!

[ARCADE] Supermodel 0.3a-WIP SVN251

[0] @ Piątek, 17 Lutego 2012 19:07CET

[ARCADE] Supermodel 0.3a-WIP SVN251

Jakoż, że zapoczątkowałem publiczne publikowanie przez serwisy emulacyjne kolejnych wersji repozytoryjnych emulatora Barta Trznadlowskiego SUPERMODEL, trzeba będzie to kontynuować:) Co prawda EmuCR już wrzuciło swoją kompilację, jednak warto chyba samemu też sięgnąć po źródła tego świetnego projektu - zainteresowanych odsyłam do tego wątku na forum projektu. A leniuchy mogą ściągnąć moje binarki lub od kitajca:).

Uwaga: wersja 32 bitowa jest przygotowana według zaleceń z forum (VS2008), wersja x64 da się skompilować tylko pod VS2010 i jak to zazwyczaj jest w wypadku VS2010 generuje znacznie więcej ostrzeżeń niż poprzednik.

Testowałem binarkę używając gry "Daytona USA 2 Power Edition" i jak wszystkie tytuły z tej serii mogą sprawiać pewne problemy z konfiguracją początkowym fanom zabawy, stąd zostawiam wpis w NVRAM, który pozwoli go odpalić bez problemu. Nie mogę jakoś znaleźć działającego dumpu zwykłej wersji:P stąd wybór tytułu do testowania.

Daytona USA 2 Power Edition

Revision: 251

Author: trzy Date: 17 lutego 2012 08:45:50

  • Contour processing (discarding of pixels when alpha==0) enabled for A4L4 texture formats. Improves smoke and fire in Daytona 2.

Revision: 250

Author: trzy Date: 14 lutego 2012 10:13:36

  • Default SCSP balance set to 0. Was erroneously set at +50%.

Revision: 249

Author: trzy Date: 14 lutego 2012 04:28:52

  • NOTE: In this revision (possibly earlier), I've started to notice some intermittent geometry glitches in Spikeout and slowdown while playing certain characters.
  • Added multi-texture fragment shader to repo.
  • Added a multiTexture option (enabled by default) to use multi-texturing to decode textures.
  • Added some comments regarding timing to the PowerPC execution loop.

Revision: 248

Author: nikdd Date: 14 lutego 2012 00:51:32

  • Updated fragment shaders' floating point comparisons and also some knock-on changes from SVN revision 246.
  • This line, and those below, will be ignored--
    • Shaders/Fragment_Flat.glsl
    • Shaders/Fragment_NoSpotlight.glsl

Revision: 247

Author: nikdd Date: 14 lutego 2012 00:37:48

  • Added OSD/Video.h to provide OSD-dependent video functionality.  The static functions in here get called by Model3.cpp from within the render thread so that any OSD related rendering can also be run in parallel for a further speed increase.
  • Updated OSD/SDL/Main.cpp to provide the SDL implementations of the functions in OSD/Video.h.

Revision: 246

Author: nikdd Date: 13 lutego 2012 22:54:26

  • Added support for multiple texture sheets (with up to one per Model 3 texture format) as a rather brute-force way to handle overlapping texture formats in the current 3D engine.  This fixes some corrupt textures in Daytona 2 and Virtua Striker 2 (and possibly other games) and also offers a small speed increase when some scenes load multiple overlapping textures.
  • This feature only enables itself when a compatible shader script is loaded.  Since none have been checked in yet this means it is currently disabled.

Revision: 245

Author: trzy Date: 11 lutego 2012 17:40:09

  • Added command line options to force windowed mode and to control GPU multi-threading.

Revision: 244

Author: trzy Date: 10 lutego 2012 20:53:51

  • Added a wide screen hack that can be enabled with the -'wide-screen' argument or WideScreen in the config file.

Revision: 243

Author: trzy Date: 9 lutego 2012 18:15:15

  • Tweaked help text slightly.

Revision: 242

Author: trzy Date: 9 lutego 2012 18:12:13

  • Fixed left/right stereo channels -- they were reversed by default.

Revision: 241

Author: trzy Date: 9 lutego 2012 08:58:07

  • Added front/rear speaker balance (actually the master/slave SCSP balance). Balance setting is stored in CSoundBoardConfig and can be set on the command line (-balance) or config file (Balance). Valid range is 100 (front speaker volume doubled, rear muted) to -100. The default is 0, both sets at full volume. Balance is applied in the SCSP core before overall sound and music volume settings.

Revision: 240

Author: trzy Date: 6 lutego 2012 03:54:43

  • Added preliminary specular lighting to shaders. The "no spotlight" shader has not yet been updated.

Revision: 239

Author: trzy Date: 1 lutego 2012 19:08:13

  • Updated some comments regarding the VF3 ROM patches. It seems many of them are no longer necessary. The single necessary patch affects timing (note how the warning screen stays up longer when it is removed). This needs to be investigated -- perhaps it can lead to a timing fix for vf3, vs2, and fvipers2?

 

wstecz17/02/2012 19:07
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU