!

[c64] Prince of Persia, po latach, na Commodore 64

[0] # CSDB | Niedziela, 16 Października 2011 14:14CET

[c64] Prince of Persia, po latach, na Commodore 64

Są takie tytuły, które człowiek automatem przypisuje do danej platformy i w sumie to nie ważne, że dana gra pojawiła się wcześniej na coś innego lub na innym sprzęcie wyglądała lepiej - ot, została zaszufladkowana do danego rozwiązania.

Prince Of Persia (c64)

Tak jest z Prince Of Persia - grą wydaną w 1990 r. przez Brøderbund Software, Inc., której pojawienie się w Polsce, w pirackiej wersji, można spokojnie przyjąć za początek dominacji blaszaka nad pozostałymi konstrukcjami, była jedną z pierwszych gier (nielicząc Street Rod i Blockout American Dreams i serii przygodówek Sierry), która udowodniła, że kurzący się biurowy PeCet wraz z nieodłącznym cieniem Midnight Commandera na wypalonym ekranie potrafi coś więcej niż przydać się rodzicom w pracy - w ciągu paru lat, nie było chyba takiego peceta, na którym PoP nie był zainstalowany.

Trudno się temu dziwić gra jak na ówczesne czasy stanowiła kwintesencję gatunku platformówek 2D - nie tylko frapowały przemyślane kolejne komnaty, które przyszło nam pokonywać i zagadki, które należało rozwikłać, ale przede wszystkim bardzo dokładna animacja głównej postaci - jeżeli komuś, kto grał w PoP sposób walki i ruchy postaci kojarzą się z wydaną cztery lata wcześniej "Karateką" (8bit - 1986, dla PC gra ukazała się dopiero 1988 r.) to dobrze mu się wydaje, nad obiema grami pieczę sprawował Jordan Mechner, któremu zapewne zawdzięczamy nie tylko przeniesienie systemu sterowania ze starszego tytułu, ale też sama konstrukcja gry (intro, przerywniki, efekty dźwiękowe i... w pewnym sensie fabuła) wskazuję jak silny był jego wpływ na team pracujący nad Prince of Persia (nomen omen, patrząc na kredyty wydaję się, że Prince of Persia jest grą rodziny Mechnerów ;)).

Prince Of Persia - system walki i poruszania zawsze będzie mi przypominał ten użyty we wcześniejszym hicie Karateka.

Gra pojawiła się praktycznie na wszystkie możliwe konstrukcję, oprócz dwóch w Polsce jeszcze wiodących prym w zaciszach domowych - nie ukazała się wersja dla ośmiobitowego ATARI i C64, co jest o tyle dziwne, że Prince of Persia miała swoją premierą i na ośmiobitowym ZX SPECTRUM, jak i na konsoli NINTENDO 8, tytuł doczekał się także wersji na Apple II, być może powodem było gasnąca już popularność obu platform na zachodzie gdyż gra została wydana na szesnastobitowe komputery obu firm  (Amiga, Atari ST).

Dzisiaj dzięki pracy Mr. SIDA (HVSC Crew, Megadesigns Incorporated),  Conrada (Onslaught, Samar Productions, Viruz), STE'86 (The Mean Team) i Twoflower (TRIAD) posiadacze Commodore C64 mogą wreszcie spróbować swych sił w ratowaniu perskiej księżniczki, konwersja została opublikowana w postaci kartridża EASYFLASH (gra waży 505kb, trudno by to było upchać na dyskietkach;)). Wiadomo, że wersja dla C64 powstała na podstawie kodu dla Apple II, a autorzy obiecują uzupełnić blog projektu o dodatkowe deweloperskie informację  w najbliższym czasie.

Należy zaopatrzeć się w WinVice aby zamontować carta (Attach Cartridge) - jeżeli prędkość i dynamiką gry tak samo się miewa na oryginalnym sprzęcie jak pod emulatorem, a grafika wygląda tak samo ładnie to spokojnie można powiedzieć, iż ten rok w rankingach będzie należeć do Prince of Persia - team naprawdę odwalił kawał dobrej roboty.

Prince Of Persia - świetna prędkość działania, płynna animacja postaci. Autorzy konwersji stanęli na wysokości zadania.

Jestem ciekaw, czy nasi Atarowcy podejmą rekawicę i zdobędą się na stworzenie konwersji równie dobrej na ośmiobitowe Atari;).

Nigdy nie udało mi się skończyć Prince of Persia, być może tym razem uda mi się w końcu poświęcić godzinę (tyle tylko mamy czasu aby ukończyć grę) i uratować biedną dziewczynę;)

Credits :

Code  ....  Conrad of Onslaught, Samar Productions, Viruz
    Mr. SID of HVSC Crew, Megadesigns Incorporated
Music  ....  Mr. SID of HVSC Crew, Megadesigns Incorporated
Graphics  ....  Mr. SID of HVSC Crew, Megadesigns Incorporated
    STE'86 of The Mean Team
    Twoflower of TRIAD
Help  ....  Conrad of Onslaught, Samar Productions, Viruz

 Prince of Persia v 1.1 5.11.2011

Changes in 1.1:

  1. Fixed saving on C128
  2. Fixed mask glitch in level 7
  3. Fixed flickering column in level 13
  4. Some small optimizations
  5. Fixed and added some cheats
  6. Fixed odd pixels in text screens
wstecz16/10/2011 14:14
Do ściągnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU