[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-61-g8220a348b

[1] @ Poniedziałek, 1 Kwietnia 2019 00:45CET

[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-61-g8220a348b

PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam pobawić się oprogramowaniem na tę konsolę - oczywiście, kompatybilność nie jest 100 procentowa, zdarzają się, teraz już sporadczynie, takie tytuły, które PPSSPP nie potrafi udźwignąć - jednak w szybkim tempie baza obsługiwanych tytułów poszerza się o kolejne.

Ostatnia pełna wersja to PPSSPP 1.6.3, poniższe zmiany są zapisem prac nad wersją deweloperską projektu.

Dzięki automatycznej kompilacji, tak jak w wypadku PCSX2 dostarczanym przez Orphisa możemy na bieżąco śledzić zmiany w tym arcyciekawym projekce.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-61-g8220a348b 2019-03-31 22:26:22

DEVPPSSPP GITv1.8.0-59-gaf3ed6914 2019-03-30 19:57:11

DEVPPSSPP GITv1.8.0-58-g2a5d4e577 2019-03-26 06:44:45

DEVPPSSPP GITv1.8.0-57-gdb28c6127 2019-03-16 17:28:54

DEVPPSSPP GITv1.8.0-56-gd40ac043d 2019-03-11 00:39:08

  • Unknown W. Brackets :interp: Handle prefixes for Vmmov/Vmmul/Vmscl. I doubt any actual code uses this, but we have some tricky VFPU bugs left, so just trying for maximum accuracy in the interpreter.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-55-g26b1368f7 2019-03-10 19:48:25

  • Unknown W. Brackets :interp: Handle vrot prefixes mostly correctly. Still some issues with 1/2 results and negate on swizzle.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-55-g00ed82917 2019-03-31 20:46:55

DEVPPSSPP GITv1.8.0-54-g8fd8dce18 2019-03-31 19:33:26

  • Unknown W. Brackets :interp: Use a helper to generate prefix consts. This makes more logical sense that using the VFPU_SWIZZLE and VFPU_ABS macros to select the constant, although that's how the bits work.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-53-gb86a6af36 2019-03-02 21:41:58

  • Unknown W. Brackets :interp: Properly apply mask on single lane ops. When using something like vadd.s, we should still be applying the mask. Mainly should only matter if masks are set in a conditional, or if games nop out instructions.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-52-g1936e8c4d 2019-02-24 21:18:11

  • Unknown W. Brackets :interp: Generate constants using prefixes. This way they properly respect negate in the S prefix.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-51-g0be321315 2019-02-24 14:28:36

DEVPPSSPP GITv1.8.0-50-gec1dae57e 2019-02-24 04:51:37

DEVPPSSPP GITv1.8.0-49-g2d2c0fab4 2019-03-31 19:06:16

DEVPPSSPP GITv1.8.0-48-gd5273f589 2019-03-11 04:28:01

  • Unknown W. Brackets :interp: Mask value in vpfxd. The actual register ends up with only the lower 12 bits, which makes sense since those are the only ones that do anything.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-47-g9d1d4473e 2019-02-25 00:40:58

DEVPPSSPP GITv1.8.0-46-g30223cb17 2019-02-24 17:42:14

DEVPPSSPP GITv1.8.0-45-gfef8e71b8 2019-03-10 20:31:12

  • Unknown W. Brackets :interp: Correct behavior for matrixes with size=1. Games don't (shouldn't?) actually use 1x1 matrices, but they seem to have predictable behavior in matrix ops.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-44-gcfab70f14 2019-03-30 19:19:08

DEVPPSSPP GITv1.8.0-43-g7dc775e54 2019-03-03 19:44:59

  • Unknown W. Brackets :IR: Use interp for unhandled prefix cases. The interpreter is not changed yet, so in theory this shouldn't change behavior.
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-569-g31de5a508

DEVPPSSPP GITv1.8.0-569-g31de5a508 2019-08-23 18:40:13

DEVPPSSPP GITv1.8.0-568-g7196d6ac7 2019-08-23 17:14:11

DEVPPSSPP GITv1.8.0-567-g385579c5a 2019-08-23 16:11:05

DEVPPSSPP GITv1.8.0-566-gc619a20a6 2019-08-23 16:01:27

→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-565-gd8db8ecfc

DEVPPSSPP GITv1.8.0-565-gd8db8ecfc 2019-08-23 00:11:13

DEVPPSSPP GITv1.8.0-564-gd9c9b1bf3 2019-08-23 00:03:40

  • Henrik Rydgård :Merge: 2b835cbbc 3229b9367 Merge pull request #12270 from hrydgard/sasaudio-estimated-cycle-fix SasAudio: Cap the cycle estimate at 1200 to prevent crackling in FFT.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-562-g2b835cbbc 2019-08-22 23:47:23

  • Henrik Rydgård :Merge: 24f4cea07 375e347ef Merge pull request #12092 from hrydgard/patapon-2-compat Set DrawSyncEatCycles for Patapon 2, recommended by pamford45

DEVPPSSPP GITv1.8.0-561-g3229b9367 2019-08-22 23:40:38

→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-560-g24f4cea07

DEVPPSSPP GITv1.8.0-560-g24f4cea07 2019-08-22 10:41:32

DEVPPSSPP GITv1.8.0-559-g7bb6febc3 2019-08-22 09:23:02

DEVPPSSPP GITv1.8.0-558-g7ad10ff0e 2019-08-21 23:10:41

DEVPPSSPP GITv1.8.0-557-g05b2e11c5 2019-08-21 21:30:36

DEVPPSSPP GITv1.8.0-556-g773cb5fa7 2019-08-21 21:13:56

DEVPPSSPP GITv1.8.0-555-g597b034b5 2019-08-13 23:16:37

DEVPPSSPP GITv1.8.0-554-g93412aff3 2019-08-13 23:07:58

  • Henrik Rydgård :Vulkan: Automatically merge render passes to the same target when possible. Should speed things up a bit on mobile in some games that do stupid things like GoW. Currently only enabled in GoW, but plan to enable this globally as it should be quite cheap when nothing is detected.
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-553-g16f4f525e

DEVPPSSPP GITv1.8.0-553-g16f4f525e 2019-08-21 18:49:00

DEVPPSSPP GITv1.8.0-552-ge3f1e563f 2019-08-21 18:28:20

DEVPPSSPP GITv1.8.0-551-g66609b395 2019-08-21 16:46:58

DEVPPSSPP GITv1.8.0-550-g8fa643f46 2019-08-21 13:36:05

DEVPPSSPP GITv1.8.0-549-g06a71fdf4 2019-08-21 10:30:57

DEVPPSSPP GITv1.8.0-548-g5fcac1a9e 2019-08-21 10:23:36

DEVPPSSPP GITv1.8.0-547-g78e849bff 2019-08-21 10:17:33

  • Henrik Rydgård :Decided to end the practice of #ifdefs in Config.h. Led to bizarre miscompilations when reading config with inconsistent ifdefs set.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-546-g19a443819 2019-08-21 09:02:23

DEVPPSSPP GITv1.8.0-545-g653afeb7a 2019-08-21 00:03:00

  • Henrik Rydgård :Vulkan: Implement basic integrated GPU profiling. Currently simply measures the total GPU time of the frame. Will later be extended to get the execution time of individual render passes.
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-544-g19ba77f22

DEVPPSSPP GITv1.8.0-544-g19ba77f22 2019-08-20 15:14:44

DEVPPSSPP GITv1.8.0-541-gf46a63cfd 2019-08-20 14:11:08

DEVPPSSPP GITv1.8.0-540-g1f6e5e463 2019-08-20 14:41:59

DEVPPSSPP GITv1.8.0-539-gc398da48a 2019-08-20 05:37:14

→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-539-ga7ce74150
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-538-g010da8080

DEVPPSSPP GITv1.8.0-538-g010da8080 2019-08-18 21:00:21

DEVPPSSPP GITv1.8.0-537-g4e3e00302 2019-08-18 19:33:08

DEVPPSSPP GITv1.8.0-532-g044dd03b3 2019-08-18 19:28:04

DEVPPSSPP GITv1.8.0-531-g595586186 2019-08-18 06:15:29

→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-530-g2857e0ffa

DEVPPSSPP GITv1.8.0-530-g2857e0ffa 2019-08-17 23:33:15

DEVPPSSPP GITv1.8.0-527-g66687c2c8 2019-08-17 22:31:16

DEVPPSSPP GITv1.8.0-526-g8d3a4fae8 2019-08-17 20:59:25

DEVPPSSPP GITv1.8.0-525-g90af3871d 2019-08-17 23:31:15

DEVPPSSPP GITv1.8.0-525-g9f98f440c 2019-08-17 19:59:08

DEVPPSSPP GITv1.8.0-524-gfdc28b16f 2019-08-17 22:31:52

  • Unknown W. Brackets :UI: Respect loop info for menu music. A good example for this is Wipeout Pure, which sounds much better when it loops using the sample looping data.

DEVPPSSPP GITv1.8.0-524-g3e51fc5a8 2019-08-17 19:58:19

DEVPPSSPP GITv1.8.0-523-gb80988a4e 2019-08-17 12:25:19

DEVPPSSPP GITv1.8.0-521-g1561f5525 2019-08-17 12:09:08

DEVPPSSPP GITv1.8.0-520-gabdf685ac 2019-08-15 16:25:16

  • Silent :Simplify openIniFile to use ShellExecute so .ini files get opened in an associated text editor This is safe, because by default .ini files are associated with Notepad

DEVPPSSPP GITv1.8.0-520-g06facfc56 2019-08-17 11:52:09

→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-519-g3356f9402

DEVPPSSPP GITv1.8.0-519-g3356f9402 2019-08-15 11:48:35

DEVPPSSPP GITv1.8.0-518-gc7ae0ed4b 2019-08-15 09:51:36

DEVPPSSPP GITv1.8.0-517-g61e20d72c 2019-08-15 09:45:55

DEVPPSSPP GITv1.8.0-516-g84dece9d9 2019-08-15 09:33:56

DEVPPSSPP GITv1.8.0-515-g5d08f9fcb 2019-08-15 09:23:47

→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-514-g7811b596b

DEVPPSSPP GITv1.8.0-514-g7811b596b 2019-08-14 10:09:13

DEVPPSSPP GITv1.8.0-513-g9f694afcc 2019-08-14 04:03:20

Tagi: Nintendo, Sony, Playstation, Bobbudowniczy

wstecz01/04/2019 00:45
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-322-g3a98a5dc4 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-322-g3a98a5dc4
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-325-g79f056061 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-325-g79f056061
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-347-g452dce069 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-347-g452dce069
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-358-g2a664add3 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-358-g2a664add3
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-365-g5ac658e76 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-365-g5ac658e76
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "Amiga Psygnosis Blood Money"

Retro T-Shirt Amiga Psygnosis Blood Money - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt