Mateusz Viste opublikował nową wersję emulatora Zboy, który pozwoli nam odpalić pod linuksem i windowsem udawaną konsolę NINTENDO GameBoy. Nowa wersja została wzbogacona o GUI, która pozwoli nam ominąć wpisywanie komend, jak i możliwość podkolorowania paru tytułów jakie ukazały się na tego monohromatycznego handhelda.
zBoy v0.51 [22 Apr 2012]
- added a GTK-based GUI,
- added a colorization feature that allows zBoy to render some games in color by using specially crafted palettes (following titles are supported so far: Super Mario Land, Tetris, Pinball Revenge of the Gator, Pac-Man, Asteroids, Dig Dug, Tetris Attack).
zBoy v0.51 [14 Jan 2012]
- Fixed a bug in the emulation of the "POP AF" CPU instruction (was wrongly setting the F register),
- Fixed a bug in the emulation of the "DAA" CPU instruction,
- Fixed a bug in the emulation of RR and RL CPU instructions (the flag Z must be set accordingly to the result),
- Fixed a bug in the emulation of "LD HL,SP+n" and "ADD SP,n" CPU instructions (wrong update of Carry and Half Carry flags),
- Fixed a bug in the command line parameters parser, that could lead to crash of the emulator in case of incorrect parameters passed to zBoy,
- Added a micro tile cache to the backgroung generation engine,
- Added the --nocpuidle option to make zBoy not idling the CPU when having some spare time (this option might give better results on hi-latency systems),
- Added EXPERIMENTAL support for serial link emulation (two player mode over network) - this feature is in early alpha stage, so not rock stable yet (it also requires a very good network connectivity between both peers), successfully tested on Tetris, Tetris 2, Tetris Blast, Kwirk and Dr. Mario,
- Replaced the --skipframes option by --limitfps (allows to limit the FPS emulation rendering in the range 1..60 FPS),
- General code optimizations - the emulation speed has increased about 15x (Super Mario Land passed from 80 to 1200 FPS on my laptop),
- Heavy code cleanup to make zBoy compiling without warnings in -pedantic mode.
Zboy 0.5 changelog (4 09 2011).
- zBoy has been entirely rewritten in C language, using SDL for input, video and timing routines,
- Added support for 8x graphic scaling (which ends up with a game resolution of 1280x1152),
- Added support for screensaver inhibition under Windows (--NOSCREENSAVER),
- Palette customization has been hardcoded into zBoy (no support for external palette files anymore, but you can choose an alternative palette from a predefined set of palettes),
- Fixed the time adjustment routine (it doesn't speeds up over 100% of normal game speed after being late for some time),
- Replaced the EPX graphic filter by Scale2x (slightly faster), and renamed EPX3 by Scale3x (which is the technically correct name),
- Made the Scale2x scaling the default one,
- Dropped DOS support,
- Dropped fullscreen support,
- Fixed the ADC opcode emulation (wasn't setting the C flag when carry from bit 7) - this made all the Megaman serie playable,
- Fixed the SBC opcode emulation (wasn't setting the C and H flags properly),
- Implemented the gameboy type checking via the FF00h joypad register,
- Added the possibility to disable the graphic "Window" used in many games (by default under the F3 key),
- Fixed a bug in IRQ generated by the coincidence register - was generating several IRQs in one scanline (now it generates only one IRQ for a matching scanline) - this made the intro of Prince of Persia working.
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Dodaj komentarz!!!!
wstecz23/04/2012 00:27
Inne treści związane z tematem
![[GB] Zboy 0.71 Windows 27/11/2023](https://www.t2e.pl/Photos//www/photo/201901/zboy-logotyp.png,134)
Mateusz Viste opublikował nową wersję emulatora ZBoy, który pozwoli nam odpalić pod linuksem i windowsem udawaną konsolę NINTENDO GameBoy. Biorąc pod uwagę dwuletni zastój to i zmian jest odpowiednia ilość, warto z nich nadmienić o supporcie dla spakowanych archiwów (zip), dodanie emulacji dźwięku, zmiany w obsłudze gry poprzez sieć (emulator pozwala na ...
![[GB] Zboy 0.71](https://www.t2e.pl/Photos//www/photo/201901/zboy-logotyp.png,134)
Mateusz Viste opublikował nową wersję emulatora ZBoy, który pozwoli nam odpalić pod linuksem i windowsem udawaną konsolę NINTENDO GameBoy. Biorąc pod uwagę dwuletni zastój to i zmian jest odpowiednia ilość, warto z nich nadmienić o supporcie dla spakowanych archiwów (zip), dodanie emulacji dźwięku, zmiany w obsłudze gry poprzez sieć (emulator pozwala na ...
![[GB] Zboy 0.51](https://www.t2e.pl/Photos/www/picLogoty/077ab52e1.png,134)
Mateusz Viste pewnie podrzucił mi info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86), jednak jeszcze nie zerknąłem do poczty;) Czas zobaczyć, co też nowego pojawiło się w naszym rodzimym projekcie, który pozwoli przypomnieć sobie monochromatyczny świat tych konsolek.
Update: Byłbym nie fair w stosunku do autora, który wrzucił ...
![[GB] Zboy 0.5](https://www.t2e.pl/Photos/www/picLogoty/077ab52e1.png,134)
Mateusz Viste podrzucił info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86). Jak autor informuje:
Wersja v0.50 jest przepisana i skompilowana w języku C (poprzednie wersje pisałem w FreeBASICu), dzięki czemu zBoy stał się szybszy, oraz łatwiejszy w portowaniu na inne platformy. W wersji tej poprawiłem także kilka drobnych błędów, m.in. ...