[GameBase] Gamebase zestaw narzędziowy

[3] @ Wtorek, 13 Maja 2014 01:27CET

[GameBase] Gamebase zestaw narzędziowy

Także Dax ostatnio nie próżnował i opublikował nowe narzędzie do obsługi przygotowanych przez niego GameBase. Niezbędnik zainstaluje większość wymaganych plików, doda niezbędne obrazy systemowe, zestandaryzuje sterowanie czy też poprawi sposób wyświetlania (okno, pełny ekran) w każdej z zainstalowanej GB. Dodatkowo Dax dodał także poprawkę dzięki, której powinien zniknąć problem złego wyświetlania kolorów w trybie full screen na niektórych konfiguracjach i program pozwalający dowolnie modyfikować literę napędu, na którym jest zainstalowana aplikacją GB. Zestaw typu "must-have". 

Instrukcja obslugi do tej kompilacji:

Gamebase to w duzym uproszczeniu silnik do uruchamiania systemow komputerowych, konsolowych, arcade, itp. Do prawidlowej konfiguracji wystarczy:

  1. Calosc skopiowac do folderu C:GAMEBASE, D:GAMEBASE... Z:GAMEBASE lub podobny (ale juz nie C:EMULATORYGAMEBASE, czy D:EMULATIONGAMEBASE)
  2. "__run_1'st_time.bat" z katalogu glownego Gamebase. Spowoduje to cichą instalację w systemie rozszerzeń Direct-X, silnika Gamebase oraz innych dodatków.
  3. Jeśli masz włączone User Account Control w Windows, to każdą operację będziesz musiał zatwierdzać (ja mam wyłączone).
  4. "_run_retro_(100%).bat" (j.w.). Skonfiguruje wszystkie emulatory z wszystkich kompilacji Gamebase, nadając im ścieżki do BIOSów (np. Atari 800XE), Kickstartów (np. Amiga 500), pluginów graficznych (np. Nintendo 64, PSX). Konfiguracja ta daje również klimat oryginalnej prędkości wczytywania w komputerach 8/16-bit (tylko dla domyślnego emulatora) dla:
    • Oryginalna predkosc wczytywania Wczytywanie TURBO
      Amiga (WinUAE) dyskietki (ADF), tylko 'Play Game' "_run_retro_(fastest).bat" lub F12 / Hardware / Floppy speed / ...
      Amstrad CPC (CPCE) kasety (CDT), tylko 'Original Tape' "_run_retro_(fastest).bat" lub Options / Tape speedup
      Atari 800XL (Altirra) kasety (CAS), tylko 'Original Tape' "_run_retro_(fastest).bat" lub System / Cassette / SIO Patch
      Commodore 64 (WinVice) kasety (TAP), dyskietki (D64), 'Play Game' Options / Warp Speed - ALT+W (przyspiesza cala maszyne, brak przysp. magnetofonu lub stacji)
      ZX Spectrum (Spectaculator) kasety (TAP, TZX), 'Play Game' "_run_retro_(fastest).bat" lub Tools / Options / Cassette Recorder / Enable Fast Loading
  5. Nie zmieniaj nic w strukturze katalogow i plikow!
  6. Graj :)
  • Klikniecie prawym klawiszem myszki (W GameBase) na przycisku "Play Game" (po zaznaczeniu gry) umozliwia wybor emulatora, ktory bedzie uzyty dla danej gry. Domyslnie uzywany jest ten, ktory jest pierwszy na liscie (w EMULATORS.INI) lub inny - jesli dla danej gry jest zdefiniowany konkretny emulator (pod klawiszem F2).
  • Jesli gra dla danej platformy wymaga kodu (do zweryfikowania legalnosci), trzeba znalezc mape kodow (w EXTRAS) lub uruchomic ja w wersji bez zabezpieczen (jesli dolaczona)
  • GameBase gry "Favourite" zapisuje w pliku .MDB dla danej platformy, to samo dotyczy indywidualnych ustawien do uruchomienia gier.
  • Plik _scriptsGamebase_main.reg to zapisane ustawienia wyswietlanych okien GameBase (rozmiar, polozenie, odstepy miedzy ikonami).
  • Optymalny efekt uzyskasz w rozdzielczosci 1920x1200, rozmiar tekstu - 110%.
  • Plik _scriptsDirectDraw_Compatibility_Tool.exe - rozwiazuje problem niewlasciwych kolorow w trybie FULL SCREEN pod Windows 7 (nie u kazdego problem wystepuje).
  • Programem tym wybieramy emulator, ktory w trybie FULL SCREEN pokazuje przeklamane kolory i tworzymy dla niego plik .REG, ktory pozniej trzeba zaimportowac.
  • Plik _scriptsZmianaSciezkiNet2.exe wymaga "Net Framework 2.0" (jest w komplecie) i w plikach konfiguracji emulatorow modyfikuje litere napedu, z ktorego jest uruchamiany, na aktualna.

Tagi: Nintendo, Gamebase, Gb

wstecz13/05/2014 01:27
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1044-ga4a0b4ba0 [PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1044-ga4a0b4ba0
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1020-g8b2aeade1 [PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1020-g8b2aeade1
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1019-gc97af17db [PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1019-gc97af17db
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 2020/10/26 [MULTI] XPECCY 0.6 build 2020/10/26
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color oraz NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy.  
[PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1017-g71706724e [PSP] DevPPSSPP GITv1.10.3-1017-g71706724e
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
Do ściągnięcia
Komentarze

T-shirt "Blood Money - Psygnosis"

Retro T-Shirt Blood Money - Psygnosis - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2020 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt