!

[GB/CGB] Gambatte 0.5.0 wip2

[1] @ Czwartek, 17 Listopada 2011 07:38CET

Gambatte to całkiem przyjemny multiplatformowy (Win, Mac, Linuks) emulator konsolek NINTENDO GameBoy i GB Color, który oprócz tradycyjnych już udogodnień - na przykład w postaci filtrów gfx, radzi sobie też całkiem nieźle ze spakowanymi archiwami (bardzo przydatna sprawa) i posiada moźliwość korzystania z kodów w standarcie GameShark i GameGenie.

Osoby, które poszukują kodu wykonawczego dla linuksa, maxOS (tutaj ciekawostka, bo gambatte oprócz MacOSX posiada także kod dla starszych maczków PPC) i źródła tego emulatora powinny zaglądnąć na sourceforge.

Rough changelog since wip1:

  • XvBlitter: Try grabbing all adapter ports before giving up. Fixes XVideo engine unnecessarily unavailable while mplayer running.
  • Don't call glTexSubImage2D in blit() because that tends to block on OS X (and quite possibly other implementations), use paged-flipped sw double buffer.  This should fix OS X being less audio underrun-resistant than other platforms.
  • Add GBC DMG palettes. Wasn't able to use the .pal-files by nitro322, but  thanks nonetheless.
  • Use mapped GBC palette by default for recognized DMG game titles.  libgambatte: Add ROM title getter.
  • Add Turbo A/B input mapping with configurable number of frames per press.
  • Add Quit input mapping.
  • Support Game Genie codes.
  • Support 01xxxxxx Game Shark codes.
  • Support .gz files.
  • Avoid using magic header values to detect file type to avoid potential conflicts  with ROM content.
  • Gambatte Qt: Support command line parameters.
  • Gambatte Qt: Work around WMs messing up if full screen is set too early.
  • InputDialog: Protect against Qt signaling redundant inputbox focusIn events causing joystick mutex relock, which could basically break joystick input.
  • Always pause on file dialog for all platforms. Too much screwiness with the way native dialogs work in Qt, and I think this may be overall nicer either   way.
  •  AlsaEngine: Limit number of iterations of snd_pcm_writei loop to make sure we  don't get an infinite loop in weird cases.
  • Allow loading HuC1 ROM images.
  • Provide option to use heuristics to support certain multicart MBCs disguised as MBC1 (Bomberman Collection, Mortal Combat I & II, Super Chinese Land 1,2,3 Dash,  maybe others)
  • Default fast-forward speed 8.
  • libgambatte: compilation and warning fixes for clang.
  • Better facilitate overriding CC and CXX from the command line.
  • Mac OS X build fixes for newer SDKs.
  • Redirect some error printing from stdout to stderr
  • Minor fixes, refactoring and clean-ups.
wstecz17/11/2011 07:38
Inne treści związane z tematem
[CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024 [CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.  
[Java] Multi - Emulicious 30/03/2023 [Java] Multi - Emulicious 30/03/2023
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear), MSX2 i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024 [NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024
Nowa wersja nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia. Najwięcej zmian w obsłudze FTLK, na otarcie łez obsługa nowych mapperów.  
[multi] DSP 0.23VIP1 25/03/2024 [multi] DSP 0.23VIP1 25/03/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[n64] Project64 v1.6.2 Legacy Final 11/03/2024 [n64] Project64 v1.6.2 Legacy Final 11/03/2024
Project64 Legacy próbuje kontynuować legendę, swego czasu, prawie idealnego emulatora Nintendo 64, korzystając ze źródeł wersji 1.7 (i skrzętnie omijając przynajmniej oficjalnie poprawki z rozwijanego Project64. Według zapowiedzi to finalna wersja tej mutacji Project64 - Jabo z ekipą obiecują nowy emualtor, który będzie mnie związany z założeniami starego ...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU