Byuu opublikował nową wersję swojego multiemulatora BSNES (Siper Nintendo i Game Boy). Nowa wersja to poprawki w emulacji kooprocesorów (DSP1..4/ST-(0010,0011)), drobne reorganizacje menu i kodu źródłowego.
Bsnes 0.75 25/01/2011
- completely rewrote memory sub-system to support 1-byte granularity in XML mapping
- removed Memory inheritance and MMIO class completely, any address can be mapped to any function now
- SuperFX: removed SuperFXBus: Bus, now implemented manually
- SA-1: removed SA1Bus: Bus, now implemented manually
- entire bus mapping is now static, happens once on cartridge load
- as a result, read/write handlers now handle MMC mapping; slower average case, far faster worst case
- namespace memory is no more, RAM arrays are stored inside the chips they are owned by now
- GameBoy: improved CPU HALT emulation, fixes Zelda: Link's Awakening scrolling
- GameBoy: added serial emulation (cannot connect to another GB yet), fixes Shin Megami Tensei - Devichil
- GameBoy: improved LCD STAT emulation, fixes Sagaia
- ui: added fullscreen support (F11 key), video settings allows for three scale settings
- ui: fixed brightness, contrast, gamma, audio volume, input frequency values on program startup
- ui: since Qt is dead, config file becomes bsnes.cfg once again
- Super Game Boy: you can now load the BIOS without a game inserted to see a pretty white box
- ui-gameboy: can be built without SNES components now
- libsnes: now a UI target, compile with 'make ui=ui-libsnes'
- libsnes: added WRAM, APURAM, VRAM, OAM, CGRAM access (cheat search, etc)
- source: removed launcher/, as the Qt port is now gone
- source: Makefile restructuring to better support new ui targets
- source: lots of other internal code cleanup work
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Inne treści związane z tematem
[multi] DSP 0.24 VIP1 30/04/2025
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.23 Final pojawiła się 27 października 2024 r.
[pce] GearFX 1.4.0 9/05/2025
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] NO$GBA 3.06 14/04/2025
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS.
NO$GBA, tak jak NO$PSX został udostępniony w dwóch wersjach - deweloperskiej (z debuggerem bez rozszerzenia) i typowo dla graczy (wersji DOS (-d) a ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 0.6.20250404 04/04/2025
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color, NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy i ostatnio dodano emulację PC XT. Warto też rzucić okiem na dokumentację do programu.
[GB/CGB] BgB 1.6.5 19/03/2025
BgB jest emulatorem konsoli GameBoy i Color GameBoy, który w zasadzie posiada wszystko, co powinien mieć ten typ emulatora, od filtrów poprawiających jakość (albo pogorszających, w zależności od gustu), po możliwość gry poprzez sieć.