PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam pobawić się oprogramowaniem na tę konsolę - oczywiście, kompatybilność nie jest 100 procentowa, zdarzają się, teraz już sporadczynie, takie tytuły, które PPSSPP nie potrafi udźwignąć - jednak w szybkim tempie baza obsługiwanych tytułów poszerza się o kolejne.
Ostatnia pełna wersja to PPSSPP 1.6.3, poniższe zmiany są zapisem prac nad wersją deweloperską projektu.
Dzięki automatycznej kompilacji, tak jak w wypadku PCSX2 dostarczanym przez Orphisa możemy na bieżąco śledzić zmiany w tym arcyciekawym projekce.
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1081-gfb785f5f0 2020-11-01 11:35:23
- Henrik Rydgård :Fix an old inconsistency between D3D9 and D3D11 projection matrices.
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1080-g45218ec73 2020-11-01 09:53:56
- Henrik Rydgård :Merge: ee11f6af7 d32fc34b2 Merge pull request #13609 from hrydgard/merge-glsl-hlsl-fragment-shadergens Merge GLSL and HLSL fragment shader generators into one generic
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1077-gd32fc34b2 2020-10-31 23:22:06
- Henrik Rydgård :Remove inPrefix. HLSL shaders gets slightly longer but probably no biggie. The extra variable should be optimized out anyway. Tried doing it with the preprocessor, couldn't get it to work.
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1076-g042f79957 2020-10-31 22:59:38
- Henrik Rydgård :Fix silly issue in vertex shader gen
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1075-g99d63714b 2020-10-31 22:52:54
- Henrik Rydgård :UWP buildfix
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1074-g0b1b36921 2020-10-31 18:56:44
- Henrik Rydgård :Move the now-renamed fragment shader generator to GPU/Common.
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1073-gdd00672d8 2020-10-31 18:26:11
- Henrik Rydgård :Just some cleanups that get to tag along
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1072-g2f1bbd314 2020-10-31 11:31:16
- Henrik Rydgård :Fragment shader gen: Remove unnecessary allocations
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1071-g7a63b5e69 2020-10-31 11:08:01
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1070-g3d4fc7c69 2020-10-31 10:41:49
- Henrik Rydgård :Check for a couple additional GL extensions
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1069-g3d0630c04 2020-10-31 00:25:32
- Henrik Rydgård :Remove the HLSL fragment shader generator. The GLSL one can now do its job.
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1068-gc311eeaf7 2020-10-31 00:19:20
- Henrik Rydgård :Switch D3D9 too to the glsl shader generator
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1067-gcf1a5e2c6 2020-10-31 00:10:19
- Henrik Rydgård :Switch D3D11 over to use the GLSL fragment shader generator
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1066-gd98151145 2020-10-31 00:09:48
- Henrik Rydgård :Misc cleanup
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1065-g8d70fd269 2020-10-30 23:58:53
- Henrik Rydgård :Minor D3D9 fixes
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1064-gb7d674411 2020-10-30 23:29:18
- Henrik Rydgård :Test parsing of generated OpenGL shaders too (by using glslang).
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1063-g44c57d87f 2020-10-30 18:49:50
- Henrik Rydgård :Get D3D9 fragment shader generation to parity
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1062-ga2ed609e9 2020-10-30 18:41:54
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1061-gc2a6090c3 2020-10-30 10:22:51
- Henrik Rydgård :More D3D9 fixes.
DEVPPSSPP GITv1.10.3-1060-gaf4d6e764 2020-10-30 10:22:40
- Henrik Rydgård :Set up the test for D3D9, start fixing stuff.
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-299-g71707b510
DEVPPSSPP GITv1.11.2-299-g71707b510 2021-03-05 12:31:13
- Henrik Rydgård :Fix bug in vertex shader generator. See #14260.
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-298-gce6ec7b98
DEVPPSSPP GITv1.11.2-298-gce6ec7b98 2021-03-05 10:15:08
- Henrik Rydgård :Merge: d9f82c087 4cc322466 Merge pull request #14264 from unknownbrackets/switch Bring over some networking related Switch changes
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-295-gd9f82c087
DEVPPSSPP GITv1.11.2-295-gd9f82c087 2021-03-04 17:11:28
- Henrik Rydgård :Merge: af5637ecc a273ffbfb Merge pull request #14261 from LunaMoo/BokuCompat Allow polygon upscaling in Boku no Natsuyasumi series
DEVPPSSPP GITv1.11.2-294-ga273ffbfb 2021-03-04 16:21:26
- LunaMoo :Allow polygon upscaling in Boku no Natsuyasumi series via IntraVRAMBlockTransferAllowCreateFB hack.
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-293-gaf5637ecc
DEVPPSSPP GITv1.11.2-293-gaf5637ecc 2021-03-03 22:15:55
- Henrik Rydgård :Merge: bd87a7606 595dfd144 Merge pull request #14229 from unknownbrackets/windows-keys Windows: Setting for standard/debugger shortcuts
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-291-gbd87a7606
DEVPPSSPP GITv1.11.2-291-gbd87a7606 2021-03-03 09:18:42
- Henrik Rydgård :Merge: ea7e8e0be da28e58ec Merge pull request #14238 from unknownbrackets/ui-sysinfo UI: Wrap long info items and cleanup storage display
DEVPPSSPP GITv1.11.2-288-gea7e8e0be 2021-03-03 09:13:22
- Henrik Rydgård :Update assets/lang
DEVPPSSPP GITv1.11.2-287-gc42a03c25 2021-03-03 09:04:47
- Henrik Rydgård :Merge: 57d4c4f40 13c5badfa Merge pull request #14248 from TotalCaesar659/patch-3 Fix double space again
DEVPPSSPP GITv1.11.2-285-g57d4c4f40 2021-03-03 08:58:00
- Henrik Rydgård :Merge: 8abe7791d 4178f09e5 Merge pull request #14250 from unknownbrackets/config-defines Cleanup ppsspp_config.h usage
DEVPPSSPP GITv1.11.2-280-g4178f09e5 2021-03-03 06:49:21
- Unknown W. Brackets :Build: More consistently avoid _M_ defines. We use PPSSPP_ARCH in several places already, this makes it more complete.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-279-gd9aecffd7 2021-03-03 06:26:03
- Unknown W. Brackets :Build: Remove old ARM define.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-279-g8abe7791d 2021-03-03 08:56:27
- Henrik Rydgård :Merge: 365d6d44c d010f0752 Merge pull request #14253 from unknownbrackets/texreplace GPU: Ignore replacements for framebufs
DEVPPSSPP GITv1.11.2-278-ge621aca9b 2021-03-03 06:03:26
- Unknown W. Brackets :Build: Remove MIPS define. We shouldn't want to use that anyway, for conflicts...
DEVPPSSPP GITv1.11.2-277-g5119d7908 2021-03-03 05:57:25
- Unknown W. Brackets :Build: Remove IOS define.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-277-g365d6d44c 2021-03-03 06:49:47
- Henrik Rydgård :Merge: 6e4dc3f46 2303cad68 Merge pull request #14249 from unknownbrackets/savestate SaveState: Automatically fix duplicate event types
DEVPPSSPP GITv1.11.2-276-gd010f0752 2021-03-03 08:54:01
- Unknown W. Brackets :GPU: Ignore replacements for framebufs. Since these don't specify the texture hash/etc. info. More importantly, prevents a crash.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-276-g2303cad68 2021-03-03 05:09:49
- Unknown W. Brackets :SaveState: Automatically fix duplicate event types. Some states during certain version ranges have broken state IDs. This will auto-heal those on load as best we can.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-276-g13ec384db 2021-03-03 05:42:55
- Unknown W. Brackets :Build: Explicitly include ppsspp_config.h. This adds it to all files that use it. Not all our builds include the file.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-276-g13c5badfa 2021-03-02 19:18:36
- TotalCaesar659 :Fix double space again
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-275-g6e4dc3f46
DEVPPSSPP GITv1.11.2-275-g6e4dc3f46 2021-03-02 16:09:33
- Henrik Rydgård :Merge: 2f672bae5 e9a6707aa Merge pull request #14246 from TotalCaesar659/patch-1 Fix typo
DEVPPSSPP GITv1.11.2-274-ge9a6707aa 2021-03-02 16:08:16
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-273-g2f672bae5
DEVPPSSPP GITv1.11.2-273-g2f672bae5 2021-03-02 06:37:01
- Henrik Rydgård :Merge: 702c643f1 43bc865d3 Merge pull request #14243 from unknownbrackets/linker Module: Avoid logging bad pointers when no nids
DEVPPSSPP GITv1.11.2-271-g702c643f1 2021-03-02 06:36:13
- Henrik Rydgård :Merge: d1af70343 2ce77c677 Merge pull request #14242 from unknownbrackets/ppge-state PPGe: Reload atlas on load state if different
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-269-gd1af70343
DEVPPSSPP GITv1.11.2-269-gd1af70343 2021-03-01 23:17:09
- Henrik Rydgård :Merge: 45628cde9 e29bb7bcd Merge pull request #14241 from hrydgard/ios-jit-detect-2 iOS: Try a different JIT detection method, thanks Halo-Michael.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-268-ge29bb7bcd 2021-03-01 22:57:42
- Henrik Rydgård :Only remove tha CMake line for Apple.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-267-g725f054e1 2021-03-01 22:40:55
- Henrik Rydgård :iOS: Try a different JIT detection method, thanks Halo-Michael. Also add an escape route from games list settings without a back button. See #14240
DEVPPSSPP GITv1.11.2-266-g203d1364a 2021-03-01 22:06:58
- Henrik Rydgård :Time to remove this line in CMakeLists.txt now.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-265-g45628cde9 2021-03-01 13:04:55
- Henrik Rydgård :Tweak to jit detection based on feedback to #14201
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-264-g0fb655acf
DEVPPSSPP GITv1.11.2-264-g0fb655acf 2021-02-28 20:10:38
- Henrik Rydgård :Merge: abdf606d0 9a1032551 Merge pull request #14202 from unknownbrackets/ui-labels Add labels to all UI views
DEVPPSSPP GITv1.11.2-257-gabdf606d0 2021-02-28 20:08:39
- Henrik Rydgård :Merge: a26f5896f 161ddbeac Merge pull request #14234 from unknownbrackets/mpeg-minor Mpeg: Allow full use of the buffer queue
DEVPPSSPP GITv1.11.2-255-ga26f5896f 2021-02-28 20:08:29
- Henrik Rydgård :Merge: 0facd4d4a 620e003c1 Merge pull request #14235 from ANR2ME/adhoc [Adhoc] Always enable TCPNoDelay to improve response time
DEVPPSSPP GITv1.11.2-254-g620e003c1 2021-02-28 19:45:04
- ANR2ME :Removing TCPNoDelay option from Networking Settings and always enable it to improve response time.
DEVPPSSPP GITv1.11.2-253-g36a9fb764 2021-02-28 19:30:35
- ANR2ME :Replacing the deprecated gethostbyname function with getaddrinfo function to prevent getting deprecated warnings
DEVPPSSPP GITv1.11.2-252-g758fb12fc 2021-02-28 19:25:27
- ANR2ME :Making sure there are no warnings related to deprecated inet_ntoa function
DEVPPSSPP GITv1.11.2-251-g0facd4d4a 2021-02-28 18:09:38
- Henrik Rydgård :Merge: 08c917fe7 0f5ebd210 Merge pull request #14230 from unknownbrackets/texreplace Support texture replacement filtering overrides
DEVPPSSPP GITv1.11.2-247-g08c917fe7 2021-02-28 18:09:02
- Henrik Rydgård :Merge: 91c0ef237 7c7b1dafa Merge pull request #14233 from unknownbrackets/texoffset GPU: Dirty texparams when cropping a self-copy
→ NOWSZY [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-245-g91c0ef237
DEVPPSSPP GITv1.11.2-245-g91c0ef237 2021-02-28 09:55:54
- Henrik Rydgård :Merge: 2e5ba066a 64484a59e Merge pull request #14231 from unknownbrackets/lighting In lighting, always normalize zero to (0, 0, 1)
Tagi: Nintendo, Sony, Playstation, Psp, Bobbudowniczy, Dev, Ppsspp
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-299-g71707b510
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[multi] DSP Emulator DSP 0.18b3 05/03/2021
Do świata emulacji wrócił emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalającego na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-298-gce6ec7b98
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-295-gd9f82c087
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-293-gaf5637ecc
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...