Parę miesięcy temu pojawiła się całkiem udana próba poprawy Amaroute, tym przyszła pora na drugi - dramatycznie niegrywalny tytuł z czasów świetności Atari XE/XL - Chimera. Dzięki Tezz (ze wsparcie Phaerona) udało się z tej labiryntówki w rzucie izometrycznym usunąć gro problemów, które w oryginale doprowadzały do szewskiej pasji - najważniejszą zmianą dla gracza to uproszczonie (znaczne) sterowania (robot podąża na ruch pada w danym kierunku, nie wymaga siermiężnego okręcania), poprawiono błędy w grafice, podrasowano kolory i dźwięk (m.in. dodano wrzask, którego atarowcy nie słyszeli*, a który towarzyszył śmierci naszego kosmonauty np. na C64), dodano również z C64 kod SID'a Roba Hubbarda. Lista zmian jest całkiem pokaźna i naprawdę gra zyskała całkowicie nową oprawę. Na co więc czekać, czas samemu się zmierzyć się z labiryntem statku kosmicznego. Warto!
* Nie mam niestety słuchawek, ale coś mi się przypominą, że krzyk jakowyś na Atarce występował;) W bardziej sprzyjających warunkach przypomnę sobie oryginał.
Chimera + (Atari XE/XL). Tezz (org. FireBird), 2015 (1985)
Here's a summary of the new features:
- The Spaceman (yes it's not a robot!) is now a masked hardware sprite procedure which means it's also independently coloured from the backgrounds.
- The room sprites are now drawn and updated dirty rectangle
- The game now has directional joystick movement like the c64 version rather than rotate and walk as the original Atari version had
- The gameplay maintains a consistant speed regardless of the size of the room or what is occurring within it.
- The rooms all have a new colour scheme designed instead of the ubiquitous shades of the same colour monochrome original
- The vocal samples are now featured including the famous scream.
- I disassembled and ported Rob Hubbard's c64 music player procedures which I'm playing via Święty/Saint's Pokey SID emulation procedures for the title music and game completion music.
- There's a new title screen which is a mix of the c64 and original Atari version
- The sound effects have been tweaked and there's no longer a clash of effects during gameplay. The walking and life support ECG sound effect have been changed.
- The gameplay screen is slightly larger than the original version
- Thanks to Popmilo and Phaeron for their support.
Credits