CPC++ jest jednym ze starszych projektów emulacji CPC - jego początki sięgają końca lat '90 i pomimo, iż powstał on w C++ zawsze kojarzyłem go z platformami, które na t2e nie goszczą - systemami parauniksowymi, a także platformą Mac (nie goszczą, gdyż sam tak rzadko sięgam po Linuksa i MacOS'a, że pisanie o emulacji pod tymi systemami jest dla mnie lekko absurdalnym pomysłem), od dłuższej chwili jest dostępny także pod Windowsy.
Brice Rive - autor emulatora (znany także z pracy nad grami dla CPC w UbiSoft m.in. w powstaniu wersji Defender of the Crown dla tej platformy), jako główny cel dla swojej aplikacji wyznaczył sobie jak najbardziej wierne odtworzenie pracy tych ośmiobitowych konstrukcji, a dodatkowo także złamanie wszystkich możliwych zabezpieczeń jakimi posługiwano się do ochrony programów na dyskietkach dla tych komputerów. Stąd też w ostatnich wersjach testowych znajdziemy przede wszystkim narzędzie pozwalające na śledzenie pracy FDC (Floppy Disc Controler).
Autor zapowiada też iż CPC++ stanie się niedługo projektem opensource, z tym, że patrząc na totalnie martwe konto na sourceforge (od 2011), nie jest to jego pierwsza próba z uwolnieniem kodu aplikacji.