!

[SAM] ASCD 0.98 WIP 2

[0] # Speccy.pl | !!! Sobota, 24 Marca 2012 12:09 CET [24-03-2012 11:22 CET]

[SAM] ASCD 0.98 WIP 2

ASCD pozwoli nam zaemulować jedną z najbardziej niespełnionych konstrukcji z lat osiemdziesiątych ośmiobitowym mikokomputerem SAM COUPE, który można traktować jako następce ZX SPECTRUM (jednak nie jako jego klon) pojawił się zbyt późno aby móc śmiało konkurować z co raz bardziej popularnymi 16 bitowymi Amigami.  Gdyby nie artykuł w "Bajtku" być może nikt w Polsce by o nim w tamtych czasach nie usłyszał, a tak przez chwilę wywołał niezły ferment u osób, które chciały przesiąść się na coś lepszego niż Speccy, zachowując zgodność programową ze starym gumiaczkiem - chciały ale też nigdy, przynajmniej z tego, co wiem, ten komputer nie był u nas oficjalnie sprzedawany.

ASCD posiada możlwość tworzenia snapshotów, a celem jaki autor sobie wybrał jest możliwość nagrywania filmów video z przebiegu emulacji (nie prościej pobawić się rerecordingiem?). 

O tym jak działał SAM i bazie oprogramowania do niego (z tego co, wiem dość skromnego) mam mgliste pojęcie - osobom, które wcześniej nie bawiły się emulatorem SAMA jak i samym Samem warto przypomnieć, że aby odpalić obraz dyskietki należy wpisać 'boot' na ekranie startowym.

Ci, którzy szukają dodatkowych informacji o Samie, polecam wątki na forum Speccy.pl, a ci, którym emulatory nie wystarczają mogą rozpocząć licytację Sama Coupe w tej aukcji na allegro. Cena otwarcia... jedyne 1250zł.

0.98 WIP 2 - march 2012

  • Sam Coupé Snapshots are now public; next goal is to implement AVI video file writer
  • The snapshot code is still in development, now supported also for ZX Spectrum modes
  • QuickSave/QuickLoad feature now uses new snapshot format in all modes, including air recording
  • New file format for OpenAir recordings - files are now a lot smaller
  • Sam: Added printer support (wasn't implemented in Windows version yet) - saves to printout.txt
  • Sam: Improved floppy disk drive emulation, SAMDICE doesn't crash anymore, although it still doesn't work
  • Sam: Improved mouse emulation code
  • ZXS: Added support for 3x8bit DAC audio based on IC 8255 (ports 31,63,95,127 - MQM5 works :-))
  • ZXS: Added support for Fullerbox AY audio (it's always turned on in ZXS 48/128k mode)
  • ZXS: Added ZX Printer support - it saves the prints to zxprint.bmp file
  • Z80: Fixed ADC HL,rr incorrectly setting N flag
  • Z80: Added support for saving .z80 snapshot files (uncompressed 48KB only)
  • Mouse was too fast, so it is set 2 times slower than before
  • Changed contents of a disk images are now saved with a temp filename and then renamed back only if no error occurs

0.98 WIP 1 - march 2012

  • First public Win32 version - supports Windows 2000 and later, DirectX 6 (2D) and Direct3D 9 (3D)
  • MS-DOS version is now officially dropped
  • Updated to Visual C++ 2008 and Zlib 1.2.6
  • Fixed many bugs in the emulation core
  • Fixed Windows related bugs (especially in GUI)
  • Added support for saving .sna snaps (both 48k and 128k)
  • Added many items to Windows menu, but this is still quite incomplete
  • Fixed wrong flash speed (it flashed every 25 frames, now it flashes every 16 frames)

0.97 - march 2003

  • This is private (nonpublic) release for HCC Cup tournament
  • We are moving to Windows!
  • Fixed: uninitialized variable was used in fdi.c
  • Files resource.c and resource.h renamed to cfg.cpp and cfg.h
  • Huge changes in source code to strictly split platform dependent and platform independent code
wstecz24/03/2012 12:09
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU