[PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.9

[1] @ Wtorek, 29 Lipca 2014 22:52CET

Pojawiła się nowa odsłona całkiem interesującej wtyczki do emulatorów konsoli PSX odpowiedzialnej za wyświetlanie obrazu. Fana emulacji szaraczka zachęcam do odwiedzenia strony domowej projektu - znajdziecie tam całkiem pokaźny zestaw narzędzi i informacji o bebechach PSX.


History:
  • 1.9 (2014-07-26): Fixed rendering to 15bit/16bit screens. Allow pause/resume.

 

→ NOWSZY [PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.10

The options:

  • New GPU: Emulate the new (v2) GPU as used in later (common) PSX models.
  • Texture cache: Enable emulation of the PSX GPU texture cache.
  • Interlace half rate: Refresh interlace as full frames, and not one field at a time.
  • Progressive double scan: Render each line twice to avoid black empty lines.
  • Bright scanlines: Render scanlines with half brightness instead of black.
  • No scale: Render centered unscaled image (=fast but small).
  • Limit frame rate: Limit the framerate to 50/60 frames per second.
  • Full screen: Use full screen instead of window.
  • Full screen scaling: Choose how to scale the image in full screen mode:
    • None (centered)
    •  Full height
    •  Full width & height
  • Display type: Select emulated display type. Affects visible resolution.

History

  • 1.10 (2014-12-29): Fixed offset emulation. Use Direct3D if available.
→ [PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.8
  • Texture cache:
  • Enable emulation of the PSX GPU texture cache.​
  • Interlace half rate:
  • Refresh interlace as full frames, and not one field at a time.​
  • Progressive double scan:
  • Render each line twice to avoid black empty lines.​
  • Bright scanlines:
  • Render scanlines with half brightness instead of black.​
  • No scale:
  • Render centered unscaled image (=fast but small).​
  • Limit frame rate:
  • Limit the framerate to 50/60 frames per second.​
  • New GPU:
  • Emulate the new (v2) GPU as used in later (common) PSX models.​
  • Display type:
  • Select emulated display type. Affects visible resolution.​

History:

  • 1.8 (2014-05-10): Fixed VRAM masking. Improved status emulation.
  • 1.7 (2014-05-02): Fixed overlapping VRAM moves. Added IRQ emulation. Improved status emulation (field, odd/even).
→ [PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.6
  • Texture cache:
  • Enable emulation of the PSX GPU texture cache.​
  • Interlace half rate:
  • Refresh interlace as full frames, and not one field at a time.​
  • Progressive double scan:
  • Render each line twice to avoid black empty lines.​
  • Bright scanlines:
  • Render scanlines with half brightness instead of black.​
  • No scale:
  • Render centered unscaled image (=fast but small).​
  • Limit frame rate:
  • Limit the framerate to 50/60 frames per second.​
  • New GPU:
  • Emulate the new (v2) GPU as used in later (common) PSX models.​
  • Display type:
  • Select emulated display type. Affects visible resolution.​

History:

  • 1.6 (2014-01-01): Added display option.
  • 1.5 (2013-12-31): Texel cache fixes. Cleanups.
  • 1.4 (2013-09-07): XY-flip (mirror) emulation (v2 only). Fixed tpage bug. Texture cache improvements. Improved status emulation.
  • 1.3 (2013-08-23): Added emulation of new GPU version (v2).
  • 1.2 (2013-07-01): Optimized display code.
  • 1.1 (2013-06-29): Optimizations. Handle 24-bit mode. Use DirectDraw. Bugfixes.
  • 1.0 (2013-06-03): First release.
wstecz29/07/2014 22:52
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.7.5-498-g0c95f18ed [PSP] DevPPSSPP GITv1.7.5-498-g0c95f18ed
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.7.5-509-g6c9ee0ea5 [PSP] DevPPSSPP GITv1.7.5-509-g6c9ee0ea5
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2983-g64ab2d53e 2019-02-24 07:08:57 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2983-g64ab2d53e 2019-02-24 07:08:57
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSP] DevPPSSPP GITv1.7.5-514-gf742b7917 [PSP] DevPPSSPP GITv1.7.5-514-gf742b7917
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2984-g79a38858d 2019-02-24 22:12:27 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2984-g79a38858d 2019-02-24 22:12:27
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
Do ściągnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "The Last Ninja"

Retro T-Shirt The Last Ninja - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt