!

[3DO] 4DO 1.1.2.2 beta

[0] @ !!! środa, 8 Lutego 2012 12:46 CET [08-02-2012 12:34 CET]

[3DO] 4DO 1.1.2.2 beta

Nowa wersja FourDO, który parę miesięcy temu odkurzył na tyle półkę emulatorów konsoli 3DO, że po jego pojawieniu przynajmniej dwa projekty, a wliczając driver MESS'a - trzy, są aktualizowane prawie na bieżąco - oba póki co polegają jedynie na drobnych modyfikacjach w kodzie uwolnionego rok temu emulatora FreeDO (począwszy od rozwiązań sterowania, a skończywszy na wyciągnięciu np. ukrytych opcji, pozwalających na odpalenie paru dodatkowych tytułów), jednak i tak nie ma co narzekać. Jeśli do tego doda się informację, że Dax przymierza się do publikacji GameBase 3DO to naprawdę fani zabawy w gry na tę konstrukcję nie mają powodów do narzekań.

Nowe FourDO dodaje nam obsługę rzadziej spotykanych obrazów płyt CD zapisanych w formacie (Mode1+2352), póki co jeszcze nie napotkałem obrazu w takiej postaci.

4DO 1.1.2.2 Beta

Changes:

  1. 4DO now supports ISO or BIN files in Mode1+2352 format. – Previously 4DO only supported Mode1+2048. Users can open a BIN, CUE, or ISO file. Cue files are recommended to “strongly” identify the file type. If a file you open has a matching CUE file, 4DO will trust it. If no CUE file is paired with a BIN or ISO, 4DO will guess the encoding (using file type and file length). The results of this “guess” will be output to the logs.
  2. Fixed a bug in which the log files were only being written on crashes.

4DO 1.1.2.1 Beta Released!  February 3, 2012

As reported last time, I have been working on the audio stuttering issue. It appears that it was dependent on audio hardware and most likely its driver behavior. So, I have rewritten the audio output yet again.

Features:

  • 4DO now uses DirectSound for audio playback. This gave me gave me more control over the audio playback and it should remove the stuttering issues that some machines were experiencing.
  • Additionally, SlimDX.dll is now being included in the 4DO release ZIP files, so this should help the situations in which the SlimDX runtimes weren’t installing on machines properly (64 bit machines, so I hear).

4DO 1.1.2.0 Beta Released! Posted on January 26, 2012

I’ve stamped out some problems in this update.

Features:

  • 4DO can now fall back to its original “windows-based” (GDI) rendering if it fails to initialize DirectX rendering. This shows up in the log (TempDebugLog.txt) as “Video Render – DirectX canvas initialization failed! Will attempt to fall back to windows(GDI) rendering.”. This will allow more machines to run 4DO, but this GDI rendering is more CPU intensive (which will result is “skipped frames”, and and does not have V-Sync.
  • In the (default) DirectX rendering, the game screen is no longer drawn at maximum speed. Previously, this was causing unnecessary load on a machine’s GPU. 4DO will only render the screen as often as needed.
     
wstecz08/02/2012 12:46
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU