!

[retro] Chimera +

[1] @ !!! Sobota, 14 Lutego 2015 01:03 CET [14-02-2015 00:46 CET]

[retro] Chimera +

Parę miesięcy temu pojawiła się całkiem udana próba poprawy Amaroute, tym przyszła pora na drugi - dramatycznie niegrywalny tytuł z czasów świetności Atari XE/XL - Chimera. Dzięki Tezz (ze wsparcie Phaerona) udało się z tej labiryntówki w rzucie izometrycznym usunąć gro problemów, które w oryginale doprowadzały do szewskiej pasji - najważniejszą zmianą dla gracza to uproszczonie (znaczne) sterowania (robot podąża na ruch pada w danym kierunku, nie wymaga siermiężnego okręcania), poprawiono błędy w grafice, podrasowano kolory i dźwięk (m.in. dodano wrzask, którego atarowcy nie słyszeli*, a który towarzyszył śmierci naszego kosmonauty np. na C64), dodano również z C64 kod SID'a Roba Hubbarda. Lista zmian jest całkiem pokaźna i naprawdę gra zyskała całkowicie nową oprawę. Na co więc czekać, czas samemu się zmierzyć się z labiryntem statku kosmicznego. Warto!

* Nie mam niestety słuchawek, ale coś mi się przypominą, że krzyk jakowyś na Atarce występował;) W bardziej sprzyjających warunkach przypomnę sobie oryginał.

Retro - Chimera + (Atari XE/XL). Tezz (org. FireBird), 2015 (1985)
Chimera + (Atari XE/XL). Tezz (org. FireBird), 2015 (1985)

Here's a summary of the new features:

  • The Spaceman (yes it's not a robot!) is now a masked hardware sprite procedure which means it's also independently coloured from the backgrounds.
  • The room sprites are now drawn and updated dirty rectangle
  • The game now has directional joystick movement like the c64 version rather than rotate and walk as the original Atari version had
  • The gameplay maintains a consistant speed regardless of the size of the room or what is occurring within it.
  • The rooms all have a new colour scheme designed instead of the ubiquitous shades of the same colour monochrome original
  • The vocal samples are now featured including the famous scream.
  • I disassembled and ported Rob Hubbard's c64 music player procedures which I'm playing via Święty/Saint's Pokey SID emulation procedures for the title music and game completion music.
  • There's a new title screen which is a mix of the c64 and original Atari version
  • The sound effects have been tweaked and there's no longer a clash of effects during gameplay. The walking and life support ECG sound effect have been changed.
  • The gameplay screen is slightly larger than the original version
  • Thanks to Popmilo and Phaeron for their support.

Credits

 

wstecz14/02/2015 01:03
Inne treści związane z tematem
[Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 RC1 21/03/24 [Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 RC1 21/03/24
Następna wersja WinFellow? Oczywiście jeśli wszystko będzie działało poprawnie zapewne RC1 zostanie awansem podciągnięty do pełenj wersji. WinFellow nie zagrozi hegemonii WinUAE, jednak komuś komu zależy na emulacji tylko A500/600 może spokojnie sięgnąć po ten udawacz. Warto nadmienić, że WinFellow istnieje również w postaci rdzenia dla RetroArch. Ostatnia pełna wersja ...
[c64] Dev WinVice 3.8.x R45043 28/03/2024 [c64] Dev WinVice 3.8.x R45043 28/03/2024
Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116). Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu ...
[Z80] CPCEC/ZXSEC/CSFEC/MSXSEC XXIV 24/02/2024 [Z80] CPCEC/ZXSEC/CSFEC/MSXSEC XXIV 24/02/2024
Nosił wilk razu kilka - ponieśli i wilka. O tym, że pojawi się nowa wersja tego zestawu emulatorów konstrukcji opartych na Z80, wiedziałem od dłuższego czasu - autor skrzętnie dorzucał króciutkie wzmianki na stronie ale... odbywało się to w tekście, a binarki jak nie było tak nie było:). No i bach, właśnie wtedy kiedy nie było czasu na aktualizację i oko me ...
[c64] CBM prg Studio 4.2.1 1/02/2024 [c64] CBM prg Studio 4.2.1 1/02/2024
Arthur Jordison opublikował CBM prg Studio w wersji 3.20.0 czyli wygodny framework, pozwalający nie tylko na edycję plików napisanych w basicu ale też assemblerze. Dodatkowo Studio posiada moduł do tworzenie duszków ("sprite"), edycji fontów i obsługi SID'ów. Nowa wersja to wsparcie dla Mega65 czyli próbą odświeżenia ideii Commodore C65 w ...
[c64] Dev WinVice 3.8.x R45020 13/03/2024 [c64] Dev WinVice 3.8.x R45020 13/03/2024
Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116). Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu ...
Do ściągnięcia
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU