Meka v0.54b

[1] @ Czwartek, 13 Lipca 2000 09:29CET

Skomentuj

No i się doczekaliśmy publicznej (nie mylić z domem :) wersji doskonałego emulatora Sega Master System - Meka v0.54b. Oto lista zmian od czasu ostatniej ogólnie dostępnej wersji:- Updated to the documentation, improved many parts and added new things. Please read it!
- Fixed invalid vertical sprite wrapping in video mode 2 (bug introduced in version 0.51, slighty affecting The Castle and maybe other games).
- Added PSG wave synthesis sound rate setting in the configuration file. Rate is no more fixed to a weird value like in all previous versions, avoiding the clicks and noise with certains soundcards. You can also change the rate to the default values of 11025, 22050 and 44100 Hz from the GUI pop-up menus.
- Added separate PSG channel enabling/disabling. Mainly useful for musicians who want to listen to different channels separately, but it is also very fun to disable some channels and play games with somewhat new musics :)
- Fixed FM bug when hard pausing and unpausing in some games.
- Addams Family, Operation Wolf and Sonic Blast now automatically run in PAL/Secam mode when NTSC is selected, due to the games having bugs in NTSC mode.
- Fixed the badly positionned line of Hang On in Hang On / Safari Hunt.
- If brutally forced to close (like when switching to a blitter using an invalid resolution), Meka now switch back to its starting directory.
- Added screenshot filename template to the configuration file. You can now configure weither you want padding, short or long filenames, etc.. Also changed screenshot numbering starting value from 0 to 1.
- Added "integer stretched" display of the themes background pictures (see MEKA.THM).
- Added new themes, some of them using nice background pictures you are invited to download at http://www.smspower.org/meka/themes.
- Made some very minor fixes.
- Added two new themes (Deep Purple and Deep Brown).
Inne treści związane z tematem
[NDS] melonDS x64 0.5;
Nowy projekt i nowe nadzieje - być może melonDS, którego autor StapleButter (lolSnes, blargSNES) kiedyś pokona hegemonie w DeSmuMe i No$GBA w emulacji Nintendo DS. Jak na pierwszą wersję publiczną emulator całkiem sporo potrafi, a pozbawiony wodotrysków chodzi całkiem szybko. ...
[multi] BizHawk 2.1.1 [multi] BizHawk 2.1.1;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[multi] NO$GBA 2.8f;
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2)  udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS. Tak jak w wypadku pozostałych projektów z serii ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 20170724 [MULTI] XPECCY 0.6 build 20170724;
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1 oraz Nintendo GameBoy/GameBoy Color, od czasu, do czasu pojawia się także dystrybucja dla Win32 - tak jest i tym razem. Emulator wymaga biblioteki ...
[WIIU] Cemu 1.8.2b [WIIU] Cemu 1.8.2b;
Nowa wersja i nowe poprawki w emulatorze konsoli Nintendo WiiU. Miły emulator, zauważalny postęp ale nie mogę się przekonać do gier z tej konsoli. Co mogę polecić to bardzo pomocny frontend do tego emulatora - MappleSeed, a do uzupełnienia plugin pozwalający odtwarzać materiały h264 ...