Trzecia deweloperska wersji emulatora Amigi "FS-UAE" Frode Solheima, który bazuje na kodzie pozostałych emulatorów UAE (Unusable Amiga Emulator). Najważniejszą cechą FS-UAE w stosunku do pozostałych emulatorów jest wieloportowość, dodatkowo świetnie rozwiązany mechanizm wyświetlania obrazu i wygodny launcher, który dozbrojony w bazę gier potrafi uwolnić nas od ręcznego wybierania poszczególnych obrazów dyskietek, osoby lubiące grę poprzez sieć znajdą w FSUAE specjalny moduł, który umożliwia tego typu rozgrywkę. Jedyny minus to, w porównaniu do wymagań WinUAE, spory wzrost zapotrzebowania na moc komputera hosta.
FS-UAE Version 2.1.2 Dev 05/11/12
- Fix for running from directory with non-ASCII characters on Windows.
- Use mmap to allocate executable memory on non-Windows platforms, fixes segmentation faults with i386 versions.
- Patch amiga-os-130.rom to default A500 rom on demand (3 byte diff).
- Don’t use warning-related compiler options by default, (useful for older compiler versions), enable again with make devel=1.
- Updated translations: it [Speedvicio].
- (Launcher) New setting dialog pages for video, input, scan and experimental settings, common options added to these pages.
- (Launcher) New option to disable use of built-in configurations.
- (Launcher) Can use amiga-os-130.rom as kick34005.A500 for WHDLoad, will patch on demand.
- (Launcher) amiga-os-130.rom, default A500 rom and overdumped default A500 rom can be used together in net play mode (they are all normalized to default A500 rom).
- (Launcher) Use wxversion.select to specifically choose wxPython 2.8.
- (Launcher) Fix for running from directory with non-ASCII characters, and when user’s home directory contains non-ASCII characters.
wstecz05/11/2012 09:35