!

[PSX2] PCSX2 1.0.0

[0] @ !!! Piątek, 3 Sierpnia 2012 23:31 CET [03-08-2012 22:40 CET]

[PSX2] PCSX2 1.0.0

Od dłuższego czasu w repozytorium pcsx2 - najlepszego w chwili obecnej emulatora konsoli Sony Playstation II, pojawiła się odnoga z numerkiem 1.0.0. Ba, jest nawet taki serwis, który ogłosił wersję 1 za nim pojawiły się finalne jej elementy:).

Jak widać team pracujący na PCSX2 w końcu stwierdził, iż poprawki jakie zostały naniesione na mechanizm są na tyle dopracowane aby w końcu ogłosić chyba najważniejszą dla programu pełną wersję 1.0.0.

Ci, którzy na bieżąco sprawdzali kompilację emulatora nie będą zaskoczeni zmianami, dla tych, którzy uparcie trzymają się pełnych, oficjalnych wersji - polecam sięgnąć po 1.0.0 - jest spory postęp w jakości emulacji pomiędzy zeszłorocznym 0.9.8 a obecną wersją. Oczywiście nie jest jeszcze idealnie ale to kwestia czasu i... mocy komputera:P

Cóż, bywało lepiej... i to w wersjach repozytoryjnych (przynajmniej z jednym z tytułów)

 

Mobile Suit Gundam: Gundam vs. Zeta Gundam (Bandai Co., Ltd., 09.12.2004)
Star Trek: Encounters (Bethesda Softworks LLC, 07.12.2006) w 1.0.0 - znów problem z przycięciem ekranu.
Ta sama gra w jednej z wersji repozytoryjnej, a dokładnie w SVN5304

Here is an excerpt of the latest changes:

Windows

Core:

  • Video timing adjustments
  • microVU fixes for Metal Gear Solid 2 and others
  • General speedups
  • microVU speedup
  • New GIF unit that mimics the real one better
  • microVU elementary function bug fixed (affecting Valkyrie Profile 2, Radiata Stories and Star Ocean 3)
  • Implemented Multi-Threaded VU! A new speed hack with almost 100% compatibility with games, using a third core to run the VU1 unit separately
  • CDVD fixes (Time Crisis boots now)
  • Added support for progressive scan timings
  • Path 3 arbitration and timing refinements
  • Added Finnish, Malaysian, Korean, French, Indonesian, Italian, Japanese and Polish translations

SPU2-X:

  • Configurable output volume
  • Fixes to reverb
  • Various sound looping fixes
  • Improved time stretcher
  • Reverse phase audio quality improved

GSdx:

  • Fixed RGB mode movie recording
  • Texture cache change that fixes some black screening games
  • Implemented NVidia FXAA 3.10, page up key activates it
  • Better multithreading
  • Arc the Lad bad fog fix
  • Fixed shadows in software renderer
  • Implementation of GSdx "Shadeboost" project (saturation, brightness, contrast settings)
  • User configurable hacks in the GUI
  • Fixed flickering in many FMVs
  • Implementation of GSdx "Cutie" project (various extra CRC hacks)


Lilypad:

  • Pad state getting stuck with savestates bug fixed


USBqemu:

  • Revamped it a bit


Linux:

OnePad changes:

  • New dialog configuration panel
  • Improved support of various pad (sixaxis)/mouse/wiimote
  • Added support for more controllers
  • Added support for pressure-sensitive buttons

GSdx:

  • GSdx ported for Linux! Based on OpenGL 3.3 with some 4.x hardware independent extensions. Requires OpenGL 4.2 drivers and is still in experimental stages. Don't expect the hardware renderer to run properly, but the Software renderer should be fine.
  • Added support for configuration and keyboard shortcuts from PCSX2

ZZogl:

  • Added support for configuration and keyboard shortcuts from PCSX2
  • Added a GLSL backend to replace CG. Like GSdx, it requires OpenGL 4.2 drivers. Only available with PCSX2 self-compilation.

PCSX2 GUI:

  • Added thread timing information to see the CPU usage in the status bar
  • Fix multiple frame/box letters sizing.

In addition to these changes we found a fixed several bugs that could lead to crashes in various situations.
The PCSX2 executable has been built and tested with PGO optimizations enabled so it will be an extra 10% faster over regular SVN builds.

We hope you enjoy this first major version release and have fun playing your games on it! 

wstecz03/08/2012 23:31
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU