!

[arcade] DSP Emulator 0.12b4 Final 28/04/12

[0] @ !!! Sobota, 28 Kwietnia 2012 23:51 CET [28-04-2012 23:18 CET]

[arcade] DSP Emulator 0.12b4 Final 28/04/12

Pojawiła się nowa, pełna wersja multiemulatora DSP pozwalającego pobawić się maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision. Dość nietypowy projekt na pierwszy rzut oka, jednak jeśli przyjrzymy się zagadnieniu od strony technicznej widać, że wszystko opiera się na podobnych rozwiązaniach.

W ostatniej odsłonie poprawiono obsługę dźwięku, dodano możliwość konfigurowania opcji emulowanej maszyny arcade, dodano obsługę driverów Gaelco's 'Squash',  'Boimechanical Toy', 'Bagman', 'Super Bagman' a na dodatek emulację Chip8/Super Chip8 simulator.

DSP 0.12b4 26/04/12

General

  • Added a new system to change the dip switches on the arcade drivers using the configuration button
  • - Drivers implemented so far: 'Black Tiger', 'Pacman' hardware, 'Terra Cresta', Gaelco hardware, 'Ghost and Goblins' and 'Bagman' hardware
  •  + Fixed loading drivers from the main list
  • + MSM5205
    •  - Fixed audio quality, very obvious on 'KungFu Master', 'Double Dragon', etc
    • - Fixed chip implementation in slave mode, but doesn't sound quite well right now
  • + OKI 6295 - Fixed audio quality, very obvious on 'Thunder Hoop', 'Caveman Ninja', CPS1, etc
  •  + Q-Sound - Fixed audio quality
  • + VLM5030 - Fixed audio quality, very obvious on 'Yie Ar Kung-Fu', 'Jail Break', etc
  • + YM2203:
    • Implemented timers with internal timers. Remove some hacks such as 'Xaid'd Sleena'
    • Simplified the initialization
  •  + YM3812:
    •  Implemented timers with internal timers
    •  Simplified the initialization
  • + YM2151 - Implemented timers with internal timers. Remove some hacks on 'Street Fighter', 'CPS1', etc
  • + Z80 - Finished the conversion of IRQs system in several states
  • + Sprites - Added a generic system to avoid cuts in sprites
  • + Fixed small problems in many drivers
  • -Chip 8 / Super Chip 8
    •  + Support
    • - Video resolution 64x32 (Chip8), 64x64 (Hires) y 128x64 (SChip8)
    • - Vertical and horizontal scroll (Schip8)
    • - Internal timer
    • - Preliminary sound
    • - All the opcodes, some small compatibility issues
    • - Teclado
  • + Support .ch8 y .bin formats
  • Vigilante
    • + Fixed audio generation IRQ's
  • Legendary Wings
    • + Fixed audio generation IRQ's
    • - Trojan: Added ADPCM sound
  • Xain'd Sleena
    • + Fixed and simplified the video system
  • NMK 16 Hardware
    • + Fixed audio NMK112
  • Gaelco Hardware
    • + Fixed sprite priorities
    • - Big Karnak: Fixed audio
    • - Squash: Added driver with sound
    • - Biomechanical Toy: Added driver with sound
  • Street Fighter
    • + Added ADPCM sound
  • Capcom System 1 (CPS1)
    • + Implemented color cache, more speed
    • + Fixed some minor bugs
  • Solomon's Key
  •     + Fixed audio generation IRQ's
  • Bagman Hadware
    • + Missing TSM-5110 digital audio
    • Bagman: Added driver with sound
    • Super Bagman: Added driver with sound

 

wstecz28/04/2012 23:51
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU