Na łamach retroCopy RetroRalph udostępnił bardzo interesujący hack emulatora NINTENDO 64 - 1964, podkręcający... emulowaną konsolę do 380mhz (nie róbcie tego w domu, na orginalnym sprzęcie;)), efekt - gry pod zmodyfikowanym emulatorem chodzą płynnie (60fps) i przeglądając parę tytułów - nie zdarzyło mi się aby, któraś z emulowanych gier się wykrzaczyła.
Nowa ultraFast to parę poprawek w pracy pluginu graficznego i mniej istotnych ale upierdliwych błędów.
1964 UltraFast v3 [12/02/2011]:
- Fixed sleep bug causing delays in GUI
- Fixed timing bugs in HLE video plugin, games have more accurate timing now (Shadows Of The Empire, Blast Corps, etc)
- Changed overclocking method slightly
1964 UltraFast v2 [5/02/2011]:-
- Added menu options to set overclock or underclock, fixed some other things
1964 UltraFast v1 [4/02/2011]:
- Overclocked N64, running at about ~380MHz instead of 93MHz. All games run smoother.
- Optimized Interpreter core to be 60-100% faster. Many games are now completely playable with interpreter core on fast machines
- Removed some unneeded speed hacks in interpreter core to make it more accurate
- More accurate DYNAREC emulation
- Some Windows tweaks in the code to get it to run smoother
- Better audio plugin and feeding of audio from main core