Po paromiesięcznej przerwie opublikowano nową wersję multiemulatora DSP pozwalającego pobawić się maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB. Dość nietypowy projekt na pierwszy rzut oka, jednak jeśli przyjrzymy się zagadnieniu od strony technicznej widać, że wszystko opiera się na podobnych rozwiązaniach.
DSP 0.12b5 12/07/12
General
- M6502 CPU
- Fixed jump timmings
- Fixed stack
- Fixed opcodes SBC/ADC on NES
- Fixed 'indexed', 'indexed X' and 'indexed Y' addressing modes
- Fixed relative JMP opcode
- Fixed how are retrieved the flags from the stack
- Fixed timings when there is a 'page-fault' in some opcodes
- Z80 CPU
- General code cleaning
- Fixed ED opcodes (otir, ldir, cpi, etc)
- Added all missing ED opcodes
- Added all missing DDCB opcodes
- LR32902 CPU
- Fixed INC, DEC, SRA and DAA opcodes
- Fixed timmings
- Sound Engine
- Fixed sound when you select 'No Sound' sound does not sound, but is still processing (fixes errors in the samples)
- Fixed a bug when sound is closed and there was no sound card
- Tape Engine
- It does not close the window when changing the driver and it can use the tape (Spectrum or Amstrad)
- Added an icon to open a file from the same tape window
- Spectrum
- Spectrum 128K: Fixed a memory bug
- Asteroids
- Fixed video, vectors that are off the screen are not drawed, but are calculated
- Lady Bug
- Improved palette conversion
- Fixed video
- Mysterious Stones
- Fixed IRQ's generation
- Improved palette conversion
- Added memory addressing mirroring
- Mikie
- Improved palette conversion
- Fixed main CPU clock
- Burger Time
- Fixed the ROM realtime decrypting
- Vigilante
- Fixed sprites, they were displayed above the screen when they disappeared below
- NES
- Rewrited video system
- Added scroll
- Added all mirror screen modes
- Rendering line by line based on the internal rendering pointer with background color
- Improved palette conversion
- Rewrited sprite system
- Added transparency
- Added priorities: background/sprites and sprite/sprite
- Added maximum number of sprites
- Read/write of the NVRam
- Added mappers 1,2,3,4,7 and 66
- Rewrited video system
- GameBoy / GameBoy Color
- Rewrited video system
- Line by line render system
- Fixed the window that overlaps the background
- Rewrited sprite system
- Line by line system
- Added maximum number of sprites
- Improved sprite/sprite priorities
- Mappers
- Separated from the main driver
- Fixed mappers 1 and 5
- Rewrited video system
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Dodaj komentarz!!!!
wstecz12/07/2012 23:51
Inne treści związane z tematem
![[zx] BASINC 1.8 25/03/2025](https://www.t2e.pl/Photos/www/picLogoty/14044269261.jpg,134)
Pojawiła się nowa aktualizacja odgałęzienia kodu świetnej aplikacji Basin - BasinC, która pozwala na bardzo sprawne i proste wpisywanie listingów Basic ZX Spectrum, plus parę dodatkowych drobiazgów, które naprawdę porządnie ułatwiają życie:).
Bez BasIn'a nie wyobrażam sobie pracę nad listingami dla Bajtkowych reduksów dla ZX SPECTRUM;)
![[MULTI] XPECCY 0.6 build 0.6.20250404 04/04/2025](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/038a23761.jpg,134)
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color, NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy i ostatnio dodano emulację PC XT. Warto też rzucić okiem na dokumentację do programu.
![[MULTI] EightyOne 1.41 02/03/2025](https://www.t2e.pl/Photos//www/photo/201804/eightyone-logo-splash.png,134)
EightyOne to jeden ze starszych projektów emulatorów maszynek z Z80 na pokładzie i całkiem przypadkowo z tęczą w logo - potrafi nie tylko udawać konstrukcję od Sinclair ZX80, do Amstradowego ZX Spectrum +3 lecz także nieobce mu są Timexy, czy też bardziej egzotyczne klony ZX81 - Ringo i Lambda. D.

QL-Emulator to sharewarowy udawacz mikrokomputera ZX SPECTRUM QL, który po wielkim sukcesie Spektrusia, miał się stać jego następca w 1983 roku. Procesor montowany do tego komputera - MOTOROLA M68008, należał do rodziny 32-bitowych procesorów (ale z 16 bitową szyną adresową, a w wypadku 08 - 8 bitową), które wykorzystano ze znacznie większym powodzeniem w ...
![[zx] ZEsarUX 12 Bubble Bobble edition 16/01/2025](https://www.t2e.pl/Photos//www/photo/201803/zesaurx-logo.png,134)
ZEsarUX to multiemulator maszynek ze stajni Sir Clive'a - znajdziemy w nim praktycznie wszystkie modele począwszy od ZX80, przez tradycyjne modele Spektrusia, łącznie z tymi, które pojawiły się już z logiem Amstrada, aż po egzotyczny Z88 Cambridge, gdyby nie brak QL można by było powiedzieć, iż emuluje on wszystko z tej rodziny. ZEsauRX poradzi sobie też z emulacją Sam ...