Nie chcesz czekać na oficjalne binarki nowych testowych wersji MAME/MAME32 a linia komend Cie przeraża, gdy trzeba zaktualizować kod nowym difem? Być może poniższy program jest dla Ciebie - pozwala on, w zasadzie, za jednym klikniÄ™ciem skompilować MAME, ze źródeÅ‚ bez znajomoÅ›ci Å›rodowiska mingw (które w wypadku kompilacji MAME z jego pakietem kompilacyjnym opiera siÄ™ na wstukaniu make;P).
Program pozwala także wybrać platformÄ™, na którÄ… MAME jest kompilowany (32 bit/64 bit, Dual/QuadCore, SSE), dodawać diffy np. z tabelami rekordów (hiscore). Ot wszystko, to co można zrobić z linii komend gdyby siÄ™ chciaÅ‚o, a zazwyczaj siÄ™ nie chce:).
Szybkie how-to do programu znajduję się w dołączonej dokumentacji, a gdyby ktoś miał dodatkowe wątpliwości może podysktuować o tym tutaj.
Autorem MAME Compiler 64 1.21 jest HeadKaze (HeadSoft), czyli znów osoba ze Å›rodowiska wokóÅ‚ GameXa, jest to dość stare ustrojstwo, którego pierwsza wersja, ukazaÅ‚a siÄ™ 5 lat temu. Przy okazji zachÄ™cam do zaglÄ…dniÄ™cia na stronÄ™ HeadSoftu, gdzie znajdziemy masÄ™ innych przyjemnych rzeczy go grzebania w dodatkach dla MAME/Gamexa, a także caÅ‚kiem fajny frontend dla WinUAE napisany z myÅ›lÄ… o domowych fliperach.