Podłączenie Joy-a PSX do PC

[1] @ Piątek, 5 Stycznia 2001 00:00CET

Skomentuj

Wstęp

Pewnego zimowego dnia wpadł mi w ręce emulator konsoli N64, natychmiast znalazłem na sieci romy i wpadłem w fascynację jak można sprzęt tak rozwinięty technicznie zaemulować na PeCecie.
Pojawił się jednak pewien mały zgrzyt, emulacja Joy-a N64 na klawiaturze stanowiła problem ze względu na dużą liczbę przycisków. Zacząlem się rozglądać za programowanym Joy-em, niestety cena takiej przyjemności nie należy do najniższych [Gravis Pad Pro kosztuje około 120zł]). I w tym momencie natknąłem się na stronę www.ziplabel.com. Znajduje się na niej oprogramowanie i schemat przeróbki Joy-a PSX, tak aby można go było podłączyć do PC, poprzez port równoległy [lpt:]. Przeróbka ta jest bardzo prosta i wymaga minimalnych nakładów finansowych.
Pamiętaj, że wszelkie przeróbki wykonujesz na własną odpowiedzialność. Jeżeli zmontujesz układ według poniższego opisu nie ma żadnego niebezpieczeństwa uszkodzenia komputera.

Potrzebne części

Aby wykonać przeróbkę musimy dysponować :
  • Joy-em PSX ( Ja użyłem chińskiej podróbki, cena ok.25 zł )
  • Wtyczką DB25 typu męskiego ["z wystającymi bolcami" :-)], taką jak używa kabel drukarkowy. Wtyk DB25 kupić z plastykową obudową.
  • 5 diód impulsowych np. 1N9148 lub innych (Ja wymontowałem diody ze starej płyty 286) nowe kosztują ok. 4 zł. Do dyspozycji musimy mieć lutownicę, szczypce i cynę lutowniczą.

Budowa interface

Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to rozebrać wtyczkę Joy-a, następnie obcinamy ją i przygotowujemy przewody zdejmując im izolacje na długości ok.5mm.
Teraz mamy do wyboru 2 sposoby montażu:
a) Montaż według schematu
Łączymy poszczególne piny od DB25- 5 do DB25-9 z diodami [jedna dioda na pin], należy pamiętać aby diody były odpowiednio spolaryzowane tzn. od złącza DB25 końcówka diody ma nie posiadać czarnego paska. Wszystkie tak zlutowane elementy podłączamy do kabla nr 5 [zwykle kabel o kolorze czerwonym]. Następnie bierzemy wtyczkę PSX i przewód odchodzący od gniazda 1 [brązowy] lutowujemy do pinu 10 wtyczki DB25, potem przewod dołączony do gniazda 2 [pomarańczowy] lutoujemy do pinu numer 2, postępujemy tak także z kablami nr 4 [czarny, pin. 18 i 19], nr 6 [pin 3 zółty], nr 7 [pin 4, niebieski], nr 9 [zielony, pin 12]. Jeżeli oznaczenia kolorystyczne różnią się od poniższego schematu lub mamy problem z ustawieniem kolejności kabli, wystarczy pamiętać iż wtyki nr. 3 i 8 są wolne, wtyczka DB25 ma ponumerowane wszystkie złącza.
b) Montaż według schematu
Na razie przerabiałem tylko 3 Joy-e i wszystkie miały taką kolorystykę. Bierzemy przewód pomarańczowy i dolutowujemy go do Pin 2 wtyku DB25 itd. Oczywiście najpierw dolutowujemy diody.

Instalacja oprogramowania
Ze strony wyżej podanej musimy ściągnąć plik DPADPR50.ZIP ok. 85k i rozpakować do dowolnego katalogu. Następnie otwieramy Mój Komputer / Panel Sterowania / Dodaj nowy sprzęt / Dalej / Nie / Dalej / Dalej/ Wybieramy "Kontrolery wideo i gier" / Z dysku / Przeglądaj / ustawiamy katalog gdzie rozpakowaliśmy DPADPR50.ZIP / wybieramy "direct.inf" / OK / Wybieramy "Direct Pad Pro Standart .. " / OK / Zakończ. W panelu sterowania uruchamiamy "Kontrolery Gry" / Dodaj / Wybieramy "Direct Pad Pro Controler" / Właściwości / w 'Controler Type' zmieniamy na "PSX Digital" i Ok. Joy powinien pracować. W grach PC-towych widziany jest jako JOY 10-przyciskowy. (np. FIFA99 ).

W wypadku problemów z instalacją przeróbki możesz się skontaktować ze mną poprzez email.
Andrzej Zając
sebkola@friko7.onet.pl

Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-282-g7f8868868 [PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-282-g7f8868868;
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2432-gd73741c9b 2018-07-02 22:52:56 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2432-gd73741c9b 2018-07-02 22:52:56;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2433-g46866268e 2018-07-03 18:37:12 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2433-g46866268e 2018-07-03 18:37:12;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-285-g1f60c85cb [PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-285-g1f60c85cb;
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-286-g402033030 [PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-286-g402033030;
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na ...
Komentarze

Tshirt "Eidolon"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt