[AMIGA] FS-UAE Version 2.5.11 Dev

[1] @ !!! Sobota, 16 Sierpnia 2014 22:38 CET [16-08-2014 22:38 CET]

[AMIGA] FS-UAE Version 2.5.11 Dev
Skomentuj

Co prawda od paru dni jest dostępna nowa beta emulatora FSUAE Frode Solheima, bazującej na kodzie pozostałych emulatorów UAE (Unusable Amiga Emulator), jednak mam w aktualizacji tego uzupełnienia do WinUAE spore zaległości, stąd miło mi poinformować, że pojawiła się już jedynasta wersja testowa tego programu, który obok samego emulatora oferuje niesamowitą ilość dodatków upiększających nam zabawę wirtualną Amigą - od w pełni intuicyjnego menu, aż po swoją bazę danych zawierającą i screenshoty, i okładki emulowanych tytułów.

FS-UAE 2.5.11dev Released Posted on 2014-08-14

Changes in FS-UAE 2.5.11dev:

  • Big-endian support for loading of fs-uae.dat.
  • Remove message “no configuration file loaded”.
  • Re-enable DMS support (missing for a couple of versions).
  • Can configure with –disable-cpuboard –disable-ppc.
  • Configure script checks if -fno-strict-overflow is recognized.

FS-UAE 2.5.10dev Posted on 2014-08-10

Changes in FS-UAE 2.5.10dev:

  • Updated emulation core from WinUAE 2900b10.
  • Fixed audio initialization (broke in 2.5.9dev).
  • New option cpuboard_flash_ext_file (not tested).

FS-UAE 2.5.9dev Released Posted on 2014-08-10

Changes in FS-UAE 2.5.9dev:

  • New option cpuboard_flash_file (path to accelerator “ROM”).
  • Bug fixes and source cleanup based on static analysis.
  • Code cleanup in some code modules.
  • Moved glee, manymouse, lua source to toplevel directories.
  • Updated emulation core from WinUAE 2900b9.
  • Enabled experimental PearPC PPC emulation from WinUAE.

FS-UAE 2.5.8dev Released Posted on 2014-08-07

  • New option uaem_write_flags to control when .uaem files are created.
  • Support NewMouse-compatible mouse wheel events.
  • Bundle libmpeg2 with FS-UAE source (missing on many Linux distros).
  • Don’t install uaenative.library unless requested.

Changes in FS-UAE Launcher 2.5.8dev:

  • Added settings GUI control for keyboard_input_grab option.

FS-UAE 2.5.7dev Released Posted on 2014-08-06

Changes in FS-UAE 2.5.7dev:

  • Fix 68000 cycle exact mode (tbl == op_smalltbl_14_ff check was missing).
  • Fixed specifying base_dir via config file (broke in 2.5.6dev).
  • Re-enable slirp/a2065/sana2 by default. A2065 works partially, uaenet.device still crashes.
  • Modified Makefile.am for out-of-tree builds.
  • Fixed crash when playing videos with CD32 FMV (no display yet).
  • Added libudis86 (disassembler library for x86 / x86-64).
  • Explicitly flush lines logged to stdout.

FS-UAE 2.5.6dev Released Posted on 2014-08-03

Changes in FS-UAE 2.5.6dev:

  • Updated emulation core from WinUAE 2820b8.
  • Load libcapsimage from plugin instead of having it bundled.
  • Updated built-in AROS rom [WinUAE 2.8.1].
  • Starting FS-UAE.app with config file works again on OS X.
  • Fixed a bug (potential crash) in fs_get_application_exe_path on windows.
  • Initial support reading resources from fs-uae.dat (or embedded in the exe).
  • Build scripts for SteamOS / Steam runtime version.
  • Re-enable compiler optimizations for cpuemu, use -fno-strict-overflow to work around the issue that current cpu emulation code assumes signed integer overflow behavior.
  • Added speedlink_strike_2_gamepad_12_5_1_0_windows.conf [TCD].
  • Changes to support compilation on OS X 10.9.
  • Added slirp support (not tested yet, not enabled by default).
  • Enabled A2065 (not tested yet, not enabled by default).
  • FS-UAE now uses automake in addition to autoconf.
  • New requirement: libmpeg2 / libmpeg2convert for CD32 FMV support.
  • Some bugfixes based on static code analysis + code cleanup.

Changes in FS-UAE Launcher 2.5.6dev:

  • Add .nobackup file to Documents/FS-UAE/Cache.
  • Fixed a bug in adf/hdf creator.
  • Include “show all database games” (database_show_games = 0) in settings.
Inne treści związane z tematem
[c64] High Voltage SID Collection Update #67 [c64] High Voltage SID Collection Update #67;
High Voltage SID Collection (HVSC) to potężna dawka dźwięków zapisanych w formacie .sid a znanych dobrze każdemu kto kiedykolwiek spotkał się z Commodore C64. Prawdziwa gratka dla ludzi, którzy pamietają i cenią utwory Roba Hubbarda czy Martina Galwaya:). Wraz z nowymi ...
[multi] BizHawk 1.13.1/2.0.0 [multi] BizHawk 1.13.1/2.0.0;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[multi] BizHawk 2.0.1 Bugfix [multi] BizHawk 2.0.1 Bugfix;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[c64] WinVice 3.1 v2 by Cloanto [c64] WinVice 3.1 v2 by Cloanto;
Cloanto, odpowiedzialne, za dwa komercyjne projekty AmigaForever i C64Forever, stanowiące nomen omen jedno z nielicznych oficjalnych źródeł gier i plików systemowych Amigi i Commodore, od czasu, co czasu publikuje swoje wersje emulatorów, które stanowią podstawę ich ...
[c64] WinVice 3.1 v3 by Cloanto [c64] WinVice 3.1 v3 by Cloanto;
Cloanto, odpowiedzialne, za dwa komercyjne projekty AmigaForever i C64Forever, stanowiące nomen omen jedno z nielicznych oficjalnych źródeł gier i plików systemowych Amigi i Commodore, od czasu, co czasu publikuje swoje wersje emulatorów, które stanowią podstawę ich ...
Dodatkowe informacje
Komentarze

Tshirt "Archon Cover"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt