Prawie rok temu, na Å‚amach retroCopy RetroRalph udostÄ™pniÅ‚ bardzo interesujÄ…cy hack emulatora NINTENDO 64 - 1964, podkrÄ™cajÄ…cy... emulowanÄ… konsolÄ™ do 380mhz, powodujÄ…cy, że część gier chodziÅ‚o znacznie bardziej niż pÅ‚ynnie. Niestety im dalej w las, tym bardziej okazywaÅ‚o siÄ™, że takie rozwiÄ…zanie przynosi co raz wiÄ™cej problemów niż korzyÅ›ci (np. skaczÄ…cy jak oszalaÅ‚y FPS w wiÄ™kszoÅ›ci tytuÅ‚ów). Po paru miesiÄ…cach zapadÅ‚a cisza i powoli o tym eksperymencie wszyscy już zapomnieli.
Jak widać nawet autor siÄ™ poddaÅ‚, gdyż wreszcie udostÄ™pniÅ‚ on kod źródÅ‚owy swojej modyfikacji emulatora. Gdyby ktoÅ› chciaÅ‚ popróbować swoich siÅ‚ w moddowaniu tego emulatora, proszÄ™ bardzo:).
SwojÄ… drogÄ… smutne jest to, że spora grupa osób modyfikujÄ…ca emulatora zapomina o dodawaniu kodu źródÅ‚owego, chociaż podstawowe zapisy licencyjne najczęściej wprowadzajÄ… taki warunek, zresztÄ… jako jeden z nielicznych oprócz niekomercyjnoÅ›ci tworzonej aplikacji.