 512", 320x199, 512 colors, compressed.
  • SPS "Spectrum 512 (Smooshed)", 320x199, 512 colors, compressed.
  • SPU "Spectrum 512", 320x199, 512 colors.
  • TN1 "Tiny Stuff", 320x200, 16 colors, compressed.
  • TN2 "Tiny Stuff", 640x200, 4 colors, compressed.
  • TN3 "Tiny Stuff", 640x400, mono, compressed.
  • TNY "Tiny Stuff", compressed.
  • XIMG "Extended GEM Bit Image", compressed.

Atari Falcon

  • DC1, DGC "DuneGraph", 320x200, 256 colors, compressed.
  • DEL "DelmPaint", 320x240, 256 colors, compressed.
  • DGU, DG1 "DuneGraph", 320x200, 256 colors.
  • DPH "DelmPaint", 640x480, 256 colors, compressed.
  • FTC "Falcon True Color", 384x240, 65536 colors.
  • GOD "GodPaint", 65536 colors.
  • PI4, PI9 "Fuckpaint", 320x240 or 320x200, 256 colors.
  • TRP "EggPaint", 65536 colors.
  • TRU "IndyPaint", 65536 colors.

Commodore 64

  • 64C 8x8 font, mono.
  • AAS "Art Studio", 320x200, 16 colors.
  • AFL "AFLI-editor v2.0" by Topaz Beerlin, 296x200, 16 colors.
  • AMI "Amica Paint", 160x200, 16 colors, compressed.
  • ART "Art Studio", 320x200, 16 colors.
  • BFLI "Big FLI", 148x400, 16 colors.
  • BML "FLI Graph 2.2" by Blackmail", 148x200, 16 colors.
  • CDU "CDU-Paint", 160x200, 16 colors.
  • CHE "Cheese", 160x200, 16 colors.
  • CWG "Create with Garfield", 160x200, 16 colors.
  • DD "Doodle", 320x200, 16 colors.
  • DLP "Drazlace", up to 320x200, 2 frames, compressed.
  • DOL "Dolphin Ed", 160x200, 16 colors.
  • DRL "Drazlace", up to 320x200, 2 frames.
  • DRP "Drazpaint", 160x200, 16 colors, compressed.
  • DRZ "Drazpaint", 160x200, 16 colors.
  • ECI "ECI Graphic Editor", 296x200, 2 frames.
  • ECP "ECI Graphic Editor", 296x200, 2 frames, compressed.
  • FFLI 148x200, 2 frames.
  • FGS "Fun Graphics Machine", 320x200, mono.
  • FLI "Flexible Line Interpratation", 148x200, 16 colors.
  • FPT "Face Painter", 160x200, 16 colors.
  • FUN, FP2 "Funpaint", 296x200, 2 frames, compressed.
  • GCD "Gigacad", 320x200, mono.
  • GG "Koala Painter", 160x200, 16 colors, compressed.
  • GIG "Gigapaint", 160x200, 16 colors.
  • GIH "Gigapaint", 320x200, mono.
  • GUN, IFL "Gunpaint", 296x200, 2 frames.
  • HBM, HIR Hires-Bitmap, 320x200, mono.
  • HED "Hi-Eddi", 320x200, 16 colors.
  • HFC "Hires FLI" by Crest, 296x112, 16 colors.
  • HIM "Hires Manager by Cosmos, 296x192, 16 colors, compressed.
  • HLF "Hires Interlace" by Feniks; 320x200, 2 frames.
  • HPC "Hi-Pic Creator", 320x200, 16 colors.
  • IHE "Interlace Hires Editor", 320x200, 3 colors, 2 frames.
  • IPH "Interpaint", 320x200, 16 colors.
  • IPT "Interpaint", 160x200, 16 colors.
  • ISM "Image System", 160x200, 16 colors.
  • JJ "Doodle", 320x200, 16 colors, compressed.
  • KOA "Koala Painter", 160x200, 16 colors.
  • LP3 "Logo Painter 3/3+", 160x400, 4 colors.
  • MCI "Truepaint", 320x200, 2 frames.
  • MIL "Micro Illustrator", 160x200, 16 colors.
  • MON "Mono Magic", 320x200, mono.
  • OCP "Advanced Art Studio", 160x200, 16 colors.
  • P64 "Picasso 64", 160x200, 16 colors.
  • PI "Blazing Paddles", 160x200, 16 colors.
  • PMG "Paint Magic", 160x200, 16 colors.
  • RP "Rainbow Painter", 160x200, 16 colors.
  • RPM "Run Paint", 160x200, 16 colors.
  • SAR "Saracen Paint", 160x200, 16 colors.
  • VID "Vidcom 64", 160x200, 16 colors.

ZX Spectrum

  • ATR Attributes, 256x192, 15 colors.
  • CH4 4x8 font, mono.
  • CH6 6x8 font, mono.
  • CH8 8x8 font, mono.
  • HLR Attributes Gigascreen, 256x192, 2 frames.
  • IFL Multicolor 8x2, 256x192, 15 colors.
  • IMG GigaScreen, 256x192, 2 frames.
  • MC Multicolor 8x1, 256x192, 15 colors.
  • MG1 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • MG2 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • MG4 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • MG8 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • RGB 256x192, 8 colors, 3 frames.
  • SCR 256x192, 15 colors.
  • ZXP "ZX-Paintbrush", 256x192, 15 colors.

 

wstecz12/07/2022 13:30
Inne treści związane z tematem
[c64] Dev WinVice 3.8.x R45135 18/04/2024 [c64] Dev WinVice 3.8.x R45135 18/04/2024
Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116). Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu ...
[GameBase] Amiga Gamebase 1.7 update LXXIV 12/04/2024 [GameBase] Amiga Gamebase 1.7 update LXXIV 12/04/2024
Seiya opublikował nową aktualizację gamebase dla fanów emulacji AMIGI. Czemu właśnie tą bazę anonsuje? W końcu mamy jako taki porządek w tej naprawdę dużej bazie a Seiya konsekwentnie odnotowuje również zmiany - baza jest żywa i jak widać, dzięki żelaznej konsekwencji można ją aktualizować bez ściągania wszystkiego od nowa (co jest dość częste w ...
[c64] Dev WinVice 3.8.x R45123 15/04/2024 [c64] Dev WinVice 3.8.x R45123 15/04/2024
Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116). Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu ...
[Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 21/03/24 [Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 21/03/24
Zwyczajowo już team pracujący nad rozwojem emulatora Amigi 500 - WinFellow ogłosił, że RC1 staje się finalną wersją 5.11. Jeśli ktoś zaopatrzył się w RC, nie musi sięgać po te binarki. WinFellow zawsze był całkiem przyzwoitą alternatywą dla WinUAE, jeżeli nie potrzeba nam emulacji całej rodziny Amisi, to WinFellow może się przydać. Kiedyś, WinFellow pozwalał na płynną ...
[Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 RC1 21/03/24 [Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 RC1 21/03/24
Następna wersja WinFellow? Oczywiście jeśli wszystko będzie działało poprawnie zapewne RC1 zostanie awansem podciągnięty do pełenj wersji. WinFellow nie zagrozi hegemonii WinUAE, jednak komuś komu zależy na emulacji tylko A500/600 może spokojnie sięgnąć po ten udawacz. Warto nadmienić, że WinFellow istnieje również w postaci rdzenia dla RetroArch. Ostatnia pełna wersja ...
Do ściągnięcia
recoil-xnview 6.2.0-1 amd64.deb
recoil-6.2.0-win32.msi
recoil-6.2.0-win64.msi
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU