!

[arcade] Mame 0.144.2

[2] @ !!! Niedziela, 4 Grudnia 2011 22:56 CET [04-12-2011 21:50 CET]

[arcade] Mame 0.144.2

Narzucamy tempo - koniec tygodnia i kolejna beta na horyzoncie. Bardziej naprawcza niż zwykle i praktycznie bez nowych tytułów.

 

MAME 0.144u2 04.12.2011

MAMETesters Bugs Fixed

  • 04546: [Graphics] pinbo, pinboa, pinbos: Background colour in wrong  (hap)
  • 04542: [Crash/Freeze] quiztvqq: mame crash after map screen (Fabio Priuli)
  • 04541: [DIP/Input] qdrmfgp: cannot start game (Angelo Salese)
  • 04538: [Crash/Freeze] Many sets: Crash on exit on 32-bit Windows XP (-video d3d) (Antonio Giner)

Source Changes

  • segas32.c: Corrected rom labels and added PCB locations to F1 Super Lap [The Dumping Union]
  • Removed ugly functions interrupt_enable_w() and cpu_interrupt_enable()  from the core, and updated all the drivers that used it accordingly.
  • Full list of drivers changed by this can be found at http://mamedev.emulab.it/kale/fast/files/cpu_irq_enable.zip  [Angelo Salese]
  • Fixed scratchy sound in Birdiy, unlike all other Pac-Man HW games irq mask is at $5001 instead of $5000, so fixing that fixed the sound as well [Angelo Salese]
  • Fixed bogus IRQ/NMI mask bit in Yie Ar Kung-Fu (IRQ mask bit was masking BOTH lines before) [Angelo Salese]
  • Fixed bogus irq mask to sound CPU in Syusse Oozumou [Angelo Salese]
  • Fixed bogus irq mask bit in SNK6502 HW games (IRQ mask bit was masking BOTH lines before) [Angelo Salese]
  • Removed deprecat.h usage from the following drivers: [Angelo Salese]
    • * alpha68k.c
    • * astrocorp.c
    • * bartop52.c
    • * beezer.c
    • * cps2.c
    • * maxaflex.c
    • * namcos22.c
  • Added proper sound to yieartf set [Angelo Salese]
  • Written a generic RAMDAC device, hooked it up to the sfbonus.c, blitz68k.c, rltennis.c, chsuper.c drivers  [Angelo Salese]
  • Added 3 opcodes (sfence,fstp,fild) to the i386 processor [Samuele Zannoli]
  • Little modifications to ap2_dsk.c and gaelco3d.c/.h to compile with  MSVC [Samuele Zannoli]
  • Added a placeholder for ohci usb controller in chihiro plus relative hack to avoid an infinite loop. This allows chihiro to try to initialize direct3d and to use the nvidia 3d accelerator ... [Samuele Zannoli]
  • Converted chsuper.c to ADDRESS_MAP_MODERN [Angelo Salese]
  • Confirmed Gal Panic 3's clocks and xtals from original PCB measurements  [Corrado Tomaselli]
  • Added Sound NMI mask to Alpha68k II / V HW games [Angelo Salese]
  • Converted Beezer to proper vertical screen orientation, being originally a Galaxian conversion kit that's quite obvious as well [Angelo Salese]
  • Converted Super Speed Race Jr video to be vertically oriented [Angelo Salese]
  • CPS-1 update [Team CPS-1]:
    •  Identified and documented pang3n as a bootleg, added a note
    •  Fixed pang3, pang3j to use proper 128KB EPROM PA3_11.11F instead of the one resized used by pang3n
    •  Dumped and added CD63B.1A PAL to dino, dinou (Kold666)
    •  Dumped and added Q-Sound PALs to dino, dinou, punisher, punisheru, slammast, slammastu, wofu (3 of 4) (Kold666)
    •  Dumped and added PALs to pang3 (2 of 3), pang3r1, pang3j, pang3n    (Kold666)
    •   pang3n -> pang3b
    •  Minor cleanups and fixes

New clones added

  • Space Gun (Japan) [ShouTime]
  • Space Gun (US) [ShouTime]

Vox populi

Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(

Dodaj komentarz!!!!

Nick
Email
Www
Komentarz
 
wstecz04/12/2011 22:56
Inne treści związane z tematem
[Arcade] DevMAME [log only] 2025/04/20 12:00 [Arcade] DevMAME [log only] 2025/04/20 12:00
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego  największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...
[Arcade] DevMAME [log only] 2025/03/31 22:00 [Arcade] DevMAME [log only] 2025/03/31 22:00
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego  największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...
[arcade] Mame x64 0.275 25/02/2025 [arcade] Mame x64 0.275 25/02/2025
I znów minął miesiąc... więc... MAME.
[arcade] HbMameUI x64 0.245.23 2025/02/27 [arcade] HbMameUI x64 0.245.23 2025/02/27
HbMame (HomeBrewMame) jest modyfikacją MAME umożliwiającą odpalenie nieoficjalnych tytułów i modyfikacji gier  na sprzęt arcade obsługiwany przez MAME.
[arcade] Mame x64 0.274 31/01/2025 [arcade] Mame x64 0.274 31/01/2025
I znów minął miesiąc... więc... MAME.
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2025 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU