Sądząc z wpisów Jabo (Jnes) szybko nie ujrzymy nowej wersji tego emulatora NINTENDO64, sytuacja wewnątrz projektu nie jest ciekawa (lwia część osób, która pracowała na sukces tego emulatora wycofała się z prac nad nim) i tak naprawdę nikomu w sumie nie zależy aby pojawiła się oficjalna wersja 1.7, co wcale mnie nie dziwi jeśli założono, że wersje oficjalne są bezpłatne, a dostęp do bety wymaga płatnej i niedobrowolnej dotacji:).
Aby jednak udowodnić, że na przestrzeni ostatnich miesięcy jednak coś się ruszyło do przodu Jabo opublikował patch do 1.6 zawierający najnowsze wersje pluginów dedykowane do współpracy z 1.7.
Hercules - The Legendary Journeys
Project64 Patch 1.6.1 plugins changeglog (14 09 2011):
Audio Plugin:
- tarzan and hydro thunder to have audio now due to buffering changes
Input Plugin:
- configuration dialog gamepad polling stops at first hit now properly
- ported the polling order from 1.7 which should be more reliable
- uses system keyboard names now
- updated layout to be more like 1.7 changes
D3D8 Plugin
- bugfix: fixed a problem where the plugin could crash if it ran out of video memory
- bugfix: fixed microcodes for blast corps, body harvest, ODT, and asteroids
- 1080: fixed europe region effects
- 40winks: fixed strange texturing issue
- bangoi: sprite edges should look correct
- banjotooie: fixed puzzle rendering and other regions
- cruisin usa: brake lights work
- dragonsword: menu text drawing and scaling fixed
- drmario: fixed background in versus mode
- fzero: fixed potential triangle overflow issue
- goldeneye: fixed calculations of sky triangles
- legoracer: fixed players going out of sight
- mkart: fixed whomps in bowser castle
- mkart: racetrack frame buffer support
- oot: end of game subscreen issues
- paperboy: fixed map drawing in game
- pdark: fixed scanners
- tarzan: fixed butterfly and health meter
- vigilante8: fixed some textures
- zeldamm: fixed day transition borders and lens of truth in snow areas